לאחר שדווח על החרפה במצבו: המנהיג העליון של איראן נפגש עם סטודנטים

לאחר שאמש, דווח כי אייתוללה חמינאי ביטל את כל הפגישות שלו ואת ההופעות הפומביות שתוכננו לו לשבוע שעבר, לאחר שחלה ב"מחלה קשה", הבוקר, הוא נצפה נפגש עם נציגי סטודנטים מרחבי איראן

המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי - הבוקר
המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי - הבוקר | צילום: מתוך טוויטר

לאחר שאמש, דווח ב"ניו-יורק טיימס" כי המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי ביטל את כל הפגישות ואת ההופעות הפומביות שתוכננו לו לשבוע שעבר, לאחר שחלה ב"מחלה קשה", הבוקר, הוא נצפה נפגש עם נציגי סטודנטים מרחבי איראן.

לפי הדיווח, חמינאי, בן 83, "עבר ניתוח בשבוע החולף בגלל חסימת מעיים, וזאת לאחר שסבל מכאבי בטן חמורים ומחום גבוה", אמר אחד המקורות המאורע בפרטי מצבו של המנהיג לעיתון. מצבו של חמינאי נחשב ל"קריטי" בשבוע שעבר, אך השתפר עם הזמן. עם זאת, רופאיו עדיין מודאגים שכך שהוא חלש מידי.

בצד ימין: המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי - הבוקר
בצד ימין: המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי - הבוקר | צילום: מתוך טוויטר

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה אתמול כתבה בה נמסר כי חמינאי צפוי להשתתף בטקס דתי יחד עם סטודנטים באחת מהאוניברסיטאות בבירה ביום שבת (היום). כאמור הבוקר, הוא נצפה נפגש עם נציגי סטודנטים מרחבי איראן בטהרן.

לפני כשבועיים, חמינאי הגיע לעיר משהד כדי לקיים טקס במקדש האימאם א-רידא. לפי הדיווחים, חמינאי אמר לאנשיו כי ייתכן וזו הפעם האחרונה שלו במקדש, בהתחשב בגילו. הוא חלה זמן קצר לאחר חזרתו מהמקדש לבירה טהרן, ומצבו החל להתדרדר.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי
''מצבו השתפר''. עלי חמינאי | צילום: רויטרס

למרות השמועות על מצבו הבריאותי של חמינאי, הנשיא האיראני איבראהים ראיסי, יצא לביקור באוזבקיסטן לפגישות ביטחוניות אזוריות - מה שעשוי להעיד שחייו של האייתוללה אינם בסכנה. כלומר, אם חייו של חמינאי היו בסכנה - הנשיא ראיסי ככל הנראה היה מבטל את פגישותיו באוזביקיסטן. בנוסף, ביום רביעי הקרוב, ראיסי צפוי לנחות בניו-יורק ולנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם. לפי שעה, הנסיעה תתקיים כמתוכנן.

לרוב, איראן לא מרבה להתייחס בתקשורת על מצבו הרפואי של המנהיג העליון, והפעם האחרונה בה סוקר מצבו של המנהיג בתקשורת המקומית בהרחבה  - היה בשנת 2014, אז עבר ניתוח ערמונית. משלחת איראן לאו"ם סירבה להגיב לשאלות העיתון, טרם תקבל אישור מטהרן.

תמונה שרצה ברשת של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי
תמונה שרצה ברשת של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי | צילום: מתוך טוויטר

יצוין כי בשבוע שעבר, הופצו ברשתות החברתיות, תמונות לכאורה של המנהיג חמינאי כשהוא מחובר למכונות הנשמה וכשהוא נראה מורדם. כך למשל, בעיתון העיתון הסעודי "עוכאז" דווח כי המנהיג העליון האיראני נמצא על ערש דווי בעקבות מחלת הסרטן ממנה סובל.