מנהיג האופוזיציה הרוסי הורשע בהונאה: נשלח ל-9 שנות מאסר במושבת עונשין

המתנגד החריף ביותר של פוטין, אלכסיי נבלני, שכבר מרצה עונש מאסר של 3.5 שנים, נמצא אשם בהונאת ענק ובביזיון בית המשפט, ובגזר דינו נקבע כי הוא יישלח למושבת עונשין. מזכיר המדינה האמריקני: "האשמות מפוקפקות"

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה
מנהיג האופוזיציה ברוסיה לשעבר, אלכסיי נבלני | צילום: רויטרס

איש האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני נמצא היום (שלישי) אשם בהונאה בקנה מידה גדול, כך קבע בית המשפט בפוקרוב הסמוכה למוסקבה. התובעים ברוסיה ביקשו לגזור על נבלני הגליה למושבת עונשין למשך 13 שנים, באשמת הונאה וביזיון בית המשפט, ולבסוף בגזר הדין נקבע שהוא ירצה 9 שנות מאסר, בנוסף ל-3.5 שנות מאסר שהוא כבר מרצה. כמו כן, עורכי דינו של נבלני נעצרו לאחר המשפט. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לנושא, ואמר כי ההאשמות מפוקפקות.

 

נבלני בן ה-45 עומד בראש מפלגת "רוסיה של העתיד", והוא מתנגד חריף לשלטונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. באוגוסט 2020 אושפז בבית חולים לאחר שהראה סימני הרעלה חריפים בטיסתו מטומסק למוסקבה. לאחר שחל שיפור במצבו פורסם כי הוא הורעל בגז עצבים.

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני עם עורכי דינו בבית המשפט
מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני עם עורכי דינו בבית המשפט | צילום: רויטרס

בינואר אשתקד נעצר נבלני במוסקבה עם נחיתתו בנמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו, וכעבור חודש נשלח ל-3.5 שנות מאסר באשמת גניבת תרומות לארגונים הפוליטיים שלו, אותן הוא מרצה במושבת העונשין מספר 2 במחוז ולדימיר. לפני כחצי שנה הודיעה ועדת החקירות של רוסיה כי נפתחה נגדו חקירה פלילית נוספת, בחשד ל"ניהול ארגון קיצוני", לאחר שהקרן למאבק בשחיתות הרוסית שהקים הוצאה מחוץ לחוק.