12 אלף תלונות בשנה: המתלונן הסדרתי נגד נמה"ת באירלנד

אדם אחד מעיירה סמוכה לנמל התעופה בדבלין סובל מרעש תמידי והחליט להפוך את התופעה למאבק חייו. בשנה שעברה הוא התלונן 34 פעמים ביום והכפיל את כמות התלונות השנתית לעומת 2020. מתחילת השנה הוא אחראי ל-95 אחוזים מהתלונות. ואיך הגיבו בנמל התעופה?

נמל תעופה שדה תעופה אירלנד דבלין
נמל התעופה הבינלאומי בדבלין, בירת אירלנד | צילום: שאטרסטוק

תושב אחד במלחמה נגד נמל התעופה של בירת אירלנד: העיתון האירי אינדפנדנט דיווח אתמול (ראשון) על מצב לא שגרתי שעמו מתמודדים בנמל התעופה הבינלאומי של דבלין. לפי הדיווח, תושב מאחד מהעיירות הסמוכות לנמל התעופה הפך למתלונן סדרתי בשנים האחרונות נגד הרעש הרב באזור כתוצאה מההמראות והנחיתות.

לפי רשות שדות התעופה בבירה האירית, אותו תושב אחראי ללא פחות מ-12,270 תלונות בשנת 2021, ממוצע של 34 תלונות ביום. אותו גבר היה אחראי לכ-90 אחוזים מהתלונות בשנה שעברה.

אבל התופעה כבר אינה ייחודית. בשנת 2020 הוא התלונן 6,227 ולמעשה בשנה שעברה הכפיל את כמות התלונות. רק מתחילת השנה, אותו תושב כפר הגיש 5,276 תלונות, כ-95 אחוזים מסך התלונות שהתקבלו בשנת 2022.

בהשוואה לשנים 2020 ו-2021, מספר הטיסות שחלפו בנמל התעופה בדבלין עלה בכ-10 אחוזים לכ-90 אלף טיסות, דבר שיכול להסביר את הזינוק בכמות התלונות של אותו תושב מוטרד.

לפי הדיווח בעיתון האירי, המתלונן הסדרתי גר בפרבר של דבלין בשם אונגר. גורמים בנמל התעופה הבהירו כי כל אחת מהתלונות שהוגשה קיבלה התייחסות. "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם הקהילה המקומית ועם רשות התעופה האירית", מסרו מנמל התעופה.

אולי בשורה אחת תעצור את שטף התלונות. בקרוב אמור להיפתח מסלול חדש בצפון נמל התעופה ולפי התכנון, רשות התעופה האירית תציע לבעלי הבתים שסובלים מהרעש האדיר לקנות את בתיהם ולשכן אותם במקומות אחרים.