דו"ח חדש חושף: אלו המקומות עם האוויר המזוהם והנקי ביותר בעולם לשנת 2021

לפי סקר של חברת "אייר ויזואל", המנטרת את איכות האוויר באופן גלובלי - זיהום האוויר בשנה החולפת הגיע לחריגות משמעותיות מן הסטנדרט שקבע ארגון הבריאות העולמי. הממוצע השנתי בכל מדינה וגם ב-97% מהערים בעולם חצה את הרמה המומלצת שנועדה לעזור לממשלות ליצור רגולציה לשמירת בריאות הציבור

מדד זיהום האוויר ברחבי העולם: דו"ח חדש שפורסם חושף באילו מקומות נרשם מדד האוויר המזוהם והנקי ביותר בעולם בשנת 2021, על פי סקר של חברת "אייר ויזואל", המנטרת את איכות האוויר באופן גלובלי.

זיהום האוויר בשנה החולפת הגיע לחריגות משמעותיות מן הסטנדרט שקבע ארגון הבריאות העולמי. הממוצע השנתי בכל מדינה וגם ב-97% מהערים בעולם חצה את הרמה המומלצת, אשר נועדה לעזור לממשלות ליצור רגולציה לשמירת בריאות הציבור ברחבי העולם.

רק 222 ערים מתוך 6,475 סך הכל, היו בעלות ממוצע שתאם את הסטנדרט שהגדיר ארגון הבריאות העולמי, ורק 3 אזורים בעולם תאמו את ההמלצות - ביניהם הטריטוריה הצרפתית של קלדוניה החדשה, הטריטוריה האמריקנית של פוארטו ריקו והשטח של איי הבתולה של ארצות הברית. ישראל לעומת זאת הגיעה למקום ה-55 במדרג המדינות.

לעומת זאת, הודו, פקיסטן ובנגלדש היו בין המדינות עם הזיהום הגבוה ביותר במדד איכות האוויר, אשר חרג פי 10 מהמלצת הארגון העולמי. המדינות הסקנדינביות, אוסטרליה, קנדה, יפן ובריטניה דורגו כמדינות עם איכות האוויר הסבירה ביותר, עם ממוצע שחרג מהמלצת ארגון הבריאות רק פי 1 או 2.

בנוסף, הדו"ח חשף כי בארצות הברית זיהום האוויר עקף את המומלץ פי 2 או 3 בשנת 2021. גלורי דולפין האמס, מנכ"ל החברה שבצפון אמריקה, אמר ל-CNN כי "הרבה יותר מדי אנשים נהרגים בכל שנה, וממשלות צריכות לקבוע מדיניות יותר קפדנית כלפי סטנדרט זיהום האוויר, תוך שהן חוקרות את הדרכים לשיפור המדד".