עקב ניסיון ההתנקשות בטראמפ: ראש השירות החשאי של ארה"ב התפטרה

לפי דיווח ב-NBC, קימברלי צ'יטל התפטרה מתפקידה עקב הזעם הציבורי אחרי אירוע הירי בנשיא לשעבר בעצרת בחירות בפנסילבניה. במכתב לעובדי השירות החשאי היא כתבה: "משימת העל של השירות החשאי היא הגנה על מנהיגי האומה. נכשלנו, מקבלת אחריות מלאה"

זמן צפייה: 02:33

לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, והזעם הציבורי הרב שנבע בעקבותיו, הערב (שלישי) דווח ברשת NBC כי קימברלי צ'יטל, ראש השירות החשאי של ארצות הברית, התפטרה מתפקידה. השירות החשאי הואשם באי-שמירה מספקת בעצרת הבחירות בפנסילבניה, בו נורה טראמפ ונפגע באוזנו.

אמש, צ'יטל הגיעה לוועדה בבית הנבחרים של ארצות הברית, בה חברי ועדה רבים תקפו אותה - וקראו לה להתפטר מתפקידה. במכתב שהעבירה לפקודיה בשירות החשאי, כתבה צ'יטל: "לאור האירועים האחרונים, קיבלתי בלב כבד את ההחלטה הקשה לפרוש. משימת העל של השירות החשאי היא הגנה על מנהיגי האומה. ב-13 ביולי, נכשלנו במשימה זו".

"תחקור האירוע נמצא כעת בעיצומו, ואנו נמשיך בכך. עם זאת, אני מקבלת אחריות מלאה על האירוע", הוסיפה. כחלק מההכנות לעצרת הבחירות, השירות החשאי לא הרחיב את מעגל האבטחה אל המתחם המרוחק, ממנו נורה טראמפ, והשאיר זאת לגורמי אכיפת החוק המקומיים.

ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ | צילום: רויטרס

כזכור, החשוד, תומאס מת'יו קרוקס, פתח בין שבת לראשון בירי לעבר טראמפ, במהלך עצרת בחירות בבאטלר שבפנסילבניה. טראמפ נפגע מהירי ופונה במהירות מהבמה על ידי אנשי השירות החשאי - תוך שהוא מניף אגרוף ניצחון לעבר תומכיו בקהל וצועק "תמשיכו להילחם". זמן קצר לאחר מכן, השירות החשאי מסר כי הנשיא לשעבר במצב טוב ונמצא במקום בטוח. החשוד בירי, בן 20 מפנסילבניה, עמד על גג סמוך בזמן העצרת - ונוטרל.