ב-900 אלף דולר בשנה: המשרה החדשה בנטפליקס שמדאיגה את התעשייה

חברת הסטרימינג הפופלרית מבקשת לגייס מומחה לבינה מלאכותית, והיא מוכנה להשקיע במשרתו מאות אלפי דולרים. במקביל, מובילי שביתת השחקנים והתסריטאים שמעכבת הפקות ענק בהוליווד - תקפו: "ההשקעה בבינה מלאכותית הייתה יכולה לכלכל 34 שחקנים ואת בני משפחותיהם"

נטפליקס, טלוויזיה
נטפליקס | צילום: shutterstock

חברת הסטרימינג נטפליקס פרסמה מודעת דרושים למשרת מומחה בבינה מלאכותית (AI), כך על פי דיווח של ה-BBC שפורסם היום (שישי). המשרה המדוברת, בה יושקע סכום של 900 אלף דולר, מעורת עניין וזעם בקרב איגודי העובדים בהוליווד - אשר הכריזו על שביתה ממושכת, בין היתר בעקבות חששות מהבינה המלאכותית והשפעותיה על תעשיית הבידור בעתיד הקרוב.

על פי המודעה של נטפליקס, משרת המומחה בבינה מלאכותית תשוייך במבנה הארגוני למחלקת "למידת מכונה", שאחראית על האלגוריטם שמסייע ללקוחות לבחור תכנים חדשים לצפייה בפלטפורמה. מהמודעה שפורסמה לא ברור האם המשרה אכן כוללת ייעוץ בנוגע לתוכן של סרטים וסדרות עתידיות, אך נרמז שהתפקיד יכלול שימוש בבינה מלאכותית כדי להעריך מראש את עלותם של תכנים חדשים. בכל אופן, במודעה לא מצוין שהשימוש בטכנולוגיה המתקדמת יסתכם בכך.

משבר בהוליווד
שחקנים מפגינים בהוליווד | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 07 28 At 0
צילום: רויטרס

נזכיר כי השביתה של איגודי השחקנים והתסריטאים בהוליווד, המתחוללת בימים אלו ממש, יצאה לפועל בעקבות דרישות לשיפור התנאים של עובדים בתעשיית הבידור, וכן על רקע החשש מהשימוש בבינה מלאכותית כתחליף לבני אדם. פראן דרסצ'ר, נשיאת איגוד השחקנים הגדול SAG-AFTRA שלוקחים חלק בשביתה, טענה בריאיון למגזין "טיים" כי כבר בימנו בינה מלאכותית מעורבת ביצירת תוכן ברשתות הסטרימינג ובכך דוחקת בני אדם מעבודותיהם: "ההצלחה של סדרות ברשתות הסטרימינג פחות חשובה היום", סיפרה והוסיפה: "אלגוריתמים מכתיבים כמה פרקים צריכים להיות בסדרה ובמשך כמה עונות היא צריכה לרוץ".

Whatsapp Image 2023 07 28 At 0
נשיא איגוד השחקנים SAG-AFTRA, פראן דרסצ'ר | צילום: רויטרס

דרסצ'ר טוענת ששימוש באלגוריתמים מביא להורדה דרסטית במספר הפרקים והעונות של סדרות - ובכך נפגע שכרם של יוצרים ושחקנים: "אי אפשר לחיות משכר שניתן בעבור יצירה של 6 עד 10 פרקים בסדרות בעלות 3 עד 4 עונות בלבד". בהתייחסות לכך שנטפליקס מתכוונת להשקיע 900 אלף דולר בשנה עבור משרה של מומחה לבינה מלאכותית, אמר השחקו רוב דלני, חברה של דסצ'ר לאיגוד: "השקעה של סכום שנתי כזה בצבא הבינה המלאכותית יכול היה לכלכל 34 שחקנים ואת בני משפחותיהם".

בעקבות שביתת השחקנים והתסריטאים, הפקות רבות נדחות ואף מתבטלות. היום דווח כי לנוכח השביתה, רשת פוקס החליטה לדחות את שידורי פרס האמי היוקרתי מחודש ספטמבר לחודש ינואר 2024.