הגבלות הוטלו על רב שחשוד כי סייע לאברמוביץ' לקבל אזרחות פורטוגלית

הרשויות בפורטוגל אסרו על הרב דניאל ליטבק לצאת מהמדינה ולקחו את דרכונו. זאת, בעקבות החשד שעזר לאוליגרך הרוסי ובעלי מועדון צ'לסי להשיג דרכון פורטוגלי. בקהילה היהודית מכחישים את העבירות וטוענים כי מדובר בהכפשה

רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ' | צילום: רויטרס

הרשויות בפורטוגל אסרו על הרב דניאל ליטבק לצאת מהמדינה לאחר שעל פי החשד סייע למיליארדר רומן אברמוביץ' להשיג אזרחות פורטוגלית. הרב נמצא נעצר ביום חמישי האחרון והחקירה בעניינו נמשכת. אברמוביץ' הוא אחד האנשים העשירים ברוסיה ולאחרונה הוטלו עליו סנקציות בשל קרבתו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

אברמוביץ' קיבל אזרחות פורטוגלית באפריל 2021 במסגרת החוק המאפשר ליהודים ספרדים, צאצאים של מי שגורשו מהאזור בתקופת האינקוויזיציה, לקבל אזרחות. הרב ליטבק היה אחראי על טופס הבקשה של המיליארדר והוא חשוד בזיוף מסמכים, הונאה והלבנת הון. ליטבק התכוון להגיע לארץ כשנעצר והוא נאלץ להפקיד את דרכונו ולהתייצב באופן קבוע ברשויות.

בקהילה היהודית בפורטו הכחישו שנעשו עבירות כלשהן וטענו שמדובר בקמפיין הכחשה. הם הוסיפו שליטבק פיקח על המחלקה שמעניקה אישור למי שהוא צאצא של יהודי ספרד והקריטריון היה מקובל על הממשלות.

כזכור, אברמוביץ' בן ה-55 הוא יהודי בעל אזרחות ישראלית, בעליה של קבוצת הכדורגל הבריטית צ'לסי. ביום שישי האחרון בריטניה הטילה עליו סנקציות שכללו הקפאת נכסים והגבלות תנועה, והליגה האנגלית פסלה אותו מתפקידו כדירקטור מועדון הכדורגל.