חשד: רומן אברמוביץ' ושני חברי צוות המו"מ האוקראיני הורעלו

האוליגרך הרוסי השתתף במאמצי הגישור בין רוסיה לאוקראינה ויחד עם עוד שני חברי המשלחת האוקראינית סבל מסימפטומים שעל פי החשד קשורים להרעלה. כעת השלושה מרגישים טוב והם אינם בסכנה. דיווח נוסף גורס כי הם הורעלו בתחילת החודש באמצעות חומר כימי

זמן צפייה: 01:12

עיתון "הוול סטריט ג'ורנל" פרסם היום (שני) כי האוליגרך הרוסי-יהודי ובעלי מועדון הכדורגל צ'לסי, רומן אברמוביץ', סבל מסימפטומים שעל פי החשד נגרמו מהרעלה. מלבד אברמוביץ', גם כמה מחברי משלחת המשא ומתן האוקראינית לשיחות השלום סבלו מסימפטומים דומים.

אברמוביץ' עבר בין קייב, מוסקבה ולבוב כחלק ממאמציו לגשר בין הצדדים ושני חברי משלחת האוקראינים פיתחו סימפטומים שכללו עיניים אדומות, דמיעה כואבת ומתמשכת וכן עור מתקלף על הידיים והפנים - כך לפי מקורביהם. אברמוביץ', כך נטען, אף איבד את ראייתו לכמה שעות ופונה לבית חולים בטורקיה.

הם מאשימים בתקיפה גורמים במוסקבה שלדבריהם ניסו לחבל בשיחות לסיום המלחמה. מקורב לאברמוביץ' אמר כי לא ברור מי ניסה לפגוע בקבוצה. מצבם של השלושה השתפר מאז הסימפטומים והם אינם בסכנה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שנפגש עם אברמוביץ', לא נפגע, ודוברו אמר כי הוא אינו יודע על שום הרעלה.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", מומחים במערב שבחנו את המקרה אמרו כי קשה לקבוע האם מדובר בסימפטומים שנבעו מגורם כימי או ביולוגי או סוג של תקיפה באמצעות קרינה אלקטרו-מגנטית. עם זאת, גוף המחקר העיתונאי "בלינגקאט" פרסם כי ההרעלה התרחשה בלילה שבין ה-3 וה-4 במרץ וכי מדובר בהרעלה על ידי חומר כימי כלשהו.