רומן אברמוביץ' מוכר את צ'לסי: "ההכנסות ייתרמו לקורבנות המלחמה"

המיליארדר הרוסי הודיע רשמית על כוונתו למכור את מועדון הכדורגל הלונדוני, בו הוא מחזיק מאז 2003, בעקבות הסנקציות הכלכליות שהטיל המערב על רוסיה. "הנחיתי את הצוות שלי להקים קרן צדקה שבה כל ההכנסות נטו מהמכירה ייתרמו"

זמן צפייה: 02:32

המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' הודיע הערב (רביעי) באופן רשמי על כוונתו למכור את מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי, בעקבות ההסלמה בלחימה באוקראינה והסנקציות הכלכליות שהטיל המערב על רוסיה. באתר הרשמי של המועדון הוא כתב: "קיבלתי את ההחלטה למכור את המועדון, מכיוון שאני מאמין שזה לטובת המועדון, האוהדים, העובדים, כמו גם נותני החסות והשותפים של המועדון".

"מכירת המועדון לא תתבצע במהירות, אלא תתבצע בהתאם להליך התקין", הוסיף אברמוביץ', "אני לא אבקש להחזיר הלוואות כלשהן. זה מעולם לא היה על עסקים או כסף עבורי, אלא על תשוקה טהורה למשחק ולמועדון".

אוהדי צ'לסי במחווה לאוקראינה בתחילת השבוע
אוהדי צ'לסי במחווה לאוקראינה בתחילת השבוע | צילום: רויטרס

"הנחיתי את הצוות שלי להקים קרן צדקה שבה כל ההכנסות נטו מהמכירה ייתרמו", נכתב בהמשך ההודעה, "הקרן תהיה לטובת כל קורבנות המלחמה באוקראינה. זה כולל מתן כספים קריטיים לצרכים הדחופים והמיידיים של הקורבנות, כמו גם תמיכה בעבודת ההחלמה ארוכת הטווח".

לסיום כתב אברמוביץ': "אנא דעו שזו הייתה החלטה קשה להפליא, וזה כואב לי להיפרד מהמועדון בצורה כזו. עם זאת, אני מאמין שזה לטובת המועדון. אני מקווה שאוכל לבקר בסטמפורד ברידג' בפעם האחרונה כדי להיפרד מכולכם באופן אישי. זו הייתה זכות של פעם בחיים להיות חלק מצ'לסי ואני גאה בכל ההישגים המשותפים שלנו. מועדון הכדורגל צ'לסי ואוהדיו תמיד יהיו בליבי".

רומן אברמוביץ' ביציע הכבוד בסטמפורד ברידג'
רומן אברמוביץ' ביציע הכבוד בסטמפורד ברידג' | צילום: רויטרס

אברמוביץ' בן ה-55, יהודי בעל אזרחות ישראלית, הוא איל נפט ואיש עסקים, מהעשירים שבאוליגרכים הרוסים, אשר הונו האישי מוערך בכ-15 מיליארד דולר. בשנת 2003 רכש את צ'לסי בסכום של 140 מיליון ליש"ט, ומאז הוביל את המועדון לחמש אליפויות ושתי זכיות בליגת האלופות.