הצונאמי בטונגה: אדם נסחף ושחה בין איים יותר מ-24 שעות

ליסאלה פולאו, אדם נכה ולשעבר נגר במקצועו, נשטף בגלים שפקדו את האי באוקיאנוס השקט בעקבות התפרצות הר געש. הוא שחה דרך שני איים לא מיושבים כדי להגיע לאי הראשי טונגאטפו, מרחק כולל של כ-13 קילומטרים

ההרס באיי טונגה
ההרס באיי טונגה | צילום: מתוך טוויטר: Consulate of the Kingdom of Tonga

אדם מטונגה, שנשטף בצונאמי שפקד את האי בסוף השבוע האחרון בעקבות התפרצות הר געש, נסחף ושחה בין איים במשך יותר מ-24 שעות, כך דווח אמש (חמישי) באתר הגארדיאן הבריטי. ליסאלה פולאו, אדם נכה ולשעבר נגר במקצועו, סיפר לתחנת רדיו מקומית ששחה דרך שני איים לא מיושבים כדי להגיע לאי הראשי טונגאטפו, מרחק כולל של כ-13 קילומטרים.

פולאו סיפר כי כשהגלים שטפו את סלון ביתו הוא עבר יחד עם אחיו הבכור ואחייניתו לחלק אחר של הבית, ולאחר מכן הוא טיפס עם האחיינית על עץ בזמן שאחיו רץ לבקש עזרה. הם ירדו למטה כשהגלים נרגעו, אבל בדיוק אז הגיע גל גדול יותר והשניים נסחפו לים.

ליסאלה פולאו, ששחה במשך 24 שעות אחרי הצונאמי בטונגה
ליסאלה פולאו, ששחה במשך 24 שעות אחרי הצונאמי בטונגה | צילום: רויטרס

"צפנו בים ורק קראנו אחד לשנייה", סיפר פולאו, "היה חושך ולא יכולנו לראות כלום. מהר מאוד לא יכולתי לשמוע אותה אבל שמעתי את הבן שלי קורא לי". פולאו סיפר שהחליט שלא לענות לבנו, מחשש שיסכן את חייו כדי להצילו, והחליט להיצמד לגזע עץ כדי שאם ימות משפחתו תוכל למצוא את גופתו.

ביום ראשון בבוקר ראה פולאו סירת סיור משטרתית וניסה לנופף לה, אך הצוות על הסירה לא ראה אותו. לאחר מכן הוא ניסע להגיע לאי פולואה, ובשעות הערב הצליח במשימתו לאחר שעבר בין שני איים לא מיושבים. בסופו של דבר הגיע פולאו לקצה כביש ציבורי, נאסף על ידי רכב חולף ונלקח לביתו של הנהג.

ההרס באיי טונגה
ההרס באיי טונגה | צילום: מתוך טוויטר: Consulate of the Kingdom of Tonga

הצונאמי באוקיאנוס השקט גרם לנזקים כבדים, וכ-105 אלף אזרחים נותרו ללא יכולת ליצור קשר עם העולם החיצון. מאות אנשים ברחו מבתיהם ובניינים שלמים הוצפו, בעקבות התפרצות הר הגעש הונגה-טונגה כ-65 קילומטרים מצפון לעיר הבירה של טונגה.