הצונאמי באוקיינוס השקט: התקשורת באיים עדיין קטועה - חשש מנזקים נוספים

105 אלף אזרחים בטונגה עדיין ללא יכולת ליצור קשר עם העולם, כשהחשמל, התשתיות, האינטרנט וקווי הטלפון במדינת האיים עדיין מנותקים. משפחות רבות בניו זילנד חוששות לשלום יקיריהן

זמן צפייה: 00:32

הצונאמי באוקיינוס השקט: התקשורת במדינת האיים טונגה עדיין קטועה וקיים חשש כבד לנזקים - בעקבות התפרצות הר געש תת-ימי באוקיינוס השקט, שהביא לגל צונאמי משמעותי שהכה אתמול (שבת) בבירה של האי. על פי דיווחים, החשמל עודנו מנותק באזורים רבים במדינה, תשתיות האינטרט וקווי הטלפון עוד קטועים - ומשפחות רבות בניו זילנד מתפללות לשלום יקיריהן באיים.

כזכור, אתמול החל מהשעה 18:40 בשעון המקומי של טונגה, 105 אלף אזרחים באי נותרו ללא יכולת ליצור קשר וירטואלי עם העולם החיצוני. מאות אנשים ברחו מבתיהם ובניינים שלמים הוצפו, בעקבות גל הצונאמי שהכה באזור. הר הגעש שנקרא הונגה-טונגה הוא שהביא לצונאמי בגובה 1.2 מטרים, בעקבות התפרצותו כ-65 קילומטרים מצפון לעיר הבירה של האיים.

נזקים שתועדו במדינת האיים טונגה בעקבות הצונאמי | צילום: רויטרס

ההתפרצות נצפתה בצילומי לווין, שבהם נראו ענני אפר, אדים וגז הנפלטים מהאוקיינוס. ההתפרצות הורגשה ונשמעה גם בחופי האיים פיג'י וונואטו הסמוכים, שם דיווחו התושבים על בניינים שרעדו למשך שעות. בטונגה לא דווח עד כה על נפגעים, אבל תיעודים ברשתות החברתיות מראים את הנזק הרב שנגרם.

בסרטונים שונים נראו כמויות מים גדולות שנכנסו לבתים, לבניינים ולרחובות. קווי התקשורת במדינה נפלו - והממשלה גייסה כוחות מילואים על מנת לסייע לנפגעי האסון. מלך טונגה, טופו השישי, פונה מארמונו שנמצא על החוף, וערוצי החדשות במדינה דיווחו על פקקי תנועה של אלפי תושבים - שניסו להגיע למקומות הגבוהים באי.