שישי חופשי: 5 מקומות שיגרמו לכם להרגיש בחו"ל מבלי להחתים דרכון

גיחה לטוסקנה, קפה בפריז, גולף כמו באמריקה ושטרודל וינאי - ירדן כחול מצאה חמישה מקומות שלא צריך להחתים דרכון כדי להרגיש בהם בחו"ל

לאר דו פאן- כמו בפריז. צילום: ירדן כחול

יקב לוטם, גליל תחתון: טוסקנה במיטבה

אם מתחשק לכם לעשות גיחה לטוסקנה לכמה שעות, בלי יותר מדי אריזות ומסמכים, אז תדעו שזה לגמרי אפשרי והיא מחכה לכם ביקב לוטם שבגליל. מהיקב נשקף נוף אין-סוף של ירוק, צהוב והרים, וגולת הכותרת היא מרפסת הישיבה על ההר, עם תצפית מטורפת על כל אלו. יקב לוטם הינו בין היקבים האורגניים הבודדים בארץ והרי, ללא ספק, גידול אורגני יותר טוב לסביבה שאנו חיים בה. כך לדוגמא, כמות הריסוסים בכרם קטנה ביותר מחמישים אחוז מכרם רגיל, דבר אשר מוסיף לאיכות הענבים והיין.

במקום תוכלו ליהנות מתפריט טעימות קלאסי ובשביל למלא את הקיבה, לבחור מנה מוצלחת מהתפריט: בין גם סלט גבינות ואגסים עשיר ובין אם קרפצ'יו מתקתק, עם היין והנוף הזה - הכול יזרום.

אתר האינטרנט של יקב לוטם 

יקב לוטם. צילום: ירדן כחול
יקב לוטם. צילום: ירדן כחול

קפה בגולף, קיסריה: ליגה אמריקאית

אמנם בארצנו הקטנטונת נדמה שענף הגולף לא תפס יותר מדי תאוצה, אבל מדובר בענף ספורט מצליח בחו"ל ובעיקר באמריקה, עם אליפויות מדי שנה ושחקנים שכבר מזמן הפכו לסלבריטיז בינלאומיים. אם בא לכם לחוות קצת מהאווירה האמריקאית, מצאנו לכם את המקום המושלם, והכי חשוב, לא דרוש ניסיון: "קפה בגולף", הנמצא בקיסריה, משקיף בדיוק אל עבר מגרשי מועדון הגולף היוקרתי והבינלאומי היחיד בישראל! בבית הקפה תוכלו להתפנק בארוחת בוקר עשירה או בראנץ' כיפי, לצד כוס יין או בירה נפלאה (גם קפה הולך, כמובן) וליהנות מאווירה יוקרתית במיקום מיוחד שאין עוד כמותו בארץ. במרפסת בית הקפה תוכלו לצפות ישירות על שני המגרשים הייחודיים, שעיצב ארכיטקט העל האמריקאי פיט דיי, שנחשב כארכיטקט הגולף הטוב ביותר בהיסטוריה.

הידעת? מועדון הגולף, שהוקם ב-1960, על ידי משפחת הברון רוטשילד, מארח טורנירים רבים, בינלאומיים ומקומיים ואפילו נכנס בשנת 2010 לרשימה היוקרתית של 1000 המגרשים הטובים בעולם!

עוד במתחם הגולף: ספא גולף קיסריה, הצופה גם הוא לעבר מועדון הגולף, מסעדת שף - מריפוסה, חנות גולף וסטודיו לאימון גופני ייחודי.

ימים ושעות פתיחת בית הקפה: ראשון, שלישי-שבת: 08:00-16:00, שני 08:00-15:00

אתר קפה בגולף

גולף קיסריה
קפה בגולף קיסריה. צילום: ירדן כחול

לאר דו פאן, ברעננה: אמילי בפריז הגרסה הישראלית

קונדיטוריית לאר דו פאן (L'art du Pain) היא פטיסרי חדשה וכשרה של זוג אחים צעירים, שהחליטו להביא את פריז לישראל, וליתר דיוק, לרעננה. את התפריט הם בנו בסבלנות וחשיבה רבה, אחרי שבדקו והתאימו כל סוג לחם לכריך המתאים, כל ציפוי לעוגה שמשתלבת ובגדול, רואים שישנה חשיבה במקום על הפרטים הכי קטנים. החל מהתפריט המשודרג שכולל מגוון רחב של פטיסרי, מאפים, לחמים, כריכים, עוגות (גם ללא גלוטן) ואפילו סלטים, ועד לעיצוב שייתן לכם להרגיש שדילגתם על נתב"ג והגעתם באמת לבית קפה פריזאי!

את המנות מכינה קונדיטורית שלמדה בצרפת ושאבה את כל ההשראה והטעמים מהפטיסרי הצרפתי המקורי והיא מכינה לכם הפתעות טעימות לקראת חנוכה (כן, יהיו סופגניות)! החל מהשעה 16:00 בצהריים, הסרוויס משתנה לתפריט ערב ובמקום תוכלו להזמין פיצות בסגנון צרפתי, טריות וטעימות.

ימים ושעות פתיחה: ראשון-חמישי בין 08:00 עד 20:00, שישי 07:00-15:30

לאר דו פאן- כמו בפריז. צילום: ירדן כחול
לאר דו פאן- ממש כמו בפריז. צילום: ירדן כחול

עמוד האינסטגרם 

כתבות נוספות ב-Mood תיירות

ההוספיס האוסטרי: וינה בלב ירושלים

וינה לא כל כך רחוקה מאתנו בשעות טיסה, אך ישנו מקום אחד שקרוב עוד יותר, שייתן לכם את ההרגשה שאתם ממש באוסטריה: ההוספיס האוסטרי. בלב העיר העתיקה בירושלים, לא רחוק מהשוק המוסלמי, מסתתר ההוספיס האוסטרי, פינת חמד אירופית עם אווירה אוסטרית אותנטית. תזהו את המקום כאשר תראו חומת לבנים עם דלת עץ במרכזה, עם פעמון כזה של פעם, ובפנים גן מטופח הסובב את המבנה. שולחנות פרוסים ברחבי בגן ובין העצים ותפריט עם מספר מצומצם של מנות אוסטריות, כמו השטרודל תפוחים לצד קצפת טעימה ולא מתוק מדי, או השניצל הווינאי לצד סלט תפוחי אדמה קר. אם ממש תתאהבו באווירה ותרצו ממנו עוד קצת, תוכלו להישאר ללון באכסניית המקום ולהאריך את שהותכם בווינה, שבישראל. במקום, דרך אגב, מדברים בגרמנית בלבד, אך בוודאי תצליחו להסתדר עם אנגלית.

אל תוותרו על תצפית מנצחת על העיר בשעת שקיעה, על גג המבנה, מומלץ להגיע באמצע השבוע או ביום שבת.

איפה חונים? חניית שער שכם – 8 שקלים לשעה

כתובת: ויה דולורוזה 37, ירושלים 

טלפון: 02-6265800

אוסטריה בירושלים
אוסטריה בירושלים

דנדי, כפר חרוצים.
דנדי, כפר חרוצים.

דנדי, חנות פרחים ומעדנייה, חרוצים: רומנטיקה צ'כית

אווירה רומנטית כמו ברחובות פראג, זה לא משהו שמוצאים בכל מקום, בעיקר בארצנו הקטנטונת. אך מצאנו לכם פנינה יפהפה שמתקרבת לחוויה הזו: דנדי – חנות פרחים ומעדניה הנמצאת בכפר חרוצים, באזור השרון. מה תמצאו במקום? תפריט משתנה על בסיס יומי, עם מגוון מאפים, לחמים, סלטים, כריכים, גבינות, יינות ושאר דליקטסים. את כל מה שתרכשו בחנות תוכלו לקחת עמכם לדרך, ולהתיישב באחת מהגינות הציבוריות הסמוכות לפיקניק משמח של שישי בבוקר.

המקום הוקם במטרה להוות בית של קולינריה, עם חווית קנייה אישית ומפנקת. כל מה שנמכר בחנות נבר בקפידה רבה, ללא פשרות על איכות (ורואים את זה). בנוסף, במקום תמצאו גם יינות משובחים, מאפים ועוגות (ראש השנה הרי מתקרב) ומוצרים נוספים שישדרגו את המטבח של כל אחד. מחלקת הפרחים כמובן תספק לכם פרחים יפהפיים וטריים, וזרים מיוחדים לכל אירוע.

ימים ושעות פתיחה: ראשון-חמישי 07:30-19:00, שישי 07:30-15:00

האינסטגרם של דנדי

ירדן כחול – היא כתבת צרכנות ותיירות ובלוגרית טיולים