סוף מתוק: 5 מסלולי טיול קלילים עם פינוק טעים לסיום

כמה פעמים טיילתם וכל הדרך רק חשבתם על הקינוח או הקפה שמחכה לכם בסיום? אז הבלוגריות שלנו אספו עבורכם חמש המלצות למסלולים מהממים עם סוף טעים במיוחד

Chazbani Eyal Margolin

מיכל מנור ממליצה על שמורת טבע נחל שניר - חצבאני ו"עוז פטיסרי"

נחל שניר הידוע גם בשם חצבאני, הוא היובל הארוך ביותר של הירדן והוא עתיר במים כל השנה. קטע הנחל הפתוח למטיילים נמצא בשמורת הטבע נחל שנירמצד אחד זו אחת השמורות העמוסות ביותר בקיץ, מצד שני זו אחת השמורות הכי יפות וצוננות בקיץ וחבל לא לבקר בה.

בשמורה יש 3 מסלולים: המסלול הקצר (מעגלי - מונגש לעגלות נכים ותינוקות), המסלול הבינוני (מעגלי - לגילאי 6 ומעלה) והמסלול הארוך (אינו מעגלי ומחייב הליכה בתוך מים). המסלולים עוברים לצד או בתוך הנחל, שסביבו יש צמחיית נחלים עשירה. במסלול הקצר תגיעו לאחר כעשר דקות הליכה ל"ברכות השכשוך", שם יש גם פינות ישיבה לצילם של עצי דולב גדולים. לאחר בריכות השכשוך אפשר להמשיך למסלול הבינוני אשר בו הולכים בערוץ נחל שניר – בגדה המזרחית של הנחל ולעיתים אף בתוך הנחל עצמו. השביל המוצל חולף בצילם של עצי דולב עבותים, ומעת לעת חוצה פלגים רדודים המצטרפים לנחל השוצף, במהלך המסלול גם ניתקל במפלי מים קטנים (המזרימים את מי נחל דן הקרירים לנחל שניר.

 

כתבות נוספות ב- Mood

 

בסוף הסיור הרטוב מצפה לכם הפתעה מתוקה - "עוז פטיסרי", הקונדיטוריה השווה של הצפון עברה למתחם דג על הדן, ממש דקה נסיעה או חמש דקות הליכה מהחנייה של השמורה. ב"עוז פטיסרי", שיושבת ממש על פלג של הנחל, מתחת לעצי דולב ותאנה תמצאו מאפים מתוקים ומלוחים, קישים, כריכים, מיני עוגות וטארטלטים מתוקים ונימוחים כגון טארטלט לימון, טארטלט קפה פקאן, טארטלט וניל ופטל.

הגעה:

ווייז למסלול: נחל שניר שמורת טבע

ווייז מתוק: עוז פטיסרי על הדן

עוז פטיסרי על הדן
להתענג על מאפים ממש לצד הפלג - עוז פטיסרי

 

אבנית סטרולוב ממליצה על נחל ציפורי ו"קפה 79"

במרחק של 25 דקות נסיעה מחיפה, בעמק יזרעאל' זורם לו נחל ציפורי. מרבית הנחל אינו מתאים לרחצה, למעט מספר נביעות לאורכו, אך הוא מלא פינות חמד. נחל ציפורי הוא אחד מיובליו של הקישון, והוא נקרא בשמו על שם הישוב העתיק ציפורי, שבסמוך לו. לאורכו של חלק מן הנחל נמתחת טילת, נגישה ומונגשת, שחלקה עובר לצד הנחל, וחלקה ממש באמצע הנחל. המסלול מתחיל (או מסתיים, תלוי בכם) בטחנת הנזירים, אשר נעולה ולא ניתן להכנס אליה. בסמוך אליה יש מגרש חניה מעפר. לאורך המסלול מספר נקודות ישיבה עם ספסלי אבן, מדשאות שמתאימות לפיקניק, וכן שדות. אורך המסלול תלוי רק בכם. קחו בחשבון שהוא קווי, ותצטרכו לחזור מה שהלכתם. שימו לב כי מרבית המסלול אינו מוצל, ולכן אני ממליצה להגיע לכאן בשעות הבוקר, או טוב יותר, בשעות בין הערביים. מראה קרני השמש הכתומות בעת השקיעה.

במרחק של דקות נסיעה מהמסלול, נמצאת עגלת הקפה קפה 79 - אחת מעגלות הקפה הותיקות בעמק יזרעאל, אשר פועלת כבר מעל 5 שנים. העגלה מופעלת ע"י בני הזוג סמדר וירון. העגלה פועלת 7 ימים בשבוע, והיא אחת העגלות הבודדות אשר עובדות גם בשעות הערב. בעגלה ניתן למצוא קפה נהדר, כריכים, ומתוקים. יש כאן פתרונות גם לנמנעים מגלוטן, ולטבעונים, החל מסוגי החלב בקפה, והמשך בקינוחים.

הגעה:

מסלול בוויז: טחנת הנזירים נחל ציפורי

עגלת קפה: וויז: קפה 79

נחל ציפורי. צילום: אבנית סטרולוב
נחל ציפורי. צילום: אבנית סטרולוב

 

גילי מצא ממליצה על טיול באכזיב ועל "תושה בייקרי"

אם בא לכם גם וגם, כלומר גם פראי אבל גם מסודר, סעו לגליל המערבי, לקצה המדינה, לפינה שבין חוף ראש הנקרה לגן הלאומי אכזיב. רצועת חוף בתולית, שמקנה תחושת חופש א-לה חופי סיני, נואיבה, איי שפיות. זה המקום לשטוף את העיניים בחמישים גוונים של כחול במפרצונים יפהפיים שקל לראות בהם דגים, קיפודי ים וחלזונות. שימו לב גם לצמחיית החוף, כי כעת הזמן הנכון של פריחת חבצלת החוף, שהיא גם יפה וגם ריחנית. אפשר לנסוע פה בדרך עפר שמקבילה לטיילת החוף, ולהחליט היכן בא לכם לעצור, או לצעוד ברגל את כל המסלול, שיש בו פינות ישיבה מוצלות.

החוף של בצת: מעט לפני ראש הנקרה, תמצאו את חוף בצת. זהו חוף מוכרז, מסודר, עם אופציה לקמפינג. אך חשוב לזכור שלחופים האלה של הצפון רצוי להגיע נעולים, עם סנדלי מים, כי רוב השטח החולי כאן מסתיר סלעי כורכר דוקרניים, שגם נמצאים במים. ויש שכשוכיות, אז נחמד לטבול בהן.

הגן הלאומי אכזיב: הכניסה אליו בתשלום, לאתר העתיקות ולחוף הרחצה המיוחד, שיש בו לגונות ובריכות ים. 

לאחר המסלול, "תושה בייקרי" – בית קפה וקונדיטוריה, שהפך למותג צפוני מחכה רק לכם. לאחרונה תומר ושחף, היזמים והאופים עברו מקיבוץ ראש הניקרה, למיקום חדש באכזיב, מול הים. ממש זולה ים תיכונית, שיושבים בה רק בחוץ, סופגים בריזה ומאווררים שמצננים. היות ומדובר בקונדיטוריה, ליין המאפים גדול. לטעמי, הקרואסון פטל החמצמץ שלהם לוקח בגדול.

הגעה:

ווייז מתוק: תושה בייקרי

חוף בצת. צילמה: גילי מצא
חוף בצת. צילמה: גילי מצא

 

ירדן כחול ממליצה על הירדן הדרומי ועל "חוות השוקולד גליתא"

איזור הירדן הדרומי הוא אופציה מעולה לטיול משפחתי בחיק הטבע: האיזור ירוק, שופע בצמחייה ומלא במים, והמסלול הבא, כולל תצפיות מרהיבות על הפיתולים של נהר הירדן. את המסלול התחילו באום ג'וני, והמשיכו רגלית צפונה לאורך צינור מים ירוק, עד שתגיעו אל הירדן, הנמצא בצל עצי אקליפטוס רבים – נקודת עצירה מושלמת לפיקניק.  לאחר מכן, המשיכו אל עבר סכר אלומות, שם נפסקת זרימת הירדן הדרומי, והמשיכו בהליכה דרומה, אל נחל יבניאל. פנו אל כיוון מזרח והמשיכו ללכת לאורך נחל יבניאל, עד שתראו שוב את הירדן היפהפה. עוד כמה מטרים לצד המים, ותגיעו הישר אל גשר נחום. הגשר, אשר נבנה בשנת 1949 על ידי חברי קיבוץ בית זרע, שופץ לאחרונה, ומסביבו תוכלו למצוא חיות רבות, כמו צבי ים ועופות מים. לאחר התרעננות קלה, המשיכו כ-300 מטרים, פנו שמאלה ותלכו בכיוון הצד המזרחי של הירדן, עד שתגיעו לאום ג'וני בחזרה.

עשר דקות נסיעה והגעתם לחוות השוקולד, גליתא, בקיבוץ דגניה ב'. ב"גליתא" הילדים יגלו את עולמו המרתק של השוקולד – החל מסרט המספר את היסטוריית השוקולד ועד לסדנא ממשית בה מכינים דמויות משוקולד איכותי ביותר, טרי, ללא חומרים משמרים, אך עם המון מתיקות! לאחר הסדנא, ועד שהשוקולדים יצאו מהמקפיא, ההורים יכולים להמתין בגינה, על כוס קפה או שוקו משובח, בזמן שהילדים משחקים באתגר החידות של דמויות בעלי החיים המפוזרים בגינה. מי שזוכה באתגר (אל תספרו לילדים, כולם זוכים), מקבל פרס מתוק, כי אין דבר כזה יותר מדי שוקולד ב"גליתא".

הגעה:

מסלול בווייז: אום ג'וני

ווייז מתוק: גליתא - חוות השוקולד

Galita
גליתא חוות השוקולד

 

רינת מירון ברק ממליצה על מגדל צדק ו"א-פיה קסומה"

במשך שנים עמד מגדל צדק הצמוד לעיר ראש העין, נטוש ומוזנח עד שלפני כשנתיים רשות הטבע והגנים פתחה אותו מחדש לאחר שיפוץ המבנים ושחזורם. גן לאומי מגדל צדק הוא מקום נהדר למי שמחפש טיול קצר וקליל במרכז הארץ, הוא משלב מצודה מרשימה, נוף מרהיב, מתחם ישיבה נעים ומסלולי הליכה שונים המתאימים לכולם. אפשר לבחור בין כמה מסלולים:

סובב מגדל צדק: מסלול ארוך המקיף את המצודה, עובר דרך בריכת החורף שבקיץ היא נקודת תצפית מקסימה ועד למצודה עצמה. המסלול אורך כ – 4 ק"מ בשביל סלול ומונגש. או טיילת המצודה: שביל הליכה סלול ונגיש באורך 1 ק"מ  המגיע ישירות למצודה.

מי שלא אוהב ללכת יכול לוותר על כל המסלולים ולעלות דרך מדרגות ישירות למצודה, אך מומךץ לבחור באחד המסלולים כי לאורך המסלולים נטעו עצים רבים, אם תבחרו לטייל בחורף או באביב תהנו גם מפריחה מרשימה וירוקה ובעתיד העצים גן יטילו צל נעים על שבילי ההליכה. 

המצודה, בעלת שתי קומות, שופצה ושוחזרה לנראות שלה, ככל הנראה מהמאה השמינית לפנה"ס, לרגע נדמה כאילו נכנסים לסרט מימי הביניים. בכניסה למצודה יש רחבה גדולה ובה חנות נוחות קטנה של רשות הטבע והגנים, בה ניתן לקנות קפה וארטיקים ולשבת בשולחנות הפזורים ברחבה. מהרחבה המרכזית תוכלו לצאת אל החצר האחורית בה נשקף נוף לעבר השכונות המזרחיות של ראש העין. אל תוותרו על הקומה השנייה, דרך גרם מדרגות משוחזר או במעלית אשר יובילו אתכם לחדר נוסף במצודה עם חלונות עגולים ונוף מרהיב, שמהם ניתן לצפות בשקיעה מרהיבה על ערי המרכז.

ואי אפשר לסיים מסלול בלי קפה טוב. א- פיה קסומה בקיבוץ עינת נמצאת רק 5 דקות נסיעה ממגדל צדק. בתפריט החלבי תמצאו ארוחות בוקר טעימות ומיוחדות, סלטים טובים, כריכים מושקעים ומבחר רחב של מתוקים ומאפים לצד קפה משובח. 

הגעה:

ווייז למסלול: מגדל צדק גן לאומי

ווייז מתוק: א-פיה קסומה, קיבוץ עינת