תגידו מזל טוב לראשון לציון שחוגגת יום הולדת 140

עבודות וידאו ארט ומבנים מוארים בהשקה של מסלול היסטורי, מוזיאון עם יצירות אמנות בתנועה תמידית ומוזיאון שהינו אתר מורשת לאומית - 3 סיבות לבקר בראשון לציון

בית כנסת הגדול ראשון לציון צילום שי כהן

השקת המסלול ההיסטורי - הרומנטי

היום ייערך בראשון לציון אירוע ייחודי במרחב הציבורי באווירה נוסטלגית, המדמה רגעים, דמויות, הווי וחוויות של ראשון לציון לאורך 140 שנותיה.

מדובר בהשקה של מסלול הליכה מעגלי לכל המשפחה, שייקח אתכם למסע קסום בזמן - אל ראשיתה של המושבה הראשונה בארץ ישראל. המסלול יחל במוזיאון ראשון לציון, יחלוף על פני בית הכנסת הגדול, בית ספר חביב, הפעמון, הבאר של פעם, בית העם, ומבנים היסטוריים נוספים.

בשני ימי ההשקה, יוארו כעשרה מבנים היסטוריים לאורך המסלול בעבודות וידאו ארט מרהיבות שיוקרנו עליהם. לאורך ציר האירוע נפגוש דמויות שיקשרו את סיפור המסלול ויהפכו אותו לחוויית מציאות במנהרת הזמן, בשילוב עם סצנות מימי המושבה שיתעוררו לחיים, הרכבים מוסיקליים, ריקודי רחוב ותערוכות.

מתי: 19-20.12 בין השעות: 17.00-21.00

הכניסה חינם

בית הכנסת הגדול של ראשון לציון. צילום שי כהן
בית הכנסת הגדול של ראשון לציון מואר. צילום שי כהן

 

מוזיאון אגם לאמנות

בראשון לציון נמצא מוזיאון אגם לאמנות המוקדש ליצירתו של יעקב אגם. המוזיאון, יוזמה משותפת של עיריית ראשון לציון והאמן המוכר בעולם כאבי התנועה הקינטית, מציג יצירות פורצות דרך משישה עשורים של עשייה בינלאומית, אשר הוצגו בעבר במוזיאונים ובאוספים נחשבים.

האמנות של יעקב אגם מפעילה את כל החושים ומרתקת צופים מכל הגילאים, מפעוטות סקרנים ועד אוצרי אמנות וחוקרים מכל העולם. מוזיאון אגם מאפשר לראות “מעבר לנראה” ולחוות אמנות שמשקפת מציאות כ”תנועה תמידית” שהמאפיין הקבוע היחיד שלה זה שינוי. המבקרים במוזיאון מוזמנים לחוות את העבודות בעלות הממדים הרבים והמשתנים, ולשקוע במה שהאמן קורא לו המימד הרביעי – מימד המכיל זמן, תנועה, שינוי ואת הבלתי צפוי.

במוזיאון, שעוצב על ידי האדריכל דוד נופר, ומשתרע על פני כ-3,200 מ”ר, נערכות הדרכות ופעילויות בתערוכת הקבע לצד תערוכות מתחלפות.

בחנוכה יתקיימו במוזיאון סיורים מודרכים למשפחות ולקהל הרחב, סדנאות יצירה קינטיות לילדים “קופסת אור”, משחק דיגיטלי למשפחה לחפש את הנס, סיורים מודרכים בחשכה למשפחה, קונצרט עם התזמורת הסימפונית ראשון לציון, סדנאות צילום אור וחושך ועוד.

כמו כן, מוצגת במקום תערוכה קבוצתית חדשה בשם "הפרעת הסדר". התערוכה מתמקדת ביחסי הגומלין שבין המובנה, הרציונלי והקבוע לבין האינטואיטיבי, הפראי והמשתנה, דרך מעשה היצירה של האמנים יעקב אגם, שירלי וגנר, גיא זגורסקי, אורי קלוס ורונן שהרבני.

כתובת: רחוב מיש"ר 1, ראשון לציון

אתר מוזיאון אגם לאמנות

יעקב אגם סימפוניה ויזואלית צילום שי בן אפרים
יעקב אגם - סימפוניה ויזואלית. צילום: שי בן אפרים

מוזיאון אגם צלם דור קדמי
מוזיאון אגם צלם דור קדמי

 

כתבות נוספות ב-Mood

 

מוזיאון ראשון לציון

מוזיאון ראשון לציון הוא אתר מורשת לאומית המציג את תולדותיה של ראשון-לציון.

המוזיאון שוכן במבנים מימי ראשית המושבה וממוקם בכל המתחם ההיסטורי של ראשון-לציון.

המוזיאון שם דגש על הראשוניות של ראשון בכל מה שקשור לציון - כדוגמת היותה יוצרת סמלי הלאום וחלוצה בחידוש השפה העברית ובחינוך העברי.

המוזיאון הוקם בשנת 1982, במלאת מאה שנים לראשון-לציון. מאז גדל המוזיאון והתרחב והוא משתרע כיום על מתחם בן חמישה דונם הכולל שבעה מבנים היסטוריים, חלקם משומרים, המשמשים כתצוגות המוזיאון.

בין התערוכות הקבועות של המוזיאון תמצאו את התערוכה "בסלון של בן יהודה – ראשון לציון ובן יהודה אהבה עברית" המציגה את הסיפור יוצא הדופן והבלתי ידוע על מערכת הקשרים המיוחדת של בן יהודה ואנשי המושבה ראשון-לציון ואת תרומתה לתחיית השפה העברית ואת התערוכה "בגדי ראשונים" מהציגה את האופנה במושבה בחמישים השנים הראשונות, בסצנות תקופתיות על רקע מבנים ואתרים במושבה שעוצבו על פי תצלומים מאוסף המוזיאון.

בתום הביקור במוזיאון תוכלו לצאת ולסייר על "שביל הראשונים", לראות את המבנים השונים ולהיעזר בשילוט שלצידם.

כתובת: רחוב אחד העם 2 פינת כיכר המייסדים

אתר מוזיאון ראשון לציון