מטיילים קל"ב: יש כזה דבר חופשה במרכז

בין עורקי התחבורה, המגדלים ומרכזי הקניות חבויות לא מעט פינות חמד. הנה כמה המלצות לחופשה נפלאה במרכז הארץ

צאו לסיבוב: נחל השופט

מחפשים מסלול הליכה רגוע המשלב טבילת רגליים ושכשוך בנחל? נחל השופט הקרוב למושבה יוקנעם הוא בדיוק מה שחיפשתם. בלב אזור רמות מנשה, בין גבעות של עצי אלון, הרדוף ואפילו עצי תות, תוכלו לצעוד לאורך הנחל במסלול שחלקו מותאם גם לעגלות ונגיש לנכים. זרימת הנחל הופכת למוזיקת רקע מתנגנת באוזן בעודכם מדלגים על גשרוני העץ המרחפים מעל הנחל או חוסים בצל מערת האבן הממתינה לכם במהלך ההליכה. ניתן לעצור לאתנחתא באחד מהספסלים לאורך הדרך או לקנח במתחם הפיקניקים בגלידה או בארוחה קלה. מסוג המסלולים שתרצו לחזור אליהם שוב ושוב מרוב שהם ידידותיים ויפים. לפרטים נוספים ולמסלול המלא

שימו ראש: לנוח מול בריזת הים

אין כמו להתמסר לבריזה, למראה הגלים, לנפוש קרוב לאחד החופים היפים בארץ. בבקתות רוח ים במכמורת תוכלו להנות מסגנון כפרי מעוצב עם דגש על הפרטים הקטנים ביותר, מבודדים בחיק הטבע, כוללים ג'קוזי, מטבח מאובזר, גלריה ומרפסת בה ערסל, תבלינים ופינת מדורה וברביקיו. מכאן תוכלו להגיע בהליכה קצרה לשמורת הטבע החופית "גדור" או לחוף מכמורת.

דוושו חזק: זה רק אתם והאופניים

אין כמו ליהנות מהטבע ומהנוף באמצעות טיול אופניים. רוצים לדווש בקלות או לא לדווש בכלל? אתם מוזמנים לשכור אופניים חשמליים (שטיין טיולי אופניים חשמליים - מרחק 45 דקות ממכמורת) ולסייר בצפון הקרוב - אזור עמק יזרעאל, רמת דוד. אם הילדים קטנים הם יישבו בכיסאות בטיחות או במושבי ריקשה וההורים ידוושו, ויש גם חצאי אופניים לגילאי 5-9 ולבני נוער עד גיל 14 ניתן לשכור אופני שטח. בדרך תוכלו לחלוף על פני גבעת הבונקרים, גבעת עודד, תל שמרון ונחל השופט.

השילוב המנצח: אמנות ובשר ארגנטינאי

רוצים להרגיש דרום אמריקה בכפר אומנים קסום? דוניה רוסו היא מסעדת בשרים לקרניבורים מושבעים בניחוח ארגנטינאי שפועלת מעל 20 שנה בעין הוד בבית אבן בסגנון ערבי ומציעה את המיטב של דרום אמריקה. בתפריט מככבות מנות כמו צ'וריסו בקר, אמפנדס ירקות, בשרים איכותיים המיובאים ישירות מארגנטינה מתובלים בצ'ימיצ'ורי ונצלים על גריל פחמים כמו סטייק סינטה, אסאדו עם עצם, סטייק פילה ועוד לצד מגוון דגים ופירות ים באווירה כפרית, חמה ושמחה.