על המים: 20 אתרי קמפינג שכדאי לבקר

החופש הוא דבר יקר וחם ולכן סידרנו לכם חופשה מהממת ומיוחדת באוהלים מכל הסוגים. אתרי קמפינג מצפון לדרום - רק תבחרו

זמן צפייה: 01:05

אלף אוהל, ורצוי על שפת המים. ואומר - ליד ים, אגם, נהר, נחל, מעיין, שכשוכית, שלולית, מזרקה וברז שכונתי, העיקר שיהיו מים להירטב, להתרענן ולצחצח שיניים, כי עם כל הכבוד לאוהל, אין לנו עניין בנופש הישרדותי. הרעיון הוא לנפוש בכיף ועל הדרך לחסוך כמה שקלים ולא להעמיס, להעיק ולהעמיק את החור בכיס כבר בתחילת החופש ולהגיע לסופו בלי שקל פנוי. ותאמינו לנו, הילדים עוד יודו לכם על החוויה. בית זה בית, ואומר הכי בסיסי שיש. תעמיסו אוהל, שק"ש וצידנית, חפשו פיסת אדמה וקצת מים ואתם מסודרים. ואפשר לשדרג – אוהל איגלו שנפתח בצ'יק ומתאים להתנחלות של 2-6 נופשים. 100-300 שקלים וגם לכם יש.

איפה, למה, כמה: אפשר לתקוע יתד בחלקת אלוהים קטנה ומבודדת ואפשר במתחמים מוסדרים עם חיבור לחשמל ומים. בשמורות ברחבי הארץ הוכשרו מתחמי קמפינג שאובזרו במטבחי שדה, מקררים משותפים, שולחנות פיקניק, תאורה, חיבור לחשמל, שירותים, מקלחות ושמירה. חלק מהשמורות עורכות במהלך החופש טיולים לאור ירח, תצפית כוכבים, מעקב אחר חיות הלילה וצ'יזבטים מסביב למדורה. לאלה תוסיפו את העובדה שבמחיר לילה בצימר, בינוני, תוכלו לשכן משפחה שלמה בקמפינג לשבוע.

ברשימת המומלצים שלנו גם קמפינגים צמודי ים וחופים נפלאים ובהם הבונים, בית ינאי ופלמחים, שהלינה בהם ללא תשלום וכוללת אירועים, סיורים ופעילויות קיץ. לפרטים: אורחן לילה, רשות הטבע והגנים -  *parks.org.il ,3639 , campingil.org.il

המקום הסודי, חוות פאולי

פיסת גן עדן על גדות הבניאס שעוברת מפה לאוזן. השטח מחולק למתחמי אירוח ולינה אותם תוכלו לבחור בהתאם למספר האנשים שתגיעו. הבונוס - גדת הנחל היפה, האפלולית, השקטה והמבודדת, שהגישה אליה היא רק לאורחי המקום, שם תוכלו להתענג במים בבדידות מוחלטת. על הנחל שולחנות בצל העצים ואם תתלו ערסל בכלל יהיה מושלם.

מה במקום? שולחנות, ספסלים, מטבחונים עם מקרר ומיקרוגל, מנגלים, מתחם למדורות, מקלחות, שירותים, תאורה וחיבור לחשמל ואפשרות לשכור מזרנים.

כמה? 75 שקלים, 15 שקלים למזרן

איפה? שאר ישוב

לפרטים: 050-5356220,  paulyranch.co.il

אל תגלו לאף אחד. חוות פאולי, שאר יישוב | צילום: אריאלה אפללו

על הדן, דגי דפנה

פארק דיג ומתחם קמפינג יפה שממוקם על נחל הדן ומזמין לפתוח את האוהל על גדות הנחל ולהתמכר לרוגע ולקול שאון המים. המים קפואים (מקרר טבעי ליין ולאבטיח) גם בקיץ אבל הקור לו מרגש את הילדים שלא רוצים לצאת מהם. המתחם מוקף מדשאות, עצים שמשיות ובנחל שוחים פורלים וקרפיונים שרק מחכים שתעלו אותם בחכתכם ותכינו מהם ארוחה על המנגל.

מה בשט? מתקני שעשועים, מקררים, מנגלים, חיבור לחשמל שירותים ומקלחות.

כמה? בתשלום

איפה? קיבוץ דפנה

לפרטים: 052-3992070

על הנחל, קייקי מעיין הגושרים

מתחם קמפינג על גדות החצבני המוכר בשל שייט הקאייקים. לאור הביקוש  של המטיילים להשתקע על שפת הנחל הכשירו חניון באווירה פסטורלית. אפשר לשוט, לשחות, לפקנק ולפתוח אוהל בין המדשאות ופלגי המים הצוננים.  תוכלו להביא אהל מהבית או לחילופין ליהנות מקמפינג 5 כוכבים באוהלי קולמן  שהושקו באתר. האוהלים מאובזרים במזרנים, שולחנות ונקודות חשמל ויכולים להלין שמונה אורחים.

מה בשטח? תאורה, שירותים, מקלחות, מנגלים ושרותי שמירה

כמה? 75 שקלים

איפה? קיבוץ מעיין ברוך

לפרטים: 077-2717500,  .kayak.co.il

על גדות החצבני. קייקי מעין הגושרים | צילום: קייקי מעין הגושרים

 על פלגי מים, חורשת טל

הפארק היפה ממוקם על פלגי נחל הדן ומשתרע על 700 דונם של מדשאות, חורש עצי אלון עתיקים ובריכה ענקית. פלג המים מתפתל בין המדשאות ואתם מוזמנים לתקוע יתד ולפתוח את האוהל הפרטי. באם לא תרצו לסחוב, תוכלו לשכור בונגלוס או בקתה ועדיין להרגיש בטבע. בעניין האוכל, תדוגו דגים לצהרים או שתרכשו מצרכים במרכולית.

מה בשטח? מתקני שעשועים, שולחנות, ברזיות, מקלחות, שירותים, תאורה ומזנון.

כמה? 43-63 שקלים

איפה? בין הקיבוצים דפנה והגושרים

לפרטים: 04-6942360, parks.org.il

על הנהר, חניון גשר להבות הבשן

פארק טבע מקסים הממוקם על תוואי הירדן, מהבודדים המתירים לינת שטח על גדות הנהר. הפארק מטופח, משתרע על 9 דונם של מרחבים ירוקים ומאפשר לפתוח אוהל על המדשאות, בצל האיקליפטוסים, הכי קרוב לשפת המים. הגדה השנייה טרם הוכשרה אך היא עברה שיקום אקולוגי המשמר את יופייה הטבעי, הפראי.

רשות ניקוז כינרת אחראית על פיתוח הפארק במסגרתו יצרה מפרצונים לשכשוך במים. הזרימה כאן היא איטית ורגועה ועדין, באין שרותי הצלה ציידו את הילדים במצופים וגלגלים.

מה בשטח? שבילים נגישים גם לנכים, שבילי אופניים, שולחנות, ברזיות, מנגלים ושירותים

כמה?  ללא תשלום

איפה? בין שדה נחמיה לגשר הפקק, בכביש 977

יופי פראי. פארק להבות הבשן | צילום: יחצ

על הירדן, קייקי כפר בלום

מתחם אקשן וקמפינג על גדות הירדן שמספק פעילות ליום שלם, ולאוהל תגיעו כשאתם עייפים ומרוצים. בשטח תמצאו פארק חבלים אתגרי, קיר טיפוס, שעשועים לקטנטנים, אומגה למים ושייט קייקים ורפטינג. הקמפינג מוסדר ומוקף מדשאות מוצלות.

מה במקום? פינות ישיבה, מנגלים, שירותים, מקלחות, לוקרים, תאורה לילה, נקודות חשמל, מזנון ושירותי אבטחה.

כמה? 75 שקלים

איפה? קיבוץ כפר בלום

לפרטים: 1-700-50-66-1. 65 שקל ללילה

הרבה פעילויות בסביבה. קייקי כפר בלום | צילום: יוסי אלוני

בין התעלות, אינדי פארק

פארק אינדיאני שממוקם במפגש תעלות הירדן ומספק אקשן ליום שלם. ביבשה קיר טיפוס, אומגה, גשרי חבלים, ג'מבורי, פינות יצירה ואוהלים אינדיאנים. במים קיאקים,  סירות פדלים, קאנו, סאפ משפחתי, רפסודות ומגלשות קטנות. 'עסקת החבילה' כוללת שימוש חופשי במתקנים,   הקמת אוהל על שפת המים  או התנחלות באוהל שלהם שציוד  במזרנים, שולחן, כיסאות, מחצלת וגזיבו.

מה בשטח? מקלחות, שירותים ממוזגים, תאורה, נקודות חשמל ומזנון

כמה? בהתאם לחבילה שתבחרו

איפה? בסמוך ליסוד המעלה

לפרטים:, 072-3263922, .indipark.co.il

על המעיינות, פארק הירדן

1,000 דונם של פארק, שגם בשיא העומס תוכלו למצוא פינה שקטה לפתוח אוהל ומנגל. אתר הקמפינג ממוקם בחורשה מוצלת בסמוך למעיינות, לפלגי המים ולמתקני השעשועים. ניתן גם ללון במאהל הבדואי שמאובזר במזרנים, שולחנות, מקררים, תאורה ונקודות חשמל. צמחיית גדות סבוכה מכסה את שפת הנהר ובתוכה נחבאות זולות לתפוס מנוחה פסטורלית לקול זרימת המים וגעגועי הברווזים.

מה במקום? עצי בוסתן, שרידים ארכיאולוגיים, טחנת קמח עתיקה, שולחנות וספסלים על המים, שירותים, מקלחות,  נקודות חשמל, מזנון, מסעדה והשכרת מזרנים ואופניים

כמה? 100 שקלים לרכב, 60 שקלים במאהל הבדואי

איפה? סמוך לצומת בית המכס בכביש 888

לפרטים: 04-6923422, parkyarden.co.il

טיול שמתחיל ונגמר על החוף בכנרת

[brightcove_iframe video_id='mood_article_323' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_kj8l8dik' duration='43'']

על אגם, הכנרת

מסביב לאגם הלאומי חניוני קמפינג רבים בהם האון, צמח, ירדן, גופרה, סוסיתא, לבנון ושיזף, אבל החניון של צאלון עולה על כולם. מדובר באחד מהחופים היפים והשקטים בכנרת בו אפשר לפתוח אוהל בחורשות המוצללות, על המדשאות  ולאורך החוף, שם הכשירו שטחים לנפנוף על מנגלים.

מה במקום? שמשיות, שולחנות, ברזיות, שירותים, מלתחות, תאורה, הטענת ניידים, מזנון ונגישות לנכים

כמה? ללא תשלום, החניה בתשלום

איפה? חניון צאלון, מכביש 92

לפרטים: ekinneret.co.il  ,*55477

על החוף, דרום הכנרת

"אי שם" הוא מתחם קמפינג יוקרתי, רגוע, מפנק ומלא בסטייל. לכאן תביאו רק בגד ים ואת כל השאר תקבלו במקום - אוהלים לבנים, מעוצבים, ממוזגים ומאובזרים במיטה זוגית ומזרנים לילדים, כריות, מצעים, מגבות, בר מים, פלטה חשמלית  ונקודות חשמל. במרחב המוצל תמצאו גם ערסלים, פינות ישיבה נמוכת, מחצלות ומתחם פעילויות, משחקים ויצירה לילדים.

מה במקום? עמדת בישול עם פוייקה ומנגלים, מתחם לקומזיץ, מקררים, שירותים ומקלחונים אישיים.

איפה? חוף חוקוק, דרום הכנרת

לפרטים: 050-5656205, ey-sham.co.il

 על המרחצאות, חמת גדר

כפר אוהלים בטבע אבל בפורמט משודרג.  כאן, ליד הבריכות והמרחצאות התרמו-מינראליים, תקבלו אוהל מוכן, מזומן ומאובזר בכל הפסיליטיז' לנוחות שטח מרבית - מזרונים, מצעים, מזגן, מנורת ושקע לנייד. בשטח 60  אוהלים משפחתיים ממוזגים ולצידם מתחם נוסף עם 60 אוהלי איגלו מאובזרים במזרנים, כריות ומצעים. אם אתם אנשי הבסיסי, תביאו את האוהל מהבית ותחסכו בעלויות.

מה במקום? ברביקיו, מקררים, שולחנות, כסאות וגלידריה. וגם, בריכת ספלאש, מסעדות, חוות תנינים ותוכים, ספא ועוד.

כמה? מ-800-400 שקלים ל-5 אנשים באוהל, 110 שקלים באוהל פרטי

לפרטים:   hamat-gader.com, *6393

על המעיין, הסחנה-גן השלושה

כמה פעמים שכשכתם בבריכות, עמדתם מתחת למפל, שחיתם בנחל האסי, התפעלתם מהצבע המדהים של המים וחשבתם לו רק אפשר היה ולהתעורר בבוקר לכל היופי הזה. אז זהו, עכשיו אפשר אבל רק בלילות שישי.  התוכנית: שוחים, נהנים, קופצים לבקר במוזיאונים, באתר "חומה ומגדל" (הכולל הפעלות לילדים) ובגן גורו, פותחים אוהל וממשיכים ליהנות גם למחרת.

ואם אתם מתכננים להגיע, תתכווננו ל-6.7 אז יערכו בגן, ובאזור, אירועי "ליל ירח" עם מופעים, סיורי עששיות, ליל תנשמות וטיולי לילה וזריחה.

מה בשטח? מדשאות, מתקני שעשועים, שירותים, מקלחות, מזנון ומסעדה.

כמה? 63 -53 שקלים מגיל 5

מתי: בשישי, 7.7-1.9, ובהרשמה מראש

איפה? קיבוץ ניר דוד

לפרטים: 04-6586219,  gan3.co.il

מעמק המעיינות לגלבוע: טיול מושלם לשבת ובכלל - צפו:

[brightcove_iframe video_id='mood_article_282' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_0zcs6761' duration='58'']

על הבריכות, גני חוגה

40 דונם של פארק מעיינות, מפלונים ושלוש בריכות מוקפות מדשאות, גינון מטופח, פינות מוצלות,  מתקני שעשועים במים, אומגה רטובה, מבוכים במעיין וגן־חי. על הדשא הכשירו מתחם קמפינג ענק עם אפשרות להקמת אוהלים על שפת הבריכות, וכן השכרת אוהלי יורט זוגיים ומשפחתיים.

מה במקום? שולחנות, מקררים, מנגלים, שירותים, מקלחות וחיבור לחשמל

איפה? בכניסה לבית שאן

כמה? 42-78 שקלים

לפרטים: 04-6581111

אל המעיין, מעיין חרוד

המעיין נובע בתוך מערת גדעון, זורם באמת מים עתיקה, מתפתל בגן ונשפך לתוך שכשוכיות יפות ובריכה גדולה. מסביב מדשאות גדולות ומתחם מוסדר לפיקניקים ולקמפינג לילי. לאתר יש גם היסטוריה נכבדה ובמדרון מעל המעין והמערה ניצב ביתם של אולגה ויהושע חנקין, שהפך למוזיאון, ולצידו אחוזת קברם.

עוד במקום: שולחנות, מקררים, מקפיאים, נקודת חשמל, מוקדי מדורה, שירותים, מקלחות. מתקני שעשועים ומגרשי ספורט.

כמה? 53-63 שקלים

איפה? גן לאומי מעיין חרוד

לפרטים: 04-6532211, parks.org.il

ליד המים, אגם מונפורט

האגם  מכותר בהרים, מוקף במדשאות ופסלי אבן וגדותיו שופעים באטרקציות. אפשר לשוט בסירות פדאלים, משוטים, קייקים וקאנו לצד להקת ברווזים, להשתעשע במתקני המשחקים, במגרשי הספורט ובמכוניות הקרטינג. למרות הפיתוי השחייה אסורה, אך אפשר לפתוח אוהל על שפת האגם ולקפוץ להצטנן במשטח ההחלקה על הקרח, הצמוד. תוכלו להביא אוהל מהבית, לתפוס פינה באוהל המרכזי או לשכור אוהל קטן רק לכם.

מה במקום? פינות בישול, מקלחות, שירותים ותאורה

כמה? 45-50 שקלים

איפה: מעלות

לפרטים: אתר אוצרות הגליל – ozrothagalil.org

על המפרצים, אכזיב

חניון קמפינג וקרוואנים הממוקם בין שרידי יישוב קדום, בצמוד לאחד מהחופים הכי מפורצים ויפים בארץ.  הגן מוקף במדשאות, פרגולות ועצים מצלים ואת האוהל תוכלו להציב על הדשא, מול הלגונות ובריכות הסלע הטבעיות. באם תגיעו מצוידים במסננות הילדים יתעסקו שעות בתפיסת דגיגונים וסרטנים בין הסלעים.

מה במקום: מתקני שעשועים, שולחנות, מנגלים, ברזיות, שירותים, מקלחות, תאורה, נקודות חשמל, מזנון ולהשכר מזרנים.

מחיר: 18 - 35-63 שקלים

איפה: גן לאומי אכזיב, בין נהריה לראש הנקרה

לפרטים: 04-9823263,  ozrothagalil.org

אחד החופים היפים בארץ. גן לאומי אכזיב | צילום: אוצרות הגליל

על הביץ', חוף אכזיב

הבננה הכי מזכיר את חופי סיני עם חולות הזהב הנושקים לים הטורקיז. על החוף פרגולות קש ובמתחם הלינה אפשרות לישון בשק"ש על הדשא לפתוח אוהל או ללון בחושות הזוגיות והמשפחתיות. החושות מאובזרות במזרנים, שטיחים, ערסלים וחיבור לחשמל.

מה במקום? כסאות נוח, שמשיות, פינות מנגל, מקררים משותפים שירותים, מקלחות, מזנון, בר והופעות בקיץ.

איפה? בננה ביץ', בין נהריה לראש הנקרה

לפרטים: 04-9827788, bananabeach.co.il

ליד השכשוכית, מקורות הירקון

שני מתחמי קמפינג על גדות האגמצ'יק ובסמוך לנחל. ביום אפשר לטייל לאורך הנחל עד למעיינות, לבריכת הנופרים, לתחנת הקמח והפילבוקס הבריטי, להתרענן בשכשוכיות ולהשתולל על המדשאות. בלילה לנווט לאור ירח, לשמוע סיפורים מסביב למדורה וללון באוהלים שתביאו מהבית. בחופש יתקיימו סיורי בישול לילי, מופעי מוזיקה והקרנות סרטים.

מה במקום? מתקני שעשועים, מגרשי ספורט, שולחנות פינג פונג, מטבח שדה, מנגלים, עמדות מדורה + עצים, תאורה, חיבור לחשמל, שירותים ומקלחות

איפה? גן לאומי ירקון, בין פתח תקווה להוד השרון

כמה? 42-53 שקלים

לפרטים: 03-9348462, parks.org.il, בתאום מראש

על החוף, גן לאומי אשקלון

במרחק נגיעה מהחוף המוכרז ממוקם הגן הלאומי הראשון בארץ שטומן בחובו אוצרות והפתעות היסטוריות ובהן שער כנעני ובזיליקה רומית. בצמוד לשרידים הכשירו חניון לילה מוקף מדשאות

מה במקום? שולחנות, מנגלים, עמדת פויקה ומדורות, ברזיות, שירותים, מקלחות שטח ומרכז שירותי מידע

כמה? 42-53 שקלים

לפרטים: 08-6736444

מסלול טיול מקסים בגן לאומי אשקלון

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-short-trip-012' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fgozsh0l' duration='47'']

בין המעיינות, פארק אשכול

ערוץ נחל הבשור חוצה את המדשאות, הגנים ומתפתל בשטח הפארק המשתרע על 3500 דונם. אפשר לרחוץ ולדוג בנחל, לטבול במעיינות, להתרענן בבריכות השכשוך בצל פרגולות, להשתולל במתקני השעשועים, לעשות פיקניק ולקנח בלינת קמפינג תחת כיפת השמים.

מה במקום? שולחנות, ברזיות, מטבח שדה, מקרר, תאורה, נקודת חשמל, שירותים, מקלחות ומגורונים מצוידים במטבחון ומקלחת

כמה? 42-53 שקלים

איפה? חבל הבשור, צפון הנגב

לפרטים: 08-99851100

החופשות החמות של הקיץ עכשיו אצלנו בפייסבוק