אוכל, פינוקים, שעשועים: לילה לא שיגרתי במלון הירושלמי

הלוקיישן נדיר, העיצוב יוצא דופן ולנוף אין תחרות. רוצים לדעת מה חשבנו על ממילא?

זמן צפייה: 02:37

ירושלים, לצערנו, עדיין אינה נתפסת כמקום הראשון אליו נוהרים הישראלים בחיפוש אחר חופשה רומנטית בארץ. המקום שהיה לכר האוהבים של שלמה ומלכת שבע, דוד ובת שבע ומיליוני אנשים אחרים לא תמיד מספיק לישראלים שמחפשים חופשת "הכול כלול" בחצי מחיר. אבל מי מכם שיצא מהתבנית וירשה לעצמו לקחת פסק זמן בעיר הקסומה שמיליוני תיירים מכל קצוות תבל עולים אליה לרגל מידי שנה, צפוי להבין גם הוא שזוהי חוויה שאין שנייה לה. וחוויה כזו בדיוק עברתי במלון ממילא הניצב מול חומות העיר העתיקה. אירוח של נסיכים בעיר המלכים.

המלון: המלון נפתח בשנת 2009 במיקום אסטרטגי נדיר כשהוא משקיף על חומות העיר העתיקה, מגדל דוד ושער יפו הסמוך לכיכר ספרא ואזור מרכז העיר.  לצדו מרכז הבילוי והקניות "שדרות ממילא". מיקום כזה בעיר כמו ירושלים הוא לא מעט כשמדברים על השילוש הקדוש המפורסם, ואני לא מתכוון לזה של האב הבן ורוח הקודש כי אם לשילוש אחר. השילוש הקדוש של חוויית החופשה. אוכל, פינוקים ושעשועים. וחווית אירוח אופטימלית היא כזו שכוללת גם בילוי קרוב, גם התפנקות במלון וגם חוויה קולינריה משובחת מבלי שצריך אפילו להזיז את המכונית. ומלון ממילא בהחלט מספק כאן את הדרישות.

העיצוב היפיפה שלו, שנעשה תוך הקפדה וכבוד רב ליופייה הייחודי של העיר, לא ממש עושה חשק לצאת ממנו החוצה. גם שלל האטרקציות שנמצאות בו לא ממש ישאירו לכם זמן עודף כשתנועו בין הספא המפנק, הבריכה המחוממת, מרפסת השיזוף המשקיפה לעיר ומסעדת הגג הייחודית ROOF TOP. ובכל זאת, תמיד טוב לדעת, שבמרחק פסיעה ניתן לבקר באתרי מורשת ובמקומות קסומים, גם אם רק בשביל "להוריד את האוכל" אחרי הארוחה.

מי צריך בגדים: המלון הדרומי שיעשה לכם טוב - צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_297' autoplay='0' kid='1_9akgeza6' duration='69'']

כאן בישראל - הצצה לסוויטה הסודית של הזוגות:

[brightcove_iframe video_id='mood_article_278' autoplay='0' kid='1_l4bukrzm' duration='73'']

החדרים: המלון מכיל 194 חדרים מגוונים המתחלקים בין חדרי סטודיו המתאימים לביקור עסקי בעיר ועד לסוויטות מפנקות וחדרי אקזקיוטיב כמו החדר שהתארחנו בו. חדר המשקיף לנוף שיגרום לכם להתאהב בירושלים מחדש. החדרים מאובזרים בכל מה שצריך ויותר ומלבד המובן מאליו, ניתן למצוא בהם גם מחשב אישי עם חיבור לאינטרנט, מכונת אספרסו עם כל הקפסולות הנכונות ואמבטיה ומקלחת מפנקת המופרדת בקיר זכוכית מחדר השינה, עיצוב ייחודי היוצר תחושה של חלל אחד ומוסיף גם קצת הומור למי שמחפש או צריך את זה.  אך אל דאגה - בלחיצת כפתור ניתן להפוך את קיר הזכוכית לחלבי ואטום ובכך להפריד שוב את החללים לפרטיותכם המוחלטת. למרות שאם תשאלו אותי, אני חושב, שהרבה יותר כיף כששקוף.

להתאהב מחדש בירושלים. חדר במלון ממילא (צילום: עמית גירון)
להתאהב מחדש בירושלים. חדר במלון ממילא (צילום: עמית גירון)

הפינוקים: אפילו שהדבר אינו שגרתי למלון באווירת בוטיק, מלון ממילא מצטיין בלא מעט פינוקים ועיסוקים לשעות הפנאי. טרקלין עסקי לפגישות אינטימיות, בריכה מחוממת ובריכת ילדים ואפילו בר לילי הפתוח עד השעות הקטנות של הלילה. אך בראש הפינוקים נמצא כמובן ספא "אקאשה". ספא מוקפד המעוצב בדיוק מפליא מרמת החללים ועד לתאורה ולניחוחות ומכיל לא מעט אופציות "התפנקות". האפשרויות נעות בין בריכת וואטסו פרטית, טיפולים יחידניים או זוגיים לבחירה הכוללים עיסוי רקמות, טיפול איורוודה הודי עם שמנים חמים או טיפולי חמאם בחלל ייחודי. לצד כל אלו ניתן למצוא גם כמה אופציות פחות שגרתיות כמו טיפולי אבנים חמות וטיפול קונכיות. הבנייה החכמה במתחם מאפשרת גם המתנה והירגעות נעימה במבחר חללים כשביניהם בר אורגני המציע חטיפי בריאות, מיצים טבעיים ושייקים. חדר מוזיקה ומדיטציה וחדר הירגעות הנמצא בתוך מרחב הטיפולים של הספא.

אי שם בצפון: מי החליט שזה המלון של כולנו?

[brightcove_iframe video_id='mood_article_321' autoplay='0' ratio="1.78" kid='1_6sx1xrab' duration='98'']

האוכל: ארוחת הבוקר במלון מגוונת ועשירה ואינה נותנת את תחושת ה"בופה" על משמעויותיו השליליות. המנות קלאסיות ועדינות, גם אם בעמדת הקינוחים עוד טעון מעט שיפור. במלון ניתן למצוא גם את מסעדת הדגים הים תיכונית "הפי פיש" אך גולת הכותרת הקולינרית היא כמובן מסעדת ה-ROOF TOP המפורסמת הממוקמת על הגג ונבחרה לאחת מעשרת מסעדות הגג היפות בעולם, ובצדק.
יריעות הברזנט השקוף עושות אמנם עוול לנוף הייחודי הנשקף מהמסעדה, אך בקיץ כשהכול פתוח ניתן לשבת ולאכול כשמולכם פרוסים להם 3,000 שנות היסטוריה, בהחלט נוף ללא תחרות.
המחירים במסעדה לא זולים אך מגוון המנות בניצוחו של השף קובי בכר בהחלט מספקות את החוויה לה ציפינו. אני ממליץ על הסשימי בסלמון הדרים, וחזה האווז המבושל סוביד וצרוב בגריל. לקינוח מומלץ לטעום מגלידת הארל גריי הייחודית למקום המוגשת לצד פונדנט שוקולד ולרונה חם.

המחיר: 1,800-4,500 שקל לזוג ללילה. מחירי אקאשה (הספא) 320-520 שקל לטיפול. להזמנות לחצו כאן

גולת הכותרת הקולינרית. מסעדת ה-ROOF TOP (צילום: עמית גירון)
גולת הכותרת הקולינרית. מסעדת ה-ROOF TOP (צילום: עמית גירון)

420 שקל ללילה: מלון זול וטוב ליד החרמון:

[brightcove_iframe video_id='mood_article_249' autoplay='0' kid='1_o3aszca0' duration='118'']

החופשות הכי שוות והיעדים הכי חמים עכשיו אצלנו בפייסבוק

*הכתב היה אורח המלון