בוחרים ביין ישראלי | 5 יקבים ישראלים שיעזרו לכם להעביר את הבחירות

בין אם תרימו כוסית לחיי הניצחון או תתנחמו עם בקבוק יין שלם הרי שמה שבטוח שיין ישמח/יעודד לבב אנוש. לכבוד הבחירות, חמש בלוגריות חובבות יין בחרו חמישה יקבים אהובים

יקב ויתקין. צילום: מיכל בן ארי מנור
יקב ויתקין | צילום: מיכל בן ארי מנור

מלי אברמוביץ', בחרה ביקב חרשים, מצפה חרשים

בכל יום שישי בין האביב לסתיו, בין השעות 12:00-18:00 שני הייננים הצעירים של יקב חרשים פותחים את בר היין המקומי שלהם. בר היין  יושב בלב הכרם ממש, מתחת לעץ אלון עתיק, מוקף גפנים וצופה לים. הכרם נטוע בסמוך למצפה חרשים, על הר שזור, בגובה 860 מטר, ולכן הבריזה והאוויר הנעים מובטחים. ניתן לטעום את אחד מיינות היקב (קברנה סוביניון, שרדונה בלאן או סוביניון בלאן), בלוויית פלטה מהגבינות המשובחות של עין כמונים, פוקאצ'ה טרייה ועוד נשנושים נחמדים. ברקע - מוזיקת נעימה, שקט ושלווה לקראת שבת. למי שמעדיף משקה לא אלכוהולי – מוגש כאן משקה היביסקוס תוסס.

הטעם הייחודי של יינות יקב חרשים מושג בזכות שיטת הגידול המיוחדת בחקלאות ביודינאמית. על פי שיטה זו העבודה בכרם וביקב מתוכננת על פי לוח שנה אסטרונומי. שלבי העבודה נקבעים לפי מיקום הירח והכוכבים, לפי הזמן בשנה והשעה ביממה. לכן לדוגמה, הענבים נבצרים במועד המדויק שבו הם נמצאים בשיאם. התסיסה מתרחשת בצורה ספונטנית, על ידי שמרים טבעיים שעל קליפת הענב, ללא שימוש בחומרים שונים. למעט תוספת של גופרית SO2 במינון נמוך, לפי התקן האורגני והביודינמי. בשיטה זו, מאמינים ביקב חרשים, היין מבטא במקוריות חיבור אינטימי בין הגפנים לסביבה (טרואר) בה גדלו.

ווייז: יקב חרשים

אתר יקב חרשים

יקב חרשים. צילום: מלי אברמוביץ'
יקב חרשים. צילום: מלי אברמוביץ'

 

מעיין פרידמן בחרה ביקב שאטו גולן

כשאנחנו מדמיינים את עצמנו ביקב אנחנו רוצים להרגיש את אפקט הוואו. ביקור ביקב שאטו גולן עונה בדיוק על ההגדרה.

היקב נמצא במושב אליעד ברמת הגולן ובשנייה שתכנסו בשער הברזל המרשים תשאבו אל תוך האווירה. שביל ארוך יוביל אתכם ליקב שלצידיו כרמים וורדים עם מוסיקת רקע הבוקעת מבין העלים.

היקב מייצר מגוון סוגי יינות, לבנים, אדומים ורוזה. באופן אישי, והבחירה כאן קשה, יין ׳אליעד׳ של היקב הוא אחד היינות הישראלים האהובים עליי, עם סטנדרט ואיכות שלא זוכים לטעום כאן בכל יום. לצד היין מוגשים גבינות עיזים, לחם, קרקרים ושמן זית. הכל באיכות גבוהה.

תתכוננו לחוויה ישראלית בניחוח חו״ל, עם יחס אישי שבעלי היקב כל-כך מקפידים ורוצים לתת לכל אורח ואורח.

היקב פתוח בכל ימות השבוע וההגעה אליו הינה בתיאום מראש בלבד.

ווייז: יקב שאטו גולן

אתר יקב שאטו גולן

יקב שאטו גולן. צילום: מעיין פרידמן
יקב שאטו גולן. צילום: מעיין פרידמן

 

כתבות נוספות ב- Mood

 

רונית שוויידל בחרה בשני יקבים בעיר צפת

יקב צפת העתיקה הינו יקב משפחתי קטן של קרן ומשה אלון שנמצא בסמטאות העתיקות של צפת. זהו יקב בוטיק בסגנון דרום צרפת, בורדו, המשלב ייצור בתהליכים ידניים מסורתיים וטכנולוגיה מודרנית. אבי המשפחה, משה, משמש כיינן של היקב כבר 20 שנה ומתמחה בייצור יין קברנה סוביניון וייבוש יינות לבנים. בסיור ביקב, אותו מעבירים בני הדור השני, תחשפו לסיפורה האישי של המשפחה ועל חזרתם בתשובה והחיים בצפת. הסיור כולל טעימות יין ובתיאום מראש ניתן להזמין פלטת גבינות. ממליצה לא לפספס את יין הקינוח המכונה יין 'שלום בית' יש לו טעם ייחודי ביותר שלא טעמתי כמותו.

אתר יקב צפת העתיקה

יקב אבוהב, שנוסד בשנת 2009, שוכן בתוך מבנה היסטורי מהמאה ה -16, שנמצא בסמטאות הציוריות של העיר העתיקה, בלב רובע המקובלים. היקב הינו יקב בוטיקי משפחתי קטן, אשר היינות שלו נחשבים "טבעיים" כיוון שלא מתערבים כמעט בתהליך הפקת היין, לא מוסיפים גופרית דו- חמצנית, והסינון שמתבצע ביינות הוא מינימאלי ביותר.

אני ממליצה לכם לרדת למרתף של היקב ולהתרשם מיופיו לאחר מכן תוכלו ליהנות מישיבה במרפסת התצפית של מרכז המבקרים, לשתות כוס יין בשילוב גבינות בוטיק מול הנוף המרהיב של הרי מירון.

אתר יקב אבוהב

היקבים של צפת. צילום: רונית שוויידל
היקבים של צפת. צילום: רונית שוויידל

 

מיכל בן ארי מנור בחרה ביקב ויתקין, בכפר ויתקין

כתושבת עמק חפר וכמי שמאמינה בטיפוח עסקים מקומיים היה ברור לי שאמליץ על יקב ויתקין שנמצא בין שדות ומטעים, שבע דקות נסיעה מהבית שלי, ליד גשר הצבים, החוצה את נחל אלכסנדר.

היקב הוקם בשנת 2001 על ידי שני גיסים, דורון בלוגלובסקי ואסף פז, במטרה לייצור יין ישראלי בעל אמירה אקזוטית, מקומית וערכית המתאים לאקלים ולאופי הארץ-ישראלי. היקב נחשב לחלוץ הייננות הים תיכונית בתעשיית היין הישראלית, בזכות התמחותו בייצור יין מקורי מזנים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. תגלו בו יינות מזנים ותיקים ונשכחים, זנים חדשים וייחודיים ומגוון בלנדים לא שגרתיים.

בתחילה פעל בחצר המשק בכפר ויתקין ובשנת 2015 עבר לחלקה החקלאית, למבנה שהיה בשעתו רפת ושופץ. פרט ליקב כולל המבנה המרשים גם מרכז מבקרים בו ניתן ליהנות מטעימות יין וסיור מודרך בחדר החביות וחדר המיכלים (בתיאום מראש). לצד היקב ניטע כרם ניסיוני ובו זנים עתיקים שגדלו בארץ מזה אלפי שנים.

בערבי חמישי ובימי שישי בבוקר מרכז המבקרים פתוח לקהל הרחב ולצד הטעימות והסיור הוא מציע גם תפריט ביסטרו קליל הכולל גבינות, לחמים וטאפסים.

בנוסף יקב ויתקין הוא יקב חברתי – בכל רכישה של יין היקב תורם לעמותת רוח נשית והוא פועל על פי הערכים של קיימות, היין, בנוסף על היותו כשר, מתאים גם לטבעונים. 

בימים אלה אין סיורים בחללי היקב בשל עבודות יין. אבל ניתן להגיע לטעימות וחוויות יין.

ווייז: יקב ויתקין

אתר יקב ויתקין

יקב ויתקין. צילום: מיכל בן ארי מנור
יקב ויתקין. צילום: מיכל בן ארי מנור

 

אבנית סטרולוב בחרה ביקב גליליאו בקיבוץ דן

מצאתי לכם את המקום המושלם לבילוי "הכל כלול". טבע, יין טוב, קולות פכפוך של מים, טעימות גבינות ושקט ושלווה. באמצע קיבוץ דן, על גדות אחד מיובליו המפכפכים של נחל דן, במיקום הכי פסטורלי שאפשר לקוות לו נמצא יקב גלילאו.

היקב נקרא כך לא רק מפני שהוא ממוקם בגליל העליון, אלא גם בשל שמות בעלי הייננים ובעלי היקב, בני הזוג גיל וגלי הרשקוביץ. מדובר ביקב משפחתי, וכל בני המשפחה שותפים לתהליך הפקת היין, וכן לאירוח ביקב. היינות כאן מיוצרים מענבי כרם בן זמרה, בשיטות מסורתיות ללא סינון ומיושנים 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

היקב, אשר התחיל את דרכו במקלט ליד ביתו של גיל היינן, מייצר כיום כ-2500 בקבוקי יין בשנה.

מייצרים כאן מבחר סוגי יינות – אדומים, לבנים ורוזה. אני ממליצה לכם לשבת על המרפסת המדהימה, ולהזמין טעימות של חמשת סוגי היין (40 ₪ לאדם), ופלטת גבינות (120 ₪). אל תוותרו על ריבת הבצל המעולה שמגישים במקום. בערך עם הטעימה השלישית תמצאו את עצמכם יושבים על הדק עם הרגליים במים, ובטעימה האחרונה כבר תכנסו לתוך המים הצלולים והמדהימים של נחל דן.

ביום הבחירות צפוי להתקיים ביקב הפנינג לרגל הבחירות, אשר יכלול יין, פלטות גבינות, נקניקיות, דוכני בגדים יד שניה ועוד. הכניסה להפנינג תהיה בחינם, היין והדוכנים בתשלום.

ווייז: יקב גלילאו

שעות פתיחה: כל השבוע 12:00-17:00 (בתיאום מראש)

אתר יקב גליליאו