קרוב לרכב: 3 המלצות למסלולי טיול משפחתיים אל מעיינות בהרי ירושלים

למרות הגשם שירד היום, מזג האוויר עדיין חמים וזו עונה מושלמת לטייל ולטבול במעיינות בהרי ירושלים. פז פרחי בחרה 3 מעיינות, קרובים לרכב, מוצלים ומתאימים לטיול נינוח לכל המשפחה

זמן צפייה: 06:10

עין לימון

בסמוך לכפר עין ראפה באזור הרי ירושלים נובע מעיין נקבה בשם עין לימור או "עין לימון" המים נובעים בתוך מערה קטנה החצובה בסלע. מהמערה זורמים המים אל בריכה ריבועית מהממת וקסומה בעומק של מטר וחצי. בעבר המקום היה מוזנח ובשנת 2012 שופץ המעיין על ידי מתנדבים.

ממליצה להגיע עם פנס ולהיכנס אל תוך הניקבה במערה. שם המקום הוא עין לימון אך בשל שימוש השם הוא קיבל גם את שמו עין לימור. מסביב למעיין יש אזור קטן שאפשר לשבת אבל קחו בחשבון שאם יש הרבה אנשים אין כל כך מקום לשבת אז ממליצה להגיע מוקדם.

הכניסה חינם

בווייז: עין לימור

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

עין שריג

מעיין נסתר ליד בית החולים הדסה עין כרם, שמלא במים קרירים ונעימים כל השנה. המעיין נמצא מתחת לעץ גדול והמון אנשים מפספסים את המקום, ולאחרונה יש שילוט מסודר למעיין.

עין שריג לא גדול, עומקו כ-1.2 מטר אבל הוא מוצל ונעים. אם אתם סקרנים תוכלו לעלות למעלה ולראות בריכה נוספת, אבל היא קטנה יותר וההגעה אליה לא הכי נוחה.

הכניסה חינם

בווייז: עין שריג

 

עין טייסים

עין טייסים הוא חלק משמורת טבע ואפשר להגיע אליו משביל הר הטייסים. המקום מטופח ויש נוף מדהים ממנו. תוכלו ליהנות כאן ממעיין יפה ומסודר שכולל בריכה מלאכותית המתמלאת מתוך נקבה. אפשר לשבת על שפת הבריכה, ומסביב יש עצים ואדמה נוחה לישיבה.

המעיין נובע כל השנה ואפשר לעשות מסלול קליל מראש הר הטייסים ועד למטה לעין טייסים, המסלול נמשך כשעה ואורכו  כ-1.5 ק"מ. אפשר להגיע למעיין ברגל או באופניים.

הולכים 10 דקות בשביל מוסדר מהחנייה (בערך 200 מטרים).

הכניסה חינם

בווייז: עין טייסים