11 טיפים מצלם מקצועי לצילום החופשה המושלמת - בטלפון הנייד

לא חייבים להיות צלמים מקצועיים בשביל להצליח להוציא תמונות מושלמות ואיכותיות מהחופשה שלכם - הצלם והאינסטגרמר קובי רפאלי חולק איתנו מספר טיפים מנצחים לצילום עם הנייד שכדאי לכם להכיר

Jodgol
בואו ללמוד איך לנצל את התאורה והמים בשביל הצילום המושלם | צילום: קובי רפאלי

בעידן של היום המצלמה הפכה למוצר בסיסי שאנו משתמשים בו כל רגע שאנחנו רוצים לשתף ולנצור רגעים מיוחדים. בסדנת צילום של קובי רפאלי במלון אלמא - מלון ומרכז אמנויות בזכרון יעקב אורחי המלון יקבלו את כל הטיפים, הכלים והשיטות לצילום נכון ומקצועי בסמארטפון. הנה כמה מהטיפים של קובי:

9ureul
הצלם קובי אריאלי

טיפים כלליים שתמיד טוב לזכור

  1. לפני הכל - חשבו היטב ובחרו נושא לתמונה לפני שמצלמים. זה ימקד אתכם בחיפוש אחרי הפריים המושלם והתאורה שתחמיא לאובייקט בצורה הטובה ביותר.
  2. נקו את העדשה לפני הצילום
  3. צלמו על מצב בהירות מלא של הסמארטפון
  4. שחקו עם הפוקוס: כאשר פותחים את המצלמה היא נכנסת למצב אוטומטי. וברגע שהמצלמה מזהה אנשים היא שמה קוביות וזה הפוקוס. מתאים לצילומי נוף, טבע ואנשים. אם אנחנו רוצים לשנות את הפוקוס, יש לגעת במסך ובנקודה הזו יהיה הפוקוס וזה גם עושה פיצוי חשיפה. זה מגדיר את נקודת האור, ברגע שלוחצים על נקודה כהה היא מתבהרת אבל גם הנקודה הבהירה מתבהרת. מומלץ ללחוץ על האזור בתמונה שהוא החיבור בין החלק הכהה והחלק הבהיר - זאת על מנת ליצור את האיזון הנכון בין הפוקוס והחשיפה.
  5. תאורה - לא לצלם עם פלאש! אם אתם מצלמים במקום חשוך- הדליקו פנס מטלפון אחר.
  6. כדאי לצלם מול השמש על מנת שהיא תשמש לנו כמקור אור
  7. לא לעשות זום בשום מצב כי זה מוריד מאיכות התמונה.

6pqdnb
לנצל את עומק השדה | צילום: קובי רפאלי

10slcr
לנצל את התאורה הטבעית | צילום: קובי רפאלי

קצת על עומק השדה

העולם נחלק לשני אזורים: 0-70 ס״מ. חשבו למשל על כדור זכוכית בתמונה. ככל שהכדור קרוב יותר לעדשה, כלום לא בפוקוס, זה עומק שדה קדמי. ככל שהכדור הזה מתרחק מהעשדה האובייקטים סביבו מתבהרים מבחינת הפוקוס ונותנים את עומק השדה האחורי

  1. כאשר רוצים לצלם אובייקטים ממש מקרוב מומלץ להחזיק עם מצלמה הפוכה, כך שהעדשה קרובה לרצפה ואז לשחק עם הפוקוס ולמקד את הצילום על האובייקט
  2. כאשר מצלמים תמונות מעבר למרחק של 70 ס״מ, הפוקוס עובד על מישור. המרחק מהעדשה הוא המשמעותי ולא האובייקט.
  3. חשוב למצוא פריט שיעשה הולכת עין ולחפש קווים בתוך הפריים
  4. שימו לב לאן הצל הולך כדי שהוא לא יכנס לתמונה

סדנת הצילום במלון אלמא

הסדנה הראשונה תיערך ביום שלישי  25.5 - הסדנה מיועדת לאורחי אלמא השוהים במלון ותוענק להם ללא תוספת תשלום. ההשתתפות מותנית בהרשמה דרך האתר של המלון או מרכז ההזמנות.

סופ"ש במלון אלמא - מוזמנים לקרוא מה חשבנו על לילה כאן

את הסדנה יעביר קובי תוך סיור בקומפלקס הייחודי של אלמא, מבנה שהוא מופת ארכיטקטוני ובו שפע של יצירות אמנות מרהיבות ואינספור פינות מעוררות השראה לצילום. אלמא הינו אתר עלייה לרגל עבור תיירים רבים, זוגות ביום חתונתם, כתבים ובלוגרים בתחומי האמנות, האדריכלות, האופנה והלייפסטייל אשר באים לסקר ולהצטלם בלוקיישן היפהפה.

215j P
מלון אלמא: אינספור פינות מעוררות השראה לצילום | צילום: רן בירן