כשאמנות ומלון בוטיק נפגשים: מלון אלמא יעניק לכם חווית נופש אחרת

מלון אלמא ממוקם באחד המקומות היפים בארץ ולינה בו מעניקה חוויה משולבת של אמנות ותרבות עם מנוחה, אירוח בוטיקי ברמה גבוהה ואפשרויות בלתי נגמרות של פעילויות פנאי ונופש. אם אתם מחפשים רוגע מהימים הטרופים האלה, זה לגמרי המקום בשבילכם

3647cc25 C3fa 451a 99b7 2227f1
החדר באלמא: מרווח ועם שתי מרפסות לנוף | צילום: כרמל קמין

מלון אלמא ממוקם באחד המקומות היפים בארץ: מכל פינה בו רואים את הנוף הנפלא לים התיכון ולבריכות של מעגן מיכאל, הוא נמצא במרחק של דקות נסיעה מהמדרחוב של זיכרון יעקב והמבנה עצמו מעורר השראה לכל חובב אדריכלות ואמנות. לינה כאן מעניקה חוויה משולבת של אמנות ותרבות עם מנוחה, אירוח בוטיקי ברמה גבוהה עם אפשרויות בלתי נגמרות של פעילויות פנאי ונופש - ולגמרי שווה לכם להגיע לכאן להפוגת נופש ורוגע בקיץ הקרוב.

Img 20210509 Wa0033
הבריכה המחוממת באלמא, יש גם אחת ענקית לימי הקיץ

קצת על מלון אלמא

מלון אלמא, מלון ומרכז לאומנויות בזיכרון יעקב נפתח בשנת 2014 במבנה בו שכן בית ההבראה "מבטחים", שהוקם בשנת 1968 ותוכנן על ידי האדריכל יעקב רכטר (אביו של יוני). המבנה נחשב ליצירה ארכיטקטונית וזיכה את רכטר בפרס ישראל לאדריכלות, שכן הוא משתלב בצורה מעוררת השתאות עם ההר עליו נבנה: הוא בנוי בצורת גלים, הנוף לים נשקף מכל פינה, הרוח נכנסת במסדרונות ושומרת על המבנה קריר גם בשיא הקיץ והחדרים בנויים בצורה שמעניקה פרטיות מלאה מהשכנים. בשנת 2005 רכשה את המתחם לילי אלשטיין והחלה בעבודות שיפוץ ושימור של המבנה ושידרוג החדרים, לצד הפיכת המקום לגלריית אמנות ומרכז תרבות. במלון יש 95 חדרים, שתי בריכות שחייה (אחת מקורה ומחוממת), מתחם ספא וטיפולים עם חמאם וגולת הכותרת - אולם מופעים עם 450 מקומות בו נערכות מדי שבוע הופעות אקוסטיות, קונצרטים ומופעים שונים.

108
מוזיאון בתוך מלון | צילום: גדעון לוין

למי שתהה, מבטאים את זה Elma ולא כמו השם עלמה, שכן השם הוא שילוב ראשי תיבות של משפחת המייסדים: אורנה, לילי, משה, אמיר וגם Elstein Music and Art. לילי היא אלמנתו של יואל משה אלשטיין, בנו של אחד ממייסדי חברת התרופות "טבע" ופילנתרופית פעילה גם בגיל 91. עד היום היא שותפה בניהול המלון ואוצרת את היצירות והתערוכות בו.

79
מבנה אדריכלי יוצא דופן - מלון אלמא

החדרים במלון אלמא

הידעתם? בתחילת הדרך כבית הבראה, החדרים היו קטנים ופשוטים מאוד, כיאה לשנות השישים והאווירה הספרטנית שהייתה נפוצה אז. בעת שיפוץ המתחם אוחדו כל שני חדרים לחדר אחד גדול ומרווח. כעת האורחים נהנים משתי מרפסות עם נוף נהדר, פינת ישיבה בסלון, מיטה רכה ומפנקת, עמדת קפה עם מכונת נספרסו כן חדר רחצה גדול הכולל מקלחון ושירותים עם ריצוף יפה במיוחד. בכל חדר יש גם שני חלוקי רחצה ואני אפילו קיבלתי פינוק welcome של כמה שוקולדים מהמלון, להתחלה של חופשה מתוקה. למרות שתי הבריכות, זה מלון שמתאים יותר למבוגרים וחופשות רומנטיות ופחות יתאים לילדים קטנים.

3647cc25 C3fa 451a 99b7 2227f1
החדר באלמא: מרווח ועם שתי מרפסות לנוף

Whatsapp Image 2021 05 06 At 1
להתעורר אל הנוף הזה

סביבת המלון

האמת, מרוב פעילויות במלון כמעט שלא ביליתי בחדר. את השעות הפנויות העדפתי לבלות באחת משתי הבריכות (טוב, בעיקר בבריכה המקורה והמחוממת) וכמובן בחמאם הצמוד. שמחתי לראות שהבריכות מותאמות ונגישות, כך שגם מבקרים בכסא גלגלים יכולים להכנס ולשחות. סביב המלון ישנן מדשאות עצומות עם מיטות שיזוף, פינות ישיבה אל הנוף (כמו למשל מרפסת לילי) וכמובן - אין סוף יצירות אמנות מיוחדות ומרתקות. אני ממליצה בחום שלא לפספס את הסיור המודרך במלון, בו תלמדו גם על האדריכלות של המבנה וגם על היצירות הנמצאות כאן, יצירות בשווי מיליוני שקלים שהופכות את החוויה כאן לביקור במוזיאון אמנות. הסיור הוא חינמי לאורחים (בהרשמה מראש) ועולה 35 שקלים למבקרים חיצוניים.

Whatsapp Image 2021 05 06 At 1
הבריכה החיצונית של אלמא והנוף מהמרפסת מעליה

זיכרון יעקב זו סביבה נהדרת לטיולים ופעילויות נוספות: בעיר עצמה יש את המדרחוב ואתריו (בית אהרונסון למשל), גני הנדיב הם טיול יום נהדר ואפשר גם לבחור באחד ממסלולי האופניים או ההליכה סביבם אם אתם מגיעים בתקופת החורף והאביב וכמובן שווה לנסוע כמה דקות אל חוף דור טנטורה או הבונים - רצועת החוף היפה ביותר בישראל.

Whatsapp Image 2021 05 07 At 1
מרפסת לילי, פינת חמד לתצפית ורוגע | צילום: כרמל קמין

אולם אלמא ושיתוף הפעולה עם הזאפה

באלמא נמצא אולם אקוסטי של 450 מקומות בו נערכות מדי שבוע הופעות מגוונות וקונצרטים, חלקם בשיתוף העוגב העצום שיש במקום (1414 אבובים, עלות הקמה של 420 אלף אירו). האולם נחשב לאחד מהאולמות האקוסטיים הכי טובים בעולם ואכן חווית הסאונד שלו הייתה מהטובות בהן נתקלתי, בעוד מאזינה להופעה של בועז שרעבי. שיתוף פעולה ייחודי של המלון עם הזאפה מעניק הנחות משתלמות לאורחי המלון שרוצים להכנס להופעות, כך ששווה לכם להציץ בלוח ההופעות בעודכם בוחרים תאריך לינה באלמא. בקיץ הקרוב צפויות הופעות מגוונות בהן אביב גפן, רד בנד, שלמה גרוניך והאורקסטרה, איה כורם ואפילו הסטנדאפיסטית רביטל ויטלזון יעקבס.

בנוסף, יש באלמא אולם נוסף בשם הקיוב, עם 150 מושבים וכן עוד מספר חללים ומרפסות לצרכי כנסים וישיבות.

Whatsapp Image 2021 05 11 At 2
הופעה של בועז שרעבי באולם אלמא, אקוסטיקה מעולה

חדר האוכל

אנחנו התארחנו על בסיס חצי פנסיון, וזכינו לשתי ארוחות בחדר האוכל של המלון. הבופה הציע אינספור סוגי מאכלים ומנות והכל היה טעים, בדגש על מנות הטאפסים שהיו בהתחלה ונתנו טעימות קטנות ומדויקות (למשל סביצ'ה דג בעלה אנדיב או תחתית בצק עלים עם בשר ואוכמניות). בבוקר שישי גם היה בריסטה שהכין קפה לפי בקשה, אני הלכתי על הפוך וישבתי במרפסת החיצונית של חדר האוכל כדי להנות מהתצפית אל הים.

Whatsapp Image 2021 05 07 At 1
בופה הקינוחים, חלק משובח גם כשאין חלבי

מחירים

המחירים ללילה באמצע שבוע מתחילים מ-1280 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר.

בסופי שבוע לילה המחיר מתחיל מ-2080 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר.

ניתן להזמין ישירות באתר המלון.

האירוח הוא בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולבעלי תו ירוק.

20210507 103830
הנוף מהחדר - אי אפשר להפסיק להתפעל

הכותבת הייתה אורחת של המלון.