חופשה קצרה במרכז: כמה רעיונות לפעילויות שלא הכרתם

כשמדברים על חופשות בארץ ישר חושבים על הצפון או הדרום, מה שכרוך להרבה מאיתנו בנסיעות ארוכות והמון פקקים בחזור. אז הנה הצעה לחופשה מלאת אטרקציות ואפילו מלון זול דווקא במרכז בסביבת תל אביב שתפתיע אפילו את תושבי גוש דן

2cemyv

מתחשק לכם חופש בארץ, אבל לאו דווקא כזה שכרוך בנסיעות רחוקות לצפון, הרי ירושלים או המדבר? לפעמים שווה לשקול את האופציה שהכי קרובה (לרובנו) הביתה: אזור המרכז! הנה כמה רעיונות של נקודות טבע במרכז, אטרקציות מגניבות ואפילו לינה במחיר שלא תאמינו שאפשר למצוא בתל אביב.

טיילת רמת גן על שם יונתן גרוס

צאו לסיבוב ארוך בטיילת הולכי רגל מונגשת המשלבת מסלול אופניים לאורך גדת הירקון בשטח המוניציפאלי של רמת גן וניתן להמשיך גם לת"א. הפרוייקט מקשר את מתחמי פארקים ציבוריים, אפשר להנות מפארק משחקים, פינות ישיבה, משטחי דשא וחורשת אקליפטוסים טבעית. ניתן להנות גם מהטבע וגם מבתי הקפה הקרובים של העיר. יש חניה מוסדרת כחול לבן  ליד מועדון הספורט ספיבק.  משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות השקיעו הבפרויקט כי 19 מלש"ח והוא בשיתוף עיריית רמת גן, חמ"ת, משרד התחבורה, נתיבי איילון ורשות נחל הירקון. 

עזרה לחקלאים עם התנדבות בעמק חפר

עופר נוה ממושב אומץ בעמק חפר מזמין אתכם לעבוד במשק, המתמחה בגידול בריא בתנאים אורגניים של ירקות טריים ומקומיים המשווקים לאיזור העמק. העבודה תתקיים בחממת העגבניות, בהקמת קו השקייה והכנתן לצמיחה לגובה. מי שמעוניין להתקרב יותר לאיזור המרכז, מוזמן לפנות לחדווה מחלון פפרנו, חווה אורגנית בלב הפרדסים של אבן יהודה לגידול ירקות העונה. המתנדבים יטפלו בערוגת הירקות,  ויכינו לשתילה, ינקו, יעשבו ישתלו ויזרעו ירקות ויקטפו את ירקות העונה. דוד אליאל מבארותיים בעמק חפר מציע למתנדבים חוויה אחרת של לינה באוהלים עם מזרונים בשטח לכמה ימים כולל ארוחות, וסיוע בשתילת עצים ובערוגות הירק בחווה המתפתחת שלו. 

כדי להגיע להתנדב כנסו לאפליקציית סאנדו, מבית השומר החדש המאפשרת למתנדבים (מגיל 15 ומעלה) למצוא משקים להתנדבות לבחירתם במגוון רחב של אתרים וספציפית באזור המרכז. בעזרת פעילות ההתנדבות עם סאנדו תוכלו להתקרב לאדמה ולסייע לחקלאים לטפל במאות אלפי טונות היבול שנזרקים כיוון שאין ידיים עובדות שיכולות לקטוף אותם.

גילים: מגיל 12 ומעלה (לא נדרש רקע קודם) 

פרטים נוספים: הורידו את אפליקציית "סאנדו"

4
להתנדב בחקלאות עם כל המשפחה

קורס טיסה קרבית במתחם ה"טייסת"
פעילות משותפת, מאתגרת ובלתי נשכחת, המתבצעת בצוותים של זוגות ומתאימה לבני זוג, להורה וילד/ה (מגיל 12 ומעלה), או לכל הרכב זוגי אחר המעוניין בזמן איכות אמיתי וייחודי. 

הפעילות כוללת מפגש אחד מרוכז ומרתק, שבו תטוסו 2 טיסות צוותיות בסימולטורים. 

במהלך הפעילות, תעלו על סרבל טיסה, תעברו תדריך טיסה מקצועי, תיכנסו לקוקפיט אמיתי של מטוס F-16, תטוסו טיסה ראשונה ומאתגרת בסימולטורים המתקדמים של הטייסת ותתחקרו את ביצועיכם. מיד לאחר מכן, תעברו תכנון זוגי משותף של משימת ניווט ותצאו לטיסה שנייה, במטרה לצבור ניקוד מרבי ביחס לשאר חברי הקבוצה, כאשר המטרה היא ,כמובן, להיות "צוות מנצח". 

הפעילות מועברת ע"י הצוות המקצועי של הטייסת, בקבוצות בהן אתם, כזוג, מתחרים כצוות נגד שאר חברי הקבוצה. 

איפה ומתי: מתחם טייסת הסימולטורים - סינמה סיטי גלילות קומת VIP 

גילים: מגיל 12 ומעלה (לא נדרש רקע קודם) זמן חוויה כולל כשלוש שעות. 

פרטים נוספים: לפרטים נוספים ותיאום: https://www.pilots.co.il/ 074-7403333  

Edeozv
המריאו לטיסה ראשונה ומאתגרת בסימולטורים המתקדמים של הטייסת

תערוכת גשם שחור

תערוכה קבוצתית חדשה, המציגה 7 מיצבים מז'אנר הדיסטופיה שמפנים זרקור כלפי הפגום והפסול בהווה, מזהירים מפני הידרדרות חברתית ותרבותית וקוראים לשינוי חברתי.

שמונת האמנים והאמניות המשתתפים בתערוכה נוקטים בשיטות דומות לאלה של סופרי המדע הבדיוני ומביאים למרכז הבמה סוגים שונים של בדיה והתרחקות מן המציאות בכדי להצביע על השיבוש הרוחש סביבם או לחמוק ממנו.

מתי: 28.5-16. איפה: מרכז אדמונד דה רוטשילד, תל אביב

קרקס פלורנטין בשבועות 

עולם הילדים מתעורר והקרקס חוזר! קרקס פלורנטין בכפר הירוק פותח מחדש את שעריו בחגיגת שבועות בקרקס. שלושה ימים של הפנינג חגיגי הכולל מופעי קרקס, אמני רחוב, סדנאות קרקס לכל הגילאים: טרפז מעופף, חץ וקשת, הליכה על חבל, בועות סבון, ג'אגלינג, הולה הופ, טרמפולינה אולימפית, טרפז, טיסו, הליכה על קביים והפתעות נוספות. הפעילות באוויר הפתוח, בקפסולות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות! 

אגם אודים

שביל אגם אודים נחנך באביב 2019. השביל הוא מסלול מעגלי המקיף את האגם. בשתי נקודות לאורך השביל מוקמו מצפורים, מהם ניתן לצפות בעופות החיים באגם ועל הנוף של האזור. רוב המסלול חשוף לשמש פרט למקטע אחד מוצל העובר בינות לעצים ולצמחייה הטבעית ששגשגה באזור. בשנות השבעים הייתה במקום מחצבה שעם השנים התמלאה במי תהום והתהוותה לכדי אגם קטן. המסלול באורך 1.5 ק"מ ונגיש לעגלות.

באגם גדלה צמחיית מים טבעית, שאפיינה את הצומח בביצות אזור פולג, וכך גם בעלי החיים שהקימו בו את מושבם. לצד האגם תוכלו למצוא פוד טראק- "עגלה באגם" המציעים המבורגרים, גלידות, מלבי, ג'חנון ושתייה. העגלה פעילה לרוב בסופי השבוע.

הגעה: סעו לכיוון בית הקברות של אודים. הדרך תוביל אתכם בשביל כורכר, בפיצול פנו ימינה עם השילוט לכיוון האגם במקום לכיוון בית הקברות.

Iubzsy
הקפה מלאה של אגם אודים כוללת 1.5 ק''מ של הליכה | צילום: תאיר פאר

לינה בקפסולת יחיד

הספוט הוסטל ממוקם 5 דקות הליכה מחוף מציצים ודקה מפארק הירקון. כחלק מההתאמות במקום מציעים מגוון אפשרויות ליחידים, זוגות, ומשפחות. את חדרי הדורמיטורי מציעים רק למשפחות לחופשה משפחתית. זוג + 3 , זוג + 4 ומעלה.

אך לינה בקפסולת יחיד היא חוויה בפני עצמה, לא מדובר בקפסולה כמו שיש בחו"ל, אלה בחדר שמותאם לאדם אחד עם מיטה ליחיד, שידה ועוד. בהוסטל חללים משותפים (המתנהלים תחת הנחיות) -צ'יל רום מרווח, לובי, בר, חדר סנוקר, מרפסת דק על הירקון, חדר כביסה, מטבח משותף, במה מרכזית ועוד.

פרטים נוספים: באתר הספוט הוסטל

2smunq
קפסולת יחיד של מלון הספוט | צילום: בן רוטשטיין והגר דופלוט