לא תרצו לחזור הביתה: הכירו את הריזורט היווני למבוגרים בלבד

שקט מופתי, רוגע שאין כמותו, ים כחול ובריכה פרטית בסוויטה על הקו הראשון לחוף - מיכל בן ארי מנור התארחה ב-Port Royal Villas and Spa וכמעט ולא רצתה לחזור

מפרץ אנתוני קווין ב-Port Royal Villas and Spa
מפרץ אנתוני קווין ברודוס | צילום: מיכל בן ארי מנור

יש לי רגישות לרעש. אני לא אוהבת צפירות של מכוניות, נביחות של כלבים וגם לא צעקות של ילדים, בעיקר כשאני בחופשה בארץ או בחו"ל. כאשר אני נופשת עם בן זוגי בלבד, אני מעדיפה לעין ערוך למצוא מלון או ריזורט למבוגרים בלבד, כך לא אצטרך להתמודד עם המולה וצרחות של ילדים בתור לארוחת הבוקר.

Port Royal Villas and Spa ברודוס הוא מלון למבוגרים בלבד שמצטיין בשקט מופתי ורוגע שכמותו כמעט ולא פגשתי במקומות אחרים. הוא ממוקם במיקום אידאלי, בצד המזרחי של האי, בעיירת הנופש קולימביה, בדיוק באמצע הדרך בין רודוס העיר לכפר לינדוס. קולימביה, עיירה עם רחוב אחד, מלא בחנויות מזכרות, ברים ובתי קפה, חולשת על שני מפרצים יפים וחופי ים, הזוכים בעקביות בדגלים כחולים.
המלון נמצא בסוף הרחוב, במבנה שלא מסגיר מבחוץ מה נמצא כאשר נכנסים בשעריו.

כתבות נוספות ב-mood:

 

מהלובי האלגנטי נשקף נוף יפהפה של ים כחול ואילו הריזורט עצמו נראה קצת כמו קיבוץ, מרחבי דשא גדולים וירוקים שביניהם פזורים מבנים נמוכי קומה. בין המבנים מתפתל נהר, טוב, לא ממש נהר, אלא בריכה מעוצבת כמו נהר. בריכה נוספת ממוקמת באיזור המסעדות של המלון.

בריכה פרטית ב-Port Royal Villas and Spa
בריכה פרטית ב-Port Royal Villas and Spa

 

חדרי המלון

אני ממליצה לבחור בחדר עם בריכה פרטית ועם נוף לים אבל הריזורט כולל סוגים שונים של חדרים. בשהות שלי במלון בדקתי שני חדרים: חדר מעוצב למשעי עם נוף לים (בשורה הראשונה לים), עם חצר קטנה ולה בריכת שחייה משותפת הנמתחת לאורך כל שורת החדרים ומקלחת מפנקת במיוחד. חדר נוסף הוא סוויטה מטריפה (גם היא ממוקמת בשורה הראשונה לים) עם חדר שינה יפהפה וחדר מגורים ענק, הנפתחים לגינה עם בריכה פרטית ונוף מדהים לים. חדר הרחצה בסוויטה כולל ג'קוזי.

בריכת הנהר בPort Royal Villas and Spa
בריכת הנהר בPort Royal Villas and Spa

 

מאכלים יוונים טיפוסיים שחייבים לנסות

במלון יש 4 מסעדות ואפשר להזמין פנסיון מלא או חצי פנסיון. ההמלצה שלי היא לבחור בחצי פנסיון כדי ליהנות גם מהטברנות והמסעדות שמחוץ למלון. קולקציית המסעדות של פורט רויאל כוללת ביסטרו שפתוח בצהרים, מסעדה איטלקית מצויינת, מסעדת דגים ובר שנמצאים צמוד לבריכה. המסעדה הראשית של המלון, בה מוגשת ארוחת הבוקר וגם ארוחת ערב בסגנון בופה, נמצאת במבנה המרכזי.

ארוחת הבוקר עשירה במיוחד, ויש בה אפילו פינה עם מאכלים יוונים טיפוסיים שחייבים לנסות (אל תוותרו על הלחם היווני המסורתי). ניתן לסעוד בפנים או במרפסת בחוץ הצופה בחלקה אל הים, מוקפת במדשאה בה מסתובבים בחופשיות חתולים וטווסים (גרסת המלון ל"גר זאב עם כבש"). במבנה המרכזי נמצא גם מרכז הספא Ethereal, הכולל סאונה מרגיעה, אמבט עיסוי וחמאם מסורתי. אפרופו הירגעות, פורט רויאל מתאים למי שמחפש שלווה ואין בתפריט שלו מוזיקה רועשת או ריקודים עד הבוקר ליד הבריכה, במקום זאת הבריכה מנצנצת בלילה בשלל אורות ומכניסה את האורחים למוד רומנטי במיוחד.

מתחם המסעדות בPort Royal Villas and Spa
מתחם המסעדות בPort Royal Villas and Spa
חוף ים רודוס. צילום: מיכל בן ארי מנור
החוף שעושה את ההבדל. צילום: מיכל בן ארי מנור

לטעמי החוזקה האמיתית של המלון הוא חוף הים הפרטי שלו, אשר מדשאה ירוקה מובילה אליו. זהו חוף חולי מנומר בחלוקי נחל, עם מיטות שיזוף ושמשיות. בקצה החוף, צמוד למפרץ, מתחם קסום של שתי מסעדות שיושבות ממש על חוף הים, To Nissaki ו- Kapari fish at sea שאמנם אינן שייכות למלון, אבל היות והן נמצאות במרחק הליכה ממנו, מומלץ לסעוד בהם ארוחה ערב רומנטית בשקיעה. פרט לחוף של המלון בעיירה קולימביה יש 2 חופים יפים, עם חוף חולי (בגוון אפור) ומים נקיים וצלולים.

 

חופים ברודוס ששווים ביקור:

Anthony Quinn Bay: מפרץ אנטוני קווין שוכן דרומית לעיר רודוס ונחשב לחוף הכי יפה ברודוס ואכן מדובר במפרץ יפהפה עם מים בגוון כחול עז. המפרץ נקרא על שמו של השחקן הידוע (כוכב "זורבה היווני") היות שסרטו "תותחי נברון" צולם שם. על החוף יש טברנה חביבה ומעל לחוף, יש מסעדת המבורגרים עם תצפית משגעת על המפרץ.

חוף סנט פול: החוף ממוקם סמוך לכפר לינדוס, במפרץ מוגן מרוחות, שנראה כמעט כמו אגם סכור, עם מי טורקיז צלולים ותנאי שחייה ושנירקול מעולים. על המפרץ חולשת מסעדת Tambakio, המציעה אוכל יווני מצוין.

חוף Tsambika: רצועת חוף ארוכה ורחבה בעלת חול זהוב ושלל של מסעדות, מרכזי ספורט ימי ואפשרות לצאת לטיולי שייט. החוף, שנמצא בקרבת העיירה קולימביה, נחשב לאחד מהיפים ביותר בחופיו המזרחיים של האי רודוס ולמרות זאת הוא אינו עמוס מאוד.

מפרץ סנט פול ברודוס
מפרץ סנט פול ברודוס | צילום: מיכל בן ארי מנור

PEFKI: חוף יפה, חולי, עם מי טורקיז, הוא נמצא ליד הכפר PEFKI, כפר תיירותי מקסים, בדרום מזרח האי, שהינו הנקודה התיירותית האחרונה בחוף המזרחי של רודוס. יש שתי טברנות ובית קפה בקרבת החוף ועל החוף עצמו יש שמישיות וכסאות נח.

PRASONISI: שוכן בנקודה הדרומית ביותר של רודוס, זהו חוף ייחודי כי זו בעצם רצועת חוף המפרידה בין הים האגאי לים התיכון ובסיומה יש חצי אי קטן המהווה פארק טבע. אם אתם לנים באיזור קולימביה או לינדוס שווה להגיע במיוחד עד לחוף זה.

FALIRAKI: היתרון של פליראקי שהוא אחד החופים הטובים היחידים שקרובים לעיר רודוס, שאינה מצטיינת בחופים שווים. הוא חוף גדול ומוסדר, עם הרבה בתי קפה, ברים וטברנות, מיטות שיזוף, שמשיות, שלל של פעילויות ספורט ימי. החולות הזהובים של החוף משתרעים על יותר מ-4 ק"מ, אבל הוא עלול להיות גם מאד עמוס.

חוף Kallithea: חוף מיוחד ויפה, לא רחוק מהעיר רודוס, מוקף בהרים וצמחייה של עצי דקל ואורן. קליתאה הייתה מפורסמת בעבר בזכות מעיינות מים מרפאים שפרצו מבין האבנים. בתחילת המאה העשרים, האיטלקים, ששלטו ברודוס, בנו בחוף מרחצאות, במשך שנים המקום היה נטוש, אך בשנת 2007 עבר החוף תהליך של שיקום. המבקרים בקליתאה עוברים בין קשתות ומזרקות ומגיעים לחוף ולספא המשוחזר, שהינו קומפלקס של מבנים בעלי ארכיטקטורה ייחודית. זהו חוף פרטי, שקט ויוקרתי, עם בית קפה וספא ממש על קו המים. הכניסה לחוף כרוכה בתשלום.

לינדוס
לינדוס | צילום: מיכל בן ארי מנור
העיר העתיקה רודוס. צילום: חוף ים רודוס. צילום: מיכל בן ארי מנור
צבעוניות עזה ומפתיעה בעיר העתיקה של רודוס. צילום: מיכל בן ארי מנור

 

מה עושים מחוץ למלון?

הכפר לינדוס

ביקור חובה בכפר לינדוס המפורסם בזכות בתיו המסויידים לבן, השוכנים על מורד מצוק המשקיף למפרץ טורקיז. בראש המצוק מתנוססים שרידיו של האקרופוליס של לינדוס. הכפר הקטן הינו מבוך של סמטאות לבנות, מנוקדות בשיחי בוגנוויליה וורודים ופרגולות גפנים ירוקות. מומלץ לשוטט בלינדוס וללכת לאיבוד, אבל לא לפספס את השקיעה היפייפיה, אשר אפשר לצפות ממנה מנקודות רבות בכפר עצמו או מאחד מהרופטופים הרבים שיש בכפר.

רודוס העתיקה

רודוס העתיקה היא פנינת חן צלבנית, יוונית, ססגונית שמשלימה את הגוונים הלבנים (והכחולים) של לינדוס. יש ברודוס כמה אתרי "חובה" כגון ארמון ראשי המסדר, המוזיאון הארכיאולוגי, הרובע היהודי ובית כנסת קהל שלום והנמל וטחנות הרוח, אבל ההמלצה שלי היא בעיקר לשוטט ברחובות הצדדים והחצרות הקסומות, שם תמצאו גם בוטיקים וחנויות מיוחדות, המציגות יצירות של אמנים או מעצבים מקומיים. גם הכיכרות של רודוס, המוצלות בעצי דולב גדולים ומסביבן טברנות ובתי קפה, הן מקום טוב להעביר בו שעה-שעתיים נינוחות.