תל אביב במקום ה-11 במדד יוקר המחיה העולמי

ה"אקונומיסט" פרסם את דירוג הערים היקרות בעולם. תל אביב עקפה אפילו את לונדון, סידני ורומא. הערים המזרח-אסייתיות מובילות, ואילו האירופיות בצניחת מחירים

זמן צפייה: 00:41

בשבוע שעבר פורסם כי ישראל מדורגת במקום ה-11 במדד האושר העולמי של האו"ם, אך מסתבר כי אנו מתברגים במקום זהה גם במדד פחות משמח. עיתון ה"אקונומיסט" הבריטי פרסם את מדד יוקר המחייה העולמי, במסגרתו השווה בספטמבר 2016 בין מחירים של 160 סחורות ושירותים ב-133 ערים מסביב לעולם. תל אביב, מתברר, היא העיר ה-11 היקרה ביותר בעולם. היא יקרה יותר מערים כמו סידני, וינה, לונדון, וושינגטון, מילאנו, רומא, מיאמי ובייג'ין.

ExpensiveandCheapCities1

הנוסחה לעושר? התפטר מעבודתו כדי לטייל- והפך למיליונר. צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_231' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_thp8qkv4' duration='65'']

סינגפור שומרת על התואר כעיר היקרה ביותר בעולם זו השנה הרביעית ברציפות, לפי מדד יוקר המחייה של יחידת המידע של האקונומיסט. היא יקרה יותר ב-20% מניו יורק, וב-5% מהונג קונג, שממוצבת במקום השני. הערים הזולות ביותר בעולם הן, באופן לא מפתיע גם עניות מאוד, כאשר אלמטי שבקזחסטן היא העיר הזולה ביותר, ובעשירייה התחתונה התברגו ארבע ערים הודיות.

ExpensiveandCheapCities2

חמש מתוך שש הערים היקרות ביותר בעולם הן מזרח אסייתיות. לעומתן, הערים האירופיות נמצאות בצניחת מחירים הדרגתית: לפני עשור הן תפסו 8 מקומות בעשיריית הערים היקרות בעולם וכעת הן מהוות רק 4. לונדון נמצאת במקום ה-24, הנמוך ביותר בו הייתה מזה 20 שנים, בעקבות ירידת ערך השטרלינג שנגרמה עקב תוצאות משאל העם בנושא הברקזיט. מסיבה זו, גם מנצ'סטר ירדה באופן חד בדירוג ונמצאת כעת במקום ה-51.

גם ערים אמריקניות צנחו בדירוג, למרות שעדיין נשארו יקרות בהשוואה למדד לפני חמש שנים. כך למשל, ניו יורק דורגה במקום ה-46 בעוד שכיום היא מדורגת תשיעית. סן פרנסיסקו ולקסינגטון שבמדינת קנטקי היו הערים האמריקניות היחידות מתוך ה-16 שנסקרו שהתייקרו ולכן עלו בדירוג.

מחפשים מקום זול לחופשה? אלה המלונות הזולים והשווים שתמצאו. צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_107' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_l5utarum' duration='46'']

הסיפורים הכי מעניינים והיעדים הכי שווים עכשיו אצלנו בפייסבוק