השמיים נפתחים: מדריך ליעדים שאפשר לטוס אליהם עכשיו

אפריל הביא עימו בשורות לגבי יעדים חדשים שנפתחים עבור הישראלים המחוסנים לטיול, בלוגרית הטיולים כרמל קמין עושה לכם סדר בכל המדינות שמקבלות אותנו בימים אלו ומה צריך לעשות בשביל הטיסה המיוחלת

נתבג, טיסות

זה לקח זמן, הרבה מדי זמן - אבל סוף סוף אפשר לפתוח אתרי הזמנת טיסות ובאמת להצליח להמריא מישראל אל החופשה המיוחלת בחו"ל. זה אמנם כרוך בהרבה מאוד בירוקרטיה וגם בלא מעט שינויים במועדי הטיסות והגבלות משתנות במדינת היעד, אבל אפשר להגיד שבאפריל הזה הסיכוי שלכם לטוס לחופשה קצרה ולחזור ממנה בלי בידוד גדול בהחלט ממה שהיה מאז פברואר 2020. שימו לב - ההנחיות משתנות בקצב גבוה וחשוב לבדוק כל הזמן את העדכונים האחרונים. אני ממליצה להזמין טיסות יחסית קרוב למועד הטיול וכמובן לעשות ביטוח קורונה במידה ויהיו ביטולים ושינויים.

בדיקת קורונה לפני הטיסה

במרבית חברות התעופה תדרשו להציג בדיקת PCR שלילית מה-72 שעות האחרונות לפני ההמראה. חלקן לא מקבלות את תוצאות הבדיקה של קופת החולים משום שהבדיקה חייבת להיות בשפה האנגלית ועם מספר הדרכון שלכם. האופציה הטובה ביותר היא לבצע את הבדיקה בצורה פרטית בבית חולים, להזמין בדיקה הביתה (יקר מאוד) או לנסוע לנתב"ג ולעשות בדיקה עם חברת check2fly. האחרונה מציעה שתי אפשרויות לבדיקה: בדיקה איטית ב-45 שקלים עם תוצאה תוך יום ובדיקה מהירה שמספקת תוצאות תוך 4 שעות בעלות של 135 שקלים. בינתיים קשה מאוד להשיג מקומות פנויים לבדיקה האיטית ומרבית הנוסעים נאלצים לשלם על הבדיקה המהירה או להגיע להבדק בשעות הקטנות של הלילה.

בחלק מהיעדים גם נדרשת בדיקת קורונה עם הנחיתה מטעם מדינת היעד.

רשימת המדינות המאפשרות כניסת ישראלים ללא בידוד

אסיה

דובאי, איחוד האמירויות: היעד שפרץ לחיינו בסוף 2020 עם חתימת הסכמי השלום הוא אחד מהיעדים הפופולאריים ביותר כיום לישראלים, שכן דובאי אינה דורשת בידוד למציגי בדיקת PCR (קורונה) שלילית ומלבד החובה לעטות מסיכות התנועה והפעילות התיירותית בה חופשית לגמרי. מה שכן, קחו בחשבון שתוך כמה שבועות ישרור שם חום מתמיד של יותר מארבעים מעלות בצל אז כדאי לנסות להזמין טיסה במהלך אפריל או כבר לחכות לסתיו. שימו לב: בעלי דרכון ישראלי נדרשים להוציא ויזה בעלות של כ-120$. עם הנחיתה תדרשו לעשות בדיקת קורונה נוספת על חשבון איחוד האמירויות, וכן לעשות בדיקת קורונה בדובאי ולהציג אותה כתנאי יציאה מהמדינה.

מוזמנים לקרוא את המדריך שלנו לדובאי

יא סאלם! דובאי מחכה לכם | צילום: pixabay.com

גיאורגיה: גיאורגיה כבר מקבלת תיירים משבוע שעבר, בכפוף להצגת תעודת מתחסן או בדיקת קורונה שלילית. אתרי הסקי שלה פועלים אבל עדיין יש סגר בשעות הלילה.

טורקיה: טורקיה מאפשרת כניסה בכפוף למילוי הצהרת בריאות, יש בה הגבלות תנועה שונות בשל התחלואה

המלדיביים: המדינה הקטנה ביותר באסיה מאפשרת לתיירים להכנס בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית. רוב האטרקציות לתיירים עובדות כרגיל.

ארמניה: ארמניה הודיעה כי החל מאמצע מאי תפתח את שעריה לתיירים מחוסנים מישראל. נכון לעכשיו, המדינה פתוחה.

יבשת אמריקה

היבשת הלטינית, מרכז אמריקה, מסרבת לתת לקורונה להפריע לשגרת התיירות בה, וקוסטה ריקה ומקסיקו ממשיכות לארח תיירים ולאפשר להם לנוע בחופשיות בין הערים. אתם מוזמנים לקרוא את הפירוט המלא על מדינות מרכז אמריקה בכתבה שהכנו כאן. קוסטה ריקה אפילו לא דורשת להציג בדיקה שלילית, אם כי סביר שחברת התעופה עימה תגיעו כן תדרוש זאת. שימו לב שבמקסיקו עדיין ישנה תחלואה גבוהה.

אפשר לטייל במרכז אמריקה, אבל תחת הגבלות

ארצות הברית: המדינות השונות בארה"ב מנהיגות מדיניות שונה לגבי הנכנסים בשעריהן, ולכן יש לבדוק פרטנית את היעד שלכם. נכון לעכשיו ברובן בדיקת קורונה שלילית מספיקה כדי להכנס ולהתחיל לטייל, אבל בניו יורק תדרשו להכנס לבידוד עם ההגעה.

רשימת היעדים הפתוחים באירופה

קפריסין: ב-1.4 הכריזה קפריסין כי היא תקבל לשטחה תיירים מישראל ללא בידוד, בכפוף להצגת תעודת מתחסן או בדיקת PCR (קורונה) שלילית. אם זאת, כרגע ישנו גל קטן של תחלואה במדינת האי הקרובה אלינו ולכן יש על התושבים ועל התיירים מגבלות תנועה: ישנו עוצר ללילה בין 23:00 לחמש בבוקר ובמהלך היום ניתן להסתובב רק אחרי אישור ב-SMS מהרשויות, למקסימום שש שעות מחוץ למלון. לפי העיתונות שם, ההגבלה צפויה להיות מוסרת לקראת אמצע מאי וכרגע התיירות עוד לא חזרה לעצמה.

יוון: ברמה העקרונית, גם יוון פתחה את שעריה לתיירים ישראלים בכפוף להצגת תעודת מתחסן וגם בדיקת PCR שלילית, אולם נכון לימים אלו יוון בגל תחלואה קשה ומתנהלת במדיניות של סגרים. האפשרות היחידה המעניינת היא להגיע לכאן לטרקים בטבע, שם פחות תסבלו מהסגר של הערים הגדולות.

קרואטיה: ב-15.4 צפויה לנחות בקרואטיה טיסת ישראייר מישראל, הראשונה מאז הסגר השני. נכון לעכשיו המדינה בהגבלות קורונה וטרם השתלטה על התחלואה, אבל אתרי הטבע פתוחים.

עדיין יש מגבלות, אבל קרואטיה מאפשרת לנו לבקר בה | צילום: Shutterstock

בולגריה: בולגריה מתחילה לצאת מהסגר ולפתוח את המסעדות לישיבה בחוץ ואת אתרי הספא.

יבשת אפריקה

סיני: אמנם אפשר לעבור לשם בצורה יבשתית, אבל גם ביקור אצל השכנה שלנו דורש לא מעט בירוקרטיה. קודם כל, נדרשת רכישה של אגרה למעבר טאבה המוגבלת עד 300 איש ביום עד ל-12.4. בהמשך תדרשו לעשות בדיקות קורונה לפני ואחרי.

מדינות אפריקה המתוירות בהן דרום אפריקה, טנזניה, קניה ורואנדה פתוחות לתיירים בכפוף להצגת בדיקת PCR שלילית וזה זמן מעולה להגיע אליהן בשל מיעוט התיירים ורמת תחלואה נמוכה למדי. את הפירוט המלא על ההגבלות שכל אחת מהן עושה וכן הסברים על מדינות נוספות ניתן לקרוא בכתבה המפורטת שלנו על אפריקה בקורונה, כאן.

הכותבת מנהלת את בלוג הטיולים מסוף כרמלית.