המדריך המלא לדובאי בימי קורונה

רגע לפני שהקיץ מגיע וחם מדי לטייל בה, האביב הוא זמן מעולה לבקר בדובאי ולהנות מחופשה עתירת אטרקציות ופינוקים. אלכס סופינסקי עושה לכם סדר עם הנחיות הקורונה וכל מה שצריך לעשות לפני שממריאים ליעד הכי נוצץ במזרח התיכון

יא סאלם! דובאי מחכה לכם | צילום: pixabay.com

דובאי, האמירות והעיר הכי שווה באיחוד האמירויות פתוחה לתיירים וזה זמן מצוין לבקר בה לפני החום הכבד של יוני-אוגוסט. אחוז המתחסנים באמירויות הוא בין הגבוהים ביותר בעולם, דובאי בדומה לישראל בדרך לצאת מהקורונה והיא לגמרי מוכנה לארח שוב את הישראלים.

באמצע חודש אפריל מתחילה תקופת הרמאדן, אבל בניגוד למה שאנשים חושבים תקופת הרמאדן היא לא כזאת נוראית אלא להפך, אחרי שקיעת החמה ושבירת הצום כול המסעדות נפתחות וההמונים יוצאים לטייל וליהנות מהאטרקציות הרבות שהעיר הזאת מציעה לתיירים.

Downtown 4045035 1920
האטרקציות מחכות לכם | צילום: pixabay.com

אז מה בעצם צריך לעשות כדי לטוס לדובאי בימים אלו?

לא משנה אם אתם מתחסנים או מחלימים, עדיין תצטרכו לעשות 4 בדיקות קורונה על מנת להשלים את המסע שלכם:

72 שעות לפני הטיסה (ניתן לעשות בכול קופת חולים), בעת הנחיתה בשדה התעופה של דובאי (ללא עלות), 72 שעות לפני החזרה (במרפאה פרטית או להזמין בדיקה לחדר במלון), ועוד אחת בעת הנחיתה בנתב"ג.

שימו לב שבדובאי מקפידים על ריחוק חברתי ועטיית מסכה במקומות הציבוריים לכן מומלץ לשמור על החוקים, לעטות מסכה ולא להסתכן בקנס יקר.

בנוסף, בעלי דרכון ישראלי חייבים להוציא ויזה לכניסה למדינה בעלות של 120 דולר. אבל אל תתבאסו, החל מ-1.7.2021 חובת הוויזה צפויה להתבטל.

ולסיום - תהיו חייבים למלא הצהרת בריאות 24 שעות לפני ההמראה ליעד.

הגענו לדובאי, מה עושים?

תצפית מהבורג' חליפה - המגדל הכי גבוה בעולם, לא תטפסו למעלה לראות איך העולם נראה משם? שימו לב שצריך להזמין מראש כרטיסים לכאן ורצוי לשעת השקיעה המבוקשת אז אל תחכו לרגע האחרון. הביקור כולל גם טיול במתחם האקווריום והמזרקות הצמוד.

Dubai 2057583 1920
תצפית מהמגדל הכי גבוה בעולם | צילום: pixabay.com

טיול אינסטגרם – אז כולם כבר הצטלמו על רקע הבורג חליפה, ובגן הפרחים, אבל מה עם טיול אינסטה פוטוגני בלוקיישן המדהימים כמו dubai harbour creek  או באי המלאכותי dubai blue waters וכמובן בחוף הפוטוגני ביותר בדובאי ה LE MAR. בואו עם טלפון טעון היטב, בין הנקודות תוכלו לעבור בקלות בתחבורה ציבורית או עם המוניות הרבות בעיר.

על האש אמירתי – אחרי שנים של אירוח בדואי בארץ, לא הגיע הזמן לבדוק מה זה על חוויות על האש האמירתית המסורתית? הצטרפו לערב בו נכין את מנת הדגל של המטבח האמירתי: הקבסה. עוף עם אורז המבושל בעומק 2 מתחת לאדמה על גחלים לוהטות בטעם גן עדן.

אקספו – תערוכת הטכנולוגיות והחדשנות הגדולה והחשובה ביותר בעולם אמורה להפתח רשמית רק ב01/10 ולהציג לראווה בין היתר את הביתן הישראלי – אבל עד אז חלק מהמתחם פתוח למבקרים. וניתן לבקר במתחם Sustainability Pavilion ולהנות ממיצגים מרהיבים כמו שרק המזרח התיכון יודע לייצר. לאתר- https://www.expo2020dubai.com/en

שופינג - בדובאי נמצא הקניון הכי גדול בעולם, Dubai Mall ועוד מספר קניונים מפוארים ששווים ביקור גם אם אתם שונאי שופינג, ולו בשביל האפשרות לראות אתר סקי מלאכותי בתוך קניון האמירויות.

סיור במוזיאון יהדות - מוזיאון התרבות והצטלבות הציווליזציות שהוקם על ידי אחמד אל מונסרי מציג חלל תצוגה עם מגוון מוצגים יהודים מקהילות ותפוצות שונות כולל ספרי תורה וכתבי קודש עתיקים.
יש לתאם ביקור מראש באתר http://themuseum.ae/he/

מה עושים מחוץ לעיר?

אמירות דובאי היא לא רק דובאי סיטי, אפשר לצאת לסיבוב גם מחוץ לה!

ספארי חולות - טוב, אי אפשר לבקר באמירויות בלי תמונה על הדיונות בשקיעה נכון? מדי יום בשעה 14:00 עד 21:00 ניתן להצטרף לסיורים מאורגנים אל הדיונות מחוץ לעיר ולעשות טיול ג'יפים או טרקטרונים.

Desert 4971271 1920
Desert 4971271 1920

סיור ברכבי יוקרה –  דובאי עושה חשק לשכור רכבי פאר ולהצטלם איתם, אבל דעו לכם שלמרות המוניטין של העיר כבירה המוטורית של המזרח התיכון, סכנת הקנסות פה גבוהה מאוד! אז אם בא לכם לשכור רכב פאר ולצאת לסיבוב במהירויות גבוהות בלי ליפול למארב משטרתי או קנס מצולם, מומלץ להצטרף לטיול בנהיגה עצמית היוצא למדבר, כאשר שם באמת ניתן לקרוע את הכביש! והמדריך ברכב המוביל נמצא שם כדי לוודא שתיסעו הכי מהר שאתם מעזים...

האטה (Hatta) – אמירות דובאי היא לא רק דובאי סיטי – ברוכים הבאים להאטה החלק הפחות מוכר של דובאי. המובלעת הזאת נמצאת כשעתיים נסיעה מדובאי עצמה על גבול עם עומאן. שהו בעצם נווה מדבר מדהים שופע ירק, וזהו פחות או יותק המקום המושלם לנופש משפחות. נקודת החובה לביקור היא אגם האטה המלאכותי אשר נוצר על ידי סכר. מומלץ לצאת לשייט קיאקים או הפלגה בסירה, בתוך אגם המים הכחולים המרהיב הזה.

אפשר לעשות מסלולי הליכה, מסלולי אופנעיים טרקים, קיר טיפוס, מתקנים מתנפחים, אפשר למצוא כאן הכול.

Whatsapp Image 2021 04 01 At 2
אגם האטה - צאו מדובאי לנווה מדבר

קאמליסש – ברוכים הבאים לחוות הגמלים הגדולה ביותר האמירויות, כאן יהיה ניתן לחזות מקרוב ב-7000 בגמלים אשר נמצאים במקום, לשמוע הסבר על ספינת המדבר ולהבין את חשיבות הגמל בתרבות האזורית. כמובן שאפשר לטעום גלידה מחלב נאקות, לאכול המבורגר גמל, והשיא הוא להשתתף במירוץ גמלים כאשר תוכלו להריץ בעצמכם את הגמל אשר נשלט על ידי ג'ויסטיק מרחוק. לפרטים: http://camelicious.ae/visit-camelicious/

הכתבה הוכנה בשיתוף אלכס סופינסקי, הבעלים של חברת סלאם דובאי, תושב אמירות דובאי והראשון שפתח בה חברת תיירות בבעלות ישראלית. אלכס מוציא טיולים מודרכים בעברית ויכול להזמין עבורכם אטרקציות ולבנות את הטיול בהתאמה אישית.