לאן נטוס בשנה הבאה? 3 היעדים החמים ביותר לשנת 2023

עיירה ססגונית המציעה חופשת רוחנית עם מדיטציה או מיינדפולנס, עיירת חוף למי שחובב בטן גב וספורט ימי בנופים מרהיבים או עיר אירופאית לא מוכרת עם אדריכלות נפלאה וסצינה קולינרית עשירה. היעדים החמים לשנת 2023 נחשפים

Sveti,stefan,island,in,budva,,montenegro
בודווה, מונטנגרו | צילום: שאטרסטוק

בשנה האחרונה הוכיחו המטיילים והמטיילות בישראל ובעולם שהם משתוקקים לגלות יעדים חדשים במקומות מרתקים בכל רחבי הגלובוס. כדי לעזור להם לגלות מה יהיו היעדים הטרנדיים בשנת 2023, Booking.com בדקה לעומק את המגמות העולמיות בתחום הזמנות החופשה והעלתה ממצאים מעניינים. בחרנו 3 ערים שיתאימו גם למטייל הישראלי.

1. בודווה, מונטנגרו

מונטנגרו הפכה לפופולארית מאד בקרב ישראלים כבר בקיץ האחרון וסביר להניח שהפופולאריות שלה רק תלך תגדל גם בשנת 2023.

מחקר 'תחזיות לענף התיירות לשנת 2023' שנעשה על ידי בוקינג.קום, חמישית מהישראלים (20%) ציינו כי הם הכי רוצים שתהיה להם אפשרות לנוח על חוף הים במהלך הטיול שלהם ב-2023.

עבור אלו שמעוניינים לצאת לחופשה בחוף ולנוח מתחת לשמש וליד המים הצלולים, מומלץ לבקר בעיירה בודווה (Budva) במערב מונטנגרו שהיא אחד מהיעדים החמים ביותר בעולם כעת. בודווה ממוקמת על חוף הים האדריאטי, ולאורך 35 הק"מ של קו החוף המפותל שלה, שידוע כריביירת בודווה, יש רצועה של חופים יפים עם חולות בצבע זהב.

בבודווה אפשר להירגע על כיסאות נוח לאורך החופים וליהנות מהנופים יוצאי הדופן של ההרים הסלעיים ושל היאכטות המפוארות. מטיילים שרוצים לצאת להרפתקה יכולים לטייל במפרץ בוקה (Boka Bay) במסגרת סיור לאי ממולה, למערה הכחולה ול'גבירתנו של הסלעים'. המשתתפים בסיור כזה יוכלו גם ליהנות משחייה ומשנורקלינג במערה הכחולה, ואפילו להיכנס למנהרה תת-ימית.

העיר העתיקה של בודווה מימי הביניים, מוקפת בחומות אבן שנבנו על ידי הוונציאנים, עם רחובות מרוצפים אבן ועם המון מסעדות מקסימות, שבהן אפשר ליהנות ממאכלי ים טריים. בלילה, בודווה מתעוררת לחיים – עם עשרות ברים ומועדונים שבהם אפשר לרקוד כל הלילה, שלפעמים מארחים כמה מהדיג'ייז המפורסמים בעולם שמנגנים מוזיקת טכנו והאוס.

אם אתם רוצים ליהנות מהפראות של העיר אבל להתארח במקום שייתן לכם שקט ופרטיות, במקום האירוח Apartments Inspiration יש דירות סטודיו, דירות עם חדר שינה אחד ודירות משפחתיות שיתנו לכם מענה ראוי. הדירות נמצאות במיקום מבוקש, במרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה ומהחוף, והרחק מהרעש של המועדונים. יש בהן מרפסת עם נוף מדהים שמשקיף על העיירה, ההרים שמסביב והים. האורחות והאורחים יכולים לקנות מצרכים מקומיים בחנות המכולת הסמוכה וליהנות מארוחת ערב שלווה בטרסה עם הנוף המדהים של השמש ששוקעת לים התיכון.

Ux Apartments Inspiration 1 Bu
Apartments Inspiration בבודווה. צילום: בוקינג.קום

 

בואו לגלות מה עוד יש לעשות במונטנגרו

 

2. אולומוץ, צ'כיה

שליש (30%) מהישראלים טענו במחקר שהם רוצים לטייל בשנה הבאה בערים פחות מוכרות ומתויירות, הם בהחלט יכולים לבקר ב2023 בעיר ההיסטורית אולומוץ (Olomouc) המהווה אלטרנטיבה פנטסטית לבירה המאד מתויירת, פראג. העיר, שממוקמת באזור האנה (Haná) במוראביה (Moravia), היא אחת מהערים הקסומות והפחות מוכרות באירופה. היא נבנתה בתקופה הרומית ויש בה הכל – החל מאדריכלות נפלאה ועד למורשת דתית וסצינה קולינרית עשירה. מומלץ לטעום את הגבינה הרכה אולומוצקה טברושקי (Olomoucké tvarůžky) הפופולרית, במיוחד אם גם אתם, כמו 17% מהישראלים, רוצים להתנסות בחופשה באוכל שבדרך כלל אי אפשר להשיג בבית.

העיר העתיקה השתמרה היטב והוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. עמוד השילוש הקדוש (Holy Trinity Column), שנמצא בכיכר המרכזית ומתנשא לגובה של 35 מטרים, הוא אחד מפלאי הבארוק של מרכז אירופה. תוכלו ליהנות מהנוף ולצפות בעמוד ממגדל העירייה (Town Hall Tower) הסמוך ולצאת לטיול באזור הכפרי היפה של הרי יסניקי (Jeseniky Mountains) שנמצא בסביבה. אולומוץ היא עיר אוניברסיטאית, והמבקרים בה יכולים לחוות את האווירה באחד מבתי קפה רבים עם חנויות ספרים בתוכם. מי שיבקרו בעיר יוכלו גם ליהנות בפאבים התוססים ובמבשלות הבירה הקטנות מחיי הלילה הקצביים של העיר, שתואמים חיים סטודנטיאליים.

אחרי לילה סוער של מועדונים ופאבים תוכלו לבחור להתארח באכסניית Long Story Short Hostel & Café שנמצאת במיקום מצוין במרכז אולומוץ, ויש בה מגרש פטאנק, מתקנים למנגל, אירועי מוזיקה חיה והקרנת סרטים בשעות הערב. האכסניה האופנתית ממוקמת במבצר מהמאה ה-18, ויש בה בית קפה טרנדי ובר בטרסה, שם ניתן ליהנות מקפה טוב או מדרינק לפני שיוצאים שוב לבלות בחוץ. ליד מקום האירוח יש כמה אתרים שכדאי לבקר בהם, כמו טירת אולומוץ (Olomouc Castle), המוזיאון לאמנות (Museum of Art) וקתדרלת ואצלב הקדוש (Saint Wenceslas Cathedral).

Olomouc,,czechia, ,september,,2015:,holy,trinity,column,in,olomouc
עמוד השילוש הקדוש באולומוץ. צילום: שאטרסטוק

 

כתבות נוספות ב- Mood

 

Pondicherry,,india,,january,15,,2015:,street,of,pondicherry,,peaceful,with
הבתים הצבעוניים של פונדיצ'רי. צילום: שאטרסטוק

 

3. פונדיצ'רי, הודו

העיר הבוהמית פונדיצ'רי (Pondicherry) נבחרה גם היא לאחד מהיעדים החמים של 2023. היא ממוקמת ליד הים בחוף הדרום-מזרחי של הודו, במפרץ בנגל (Bengal). בעיר יש אווירה רגועה, והיא מושכת אליה מבקרות ומבקרים שמתעניינים ברוחניות ורוצים לבקר באשרמים שלה.

לפי המחקר, 40% מהתיירים הישראלים ציינו שהם רוצים להתנסות בטיול עם אווירה רוחנית בשנת 2023, כמו חופשת מדיטציה או מיינדפולנס, ו-38% רוצים למצוא את השלווה בריטריט בשתיקה. הנה בשורה משמחת עבורם - בפונדיצ'רי יש המון אפשרויות להשתתף במדיטציה, יוגה וימים שקטים, שיכולים לתרום לריפוי רוחני. הרחובות הקסומים של 'פונדי' מאפשרים לחוות את ההיסטוריה המרתקת של האיזור ולראות בתים בצבעי הפסטל ומרפסות מקסימות עם פרחי בוגנוויליה וורודים. מצפון ומדרום לעיר אפשר למצוא המון חופים שלווים, אבל חוף מאהה (Mahe Beach) הוא המקום הטוב ביותר לצפות בו בזריחה מדהימה וליהנות מצלילה ומהמון פעילויות ספורט ימי. לאורך כל השנה, מגוון החגים והאירועים הדתיים מאפשר למבקרים ולמבקרות לחוות את התרבות המקומית מלאת החיים.

היכן כדאי להתארח? אם אתם מחפשים להמשיך את הרוגע בתוך חוויית אירוח שלווה, כדאי לנסות להזמין חדר במקום האירוח המסורתי, Anantha Heritage שמומלץ על ידי משתמשי Booking.com. זהו בית טמילי משוחזר ויפהפה שממוקם מאחורי מקדש ובריכה קדושה, במרחק הליכה קצר מחוף הים. במקום האירוח יש ספרייה וחצר מרווחת, והוא מציע חדרים ממוזגים עם תקרות גבוהות ומיטות גדולות ונוחות. ליד מקום האירוח נמצא בזאר גובר (Goubert Bazaar), אחד השווקים העתיקים והצבעוניים ביותר בעיר, שבו ניתן להסתובב בין דוכנים שמוכרים תבלינים עשירים בטעמים, פרחים יפים ומצרכים מקומיים.