לפחות הלוקיישנים יפים: אתרי הצילום המפתיעים בעונה 4 של "אמילי בפריז"

צרפת לא נחה הקיץ - אחרי האולימפיאדה הגיעה תורה של "אמילי בפריז" להציב את עיר האורות ואת צרפת כולה תחת אור הזרקורים. הביקורות על הסדרה בינתיים לא מחמיאות, אבל הלוקיישנים בהם צולמה העונה הרביעית של סדרת הלהיט של נטפליקס מצליחים לפצות על העלילה הבינונית

אמילי בפריז, לילי קולינס
"אמילי בפריז - עונה 4" | צילום: NETFLIX

בשבוע שעבר עלה הפרק הראשון בחלק הראשון של העונה הרביעית של "אמילי בפריז".

ספוילר: החלק השני של העונה, שישודר מאמצע ספטמבר, יתרחש בכלל ברומא, עד אז תוכלו להמשיך ליהנות מהמראות השיקים והרומנטיים של צרפת בכלל ופריז בפרט. בחרנו כמה מאתרי הצילום הבולטים:

 

הבית של קלוד מונה בכפר ז'יברני 

הפרק השני של העונה הרביעית צולם באחד המקומות הבולטים לחובבי עיצוב, אמנות וגינון בצרפת - הבית והגנים המפורסמים של קלוד מונה - Fondation Claude Monet. הבית, הממוקם בכפר ז'יברני בחבל נורמנדי, היה ביתו הפרטי של הצייר הצרפתי משנת 1883 עד 1926.

המבנה שוחזר בסוף שנות ה-70, אך נשמר בדיוק כפי שקלוד מונה עזבו וקל לראות כיצד הנכס הצבעוני והנוף שמסביב היוו השראה לציוריו האימפרסיוניסטיים.

כיום הוא משמש כמוזיאון ואחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בצרפת. תוכלו לשוטט בחדרים השונים מהסטודיו של האמן ועד לחדרי השינה הפרטיים, כולל המטבח הכחול עם אריחי קרמיקה מעוצבים וכלי בישול מנחושת.

גולת הכותרת של הביקור הם כמובן הגנים המרהיבים, המעוטרים בפרחים עונתיים ועצי פרי, ממש כמו להתהלך בתוך תמונה אימפרסיוניסטית. אל תפספסו את ה'גן היפני', בו זורם אחד מיובלי הסיין, לאורך הנחל תמצאו גשרונים, צמחיית מים, ואת פרחי חבצלות המים שכה מזוהים עם מונה.

Giverny,,france, ,june,18,,2016:,claude,monet,house,with
הבית של קלוד מונה בכפר ז'יברני | צילום: שאטרסטוק

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

אצטדיון רולאן גארוס

בתחילת עונה 4, אמילי וחברותיה (ועמיתיה) נוסעים מטעם העבודה לאצטדיון רולאן גארוס (Roland Garros) לטורניר טניס באליפות צרפת הפתוחה.

אצטדיון רולאן גארוס הוא קומפלקס אצטדיוני טניס בפריז ששוכן  סמוך ליער בולון במערב פריז.

האצטדיון מארח מדי שנה את טורניר הגראנד סלאם אליפות צרפת הפתוחה המתקיים בסוף חודש מאי ותחילת חודש יוני. הוא קרוי על שם רולאן גארוס, טייס קרב צרפתי ממלחמת העולם הראשונה.

המבקרים במקום יכולים להצטרף לסיורים מודרכים באצטדיון ולאחר מכן להמשיך לרכיבה על אופניים או לפיקניק ביער בולון הגדול שהוקם על ידי נפוליאון השלישי בשנת 1852.

Roland Garros Stadium איצטדיון רולאן גארוס
מגרש פיליפ שאטרייה באצטדיון רולאן גארוס | צילום: flickr user -Nawal

 

העיירה Megève באלפים הצרפתים

בעונות הקודמות הכרנו את האחוזה של המשפחה של קמיל במחוז שמפיין, בעונה הזו נתוודע לעוד נכס מניב של המשפחה העשירה, בקתת סקי בעיירה האלפינית Megève.

מז'ב היא עיירת סקי תיירותית השוכנת באלפים הצרפתיים, אחת היוקרתיות בצרפת ואולי אף באירופה בכלל.

העיירה היפה, המשתרעת למרגלות המון בלאן, מהווה אתר נופש אהוב על סלבריטאי ועשירי צרפת ולאחר שידור הסדרה כנראה שגם מעריצי אמילי בפריז יפקדו אותה בעונת הסקי הבאה.

בעיירה, המוקפת הרים מושלגים (בחורף) ומדרונות מיוערים תמצאו מבחר גדול מאד של מלונות ובקתות סקי להשכרה, שפע של פעילויות ספורט, לקיץ ולחורף, חוות סוסים, מסלולי טיול סמוכים ושלל מסעדות, בתי קפה וברים.

האלפים הצrפתיים. תאיר פאר
האלפים הצרפתיים | צילום: תאיר פאר

 

לוקיישנים במרכז פריז

לצד אתרי הצילום החדשים, עונה ארבע הצטלמה גם באתרים אייקונים בפריז:

גלרייה-מוזיאון Baccarat, בו צולמה הסצינה של נשף המסיכות בפרק 3. המוזיאון הוא אחד הסודות הגדולים בפריז. זוהי אחוזה ישנה שנבנתה על ידי משפחה צרפתית עשירה מאוד במאה ה-19. המבנה שוכן ברובע ה-16 העיר, במיקום שקט שמרגיש כמו הפוגה קטנה בלב העיר השוקקת. תמצאו בו מוזיאון לכלי קריסטל מתוצרת Baccarat, חנות, אולם נשפים ואפילו בית קפה קטן.

ה

גשר פונט נף, אחד מהגשרים הציורים והרומנטיים לאורך הסיין.

בזיליקת הלב הקדוש, ה-Sacré-Cœur, הבזיליקה המפורסמת הניצבת על גבעת מונמארטר ומזמנת נוף רחב ידיים של כל העיר.

Sacre Cur בזיליקת הלב הקדוש בפריז
בזיליקת הלב הקדוש בפריז | צילום: Martien Visscher from Pixabay

 

מלון Plaza Athénée (שצולם גם בעונת הקודמות), מלון יוקרתי השוכן בשדרת Montaigne, לא רחוק משדרות שאנז אליזה. המלון נבנה בתחילת המאה העשרים ועוצב בסגנון אקלקטי.

וכמובן Place de l'Estrapade  - הכיכר המשמשת בסדרה כחלק החיצוני של בניין הדירות של אמילי וגבריאל. מעבר לכיכר נמצאת המסעדה המשמשת כחלק החיצוני של המסעדה של גבריאל. הכיכר הקטנה והיפה ששוכנת ליד הפנתיאון, הייתה עד לצילומי הסדרה, כיכר שכונתית שקטה מוכרת רק למקומיים וכיום הפכה לאתר עלייה לרגל של מעריצים מכל העולם.

אמילי בפריז 4
המסעדה של גבריאל | צילום: NETFLIX