טסים עם הילדים בקיץ? 5 שלבים שיעזרו לכם לעבור את הטיול בשלום

אספנו 4 אמהות ומומחיות לטיולים עם ילדים וחזרנו עם רשימת טיפים שיעזרו לכם ולכן לתכנן טיול מוצלח. לגזור ולשמור

משפחה מטיילת צילום: shutterstock

משפחות רבות חוזרות לטוס הקיץ אחרי צום הקורונה, אז החלטנו לאגד ארבע חברות מערכת, אימהות ומומחיות לטיולים עם ילדים - העיתונאית גייל זאבי ציבלין, הבלוגרית ינינה זסלבסקי אפק, בלוגרית התעופה, גל זוטא ותאיר פאר, מנהלת קבוצת "ילדים מטיילים", כדי לייצר רשימת עיצות והמלצות לטיול מוצלח.

בחירת יעד הטיסה

אפשר לשתף את הילדים בבחירת יעד הטיסה, אבל אם יש לכם יותר מילד אחד אתם עשויים לקבל מגוון דיעות שונות ותמיד יהיה מישהו שאינו מרוצה. אז, אחרי שאתם בחרתם לאן תטוסו, שווה לשבת עם הילדים ללמד אותם קצת על יעד הטיסה, לבנות יחד מסלול וככה לבנות גם התרגשות בריאה. אם הילדים יהיו שותפים אתכם לתכנון תיאום הציפיות יהיה מושלם, הם ידעו למה לצפות ותוכלו למנוע מראש את "הלא בא לי", "אין לי כח", "למה תמיד קמים מוקדם בחופש", "אני שונא ללכת", וכד'.

כמו כן, כדאי לבחור יעד שהטיסה אליו היא קצרה וללא קונקשן. גם ככה ההתנהלות בשדה התעופה היא ארוכה ומסובכת. 

כתבות נוספות ב Mood

הזמנת טיסה

מחירי הטיסות אמנם בשחקים, אבל אם ההפרש בין טיסה בשעה "נורמלית" לבין טיסה באמצע הלילה או לפנות בוקר הוא לא גדול – שווה לשלם קצת יותר כשטסים עם ילדים. המשמעות בלהעיר אותם באמצע הלילה, להלביש אותם מטושטשים ובוכים, לעמוד איתם עייפים אחר כך בתורים ולקבל ילדים עצבניים היא דרמטית. בטיסת יום, אמנם הסיכוי שיהיה צורך להעסיק את הילדים גדול יותר, אך לפחות לא ההורים ולא הילדים ירדו מהטייסים עייפים ואחרי לילה ללא שינה.

מלון או דירה? העיקר ששכרנו רכב. צילום: שאטרסטוק
מתלבטים על יעד הטיסה? קודם תבדקו היכן יש רכבים להשכרה. צילום: shutterstock

הזמנת רכב ולינה

בשלב תכנון החופשה או הטיול שלכם כשאתם מחפשים מקום לינה, קחו בחשבון שדירה היא הפתרון האידיאלי למשפחה עם ילדים. אם התרגלתם לחפש דירות בבוקינג או ב-airbnb, הכירו אתר מעולה נוסף, שהערך המוסף שלו הוא שכל הדירות והבתים המוצגים בו, נבדקו פיזית על פי רשימה של קריטריונים מחמירים. במקרה כזה תוכלו להיות שקטים שתגיעו למקום לינה העונה בדיוק על הצורך שלכם. לאתר קוראים Plum Guid והם מהווים מעין תו תקן למקומות המשווקים דרכם, בפריסה עולמית.

מעדיפים מלון? כשאתם מזמינים מלון שימו לב לסוג החדר והרכב המיטות בחדר. במידה ואתם צריכים עריסה לתינוק תנסו לפני ביצוע ההזמנה ליצור קשר עם המלון ולוודא כי ישנה אופציה לקבל ולשים עריסה בחדר. במלונות נוספים תוכלו לקבל מעקה בטיחות למיטה של הילד.

הצלחתם לשכור רכב לחופשה? חפשו באמזון בוסטר מתנפח לילדים בשם BubbleBum. חברות השכרת הרכב גובות מחיר יומי על כסאות בטיחות ובוסטרים לילדים, מה שיכול להגיע לעשרות דולרים לכל בוסטר, כדי לחסוך את ההוצאה הזו תוכלו להביא אתכם בוסטר לילדים. הבוסטר המתנפח ישמש אתכם בטיולים, כשהוא ריק מאוויר הוא תופס מעט מקום, יחסוך לכם תשלום מצטבר מיותר ועולה 29$. 

הקצו לכל ילד טרולי משלו. צילום: shutterstock
הקצו לכל ילד טרולי משלו. צילום: shutterstock

שלב האריזה

בשל העומסים בשדה והחוסר בכוח אדם מומלץ לטוס הקיץ בלי מזוודות ורק עם טרולי ותיקי עליה למטוס. הקצו לכל ילד טרולי משל עצמו. העובדה שכל ילד אחראי על אריזת ופריקת הטרולי שלו מעודדת עצמאות ואחריות. יש ללוות את הילד בעת תהליך האריזה בבית כדי להבטיח ששום פריט חשוב לא נשכח. מרגע שהגעתם ליעד העבירו את האחריות עליו. גם אם הטרולי מבולגן לטעמכם.  

אז מה אורזים?

* אבקת כביסה – כי עדיף לכבס ביד במלון או בדירה מאשר להיסחב עם הרבה בגדים. בכלל, את ההתלבטויות מה ללבוש תשאירו בבית. תבחרו מראש אאוטפיטים לכל הימים ומקסימום תקנו ביעד משהו אם יחסר לכם, כי בכל מקרה הרי תקנו.
* פעילויות - לילדים קטנים ארזו חוברות צביעה, משחקי הרכבה קטנים, טושים. ליותר גדולים, טאבלט עם משחקים וסרטים, אוזניות (כדי לא להפריע לכולם מסביב). כדאי לקנות כמה הפתעות קטנות מראש לילדים מבלי להגיד להם למצבי חירום – חטיפים שווים, חוברת מדבקות או כל דבר אחר שאפשר לשלוף במקרה הצורך.
* 2 בגדי ים – כי אחד תמיד רטוב.
* נעלי הליכה עליכם לטיסה, כפכפים בתיק, כלי רחצה מוקטנים, כי יש שדות תעופה שמקפידים על עניין הנוזלים, אז עד 50 מ"ל כך תהיו בטוחים שלא ייקחו לכם.
* לא לשים – מספריים! תקנו שם אם תצטרכו.
* אם אתם מתכננים לעשות קניות בחו"ל קחו אתכם בגדים שאתם מתכננים להיפרד מהם, השאירו את הבגדים הישנים, ובמקום הכניסו את הקניות שלכם.
* ציוד נוסף: כמו שמזוודות רבות אינן עולות לטיסה ולא מגיעות ליעדן, כך גם קורה לעיתים עם עגלות גדולות שעולות לבטן המטוס ואמורות לחכות לכם בנחיתה. במקום עגלה גדולה, קחו אתכם טיולון המורשה לעלות למטוס.

טסים בכל זאת עם מזוודה וליתר בטחון רכשתם גם אייר טאג כדי לאתר אותה במקרה הצורך? דעו שלאייר-טאג יכול להיות שימוש נוסף כסוג של איתורן על הילדים כשאתם מטיילים איתם במקומות הומי אדם. מה שאתם צריכים זה להזמין מעין רצועת סיליקון מותאמת לאייר טאג המאפשרת לענוד אותו כמו שעון. לכל ילד תוכלו להזמין רצועה בצבע אחר וכשאתם מגדירים את האייר טאג באפליקציה תוסיפו לו צבע ואת שם הילד. את רצועות הסיליקון ניתן להזמין באמאזון או באליאקספרס.

מתי מגיעים? צילום: shutterstock
מתי מגיעים? צילום: shutterstock

בשדה התעופה

בתקופה הזו התורים בשדות התעופה עלולים להיות מאוד ארוכים ומצפה לנוסעים זמן המתנה ועמידה ממושך, כשטסים עם ילדים קטנים, המתקשים לחכות בתור יש כמה פתרונות שיכולים לעזור:

* לעשות הכנה לילדים הקטנים ולהסביר שכל התהליך עשוי לקחת הרבה זמן, מה שידרוש מהם לגייס הרבה סבלנות. תאום הציפיות מראש עוזר להם להתמודד עם הסיטואציה בזמן אמת.
* להיעזר בעגלה לנשיאת מזוודות ולהושיב עליה את הילדים.
* לקחת לילדים קורקינט קטן או בימבה. יש בימבה שנקראת "טראנקי" והיא גם מזוודה עם רצועה לסחיבת הבימבה על ידי ההורה. הילד יכול לשבת על הטראנקי בשדה ולנצל את תכולתו בשביל בגדים, ציוד, יצירה וכו'.
* אפשר לקחת הדום קטן שמתקפל לגודל של ספר ונכנס בתיק הגב או בטרולי. כך אם יש תורים ארוכים ניתן להושיב את הילד על ההדום.
* אחרי שהגעתם לדיו פרי, כדאי לדעת שברוב שדות התעופה וגם בבן גוריון יש איזור משחקייה לילדים קטנים. זה מקום מעולה עבורם לשחרר אנרגיה ולהתעייף לקראת הטיסה.

מסכים, פיתרון לטסים. צילום: shutterstock
מסכים, פיתרון לטסים. צילום: shutterstock

במהלך הטיסה

מומלץ להכין לילדים ערכת התעסקות הכוללת מדיה, אוזניות ופעילויות יצירה שמותאמות לטיסה לדוגמא צביעה, משחקי מגנטים קטנים, קלפי חידות וכו'. אבל אל תוציאו את כל ההפתעות והחטיפים על התחלת הטיסה. תהיו סנטה קלאוס לכמה שעות ושילפו כל פעם משהו אחד.

בנוסף לערכת יצירה ניתן לקחת קופסת אוכל מחולקת ולשים בה פירות, ירקות וחטיפים שיהיה לילדים מה לאכול בזמן הטיסה ובין ארוחות. חשוב לקחת מסטיקים או סוכריות לילדים יותר גדולים ובקבוק לילדים קטנים יותר על מנת שיהיה להם מה ללעוס בזמן הנחיתה, שכן בזמן הזה יש לחצים באוזניים שיכולים להיות מאוד זרים וכואבים בעיקר לילדים. אם אתם טסים עם תינוק, כדאי שיהיה לכם מוצץ בשלוף, זה בהחלט מקל על הלחץ באוזניים.

טיפ חשוב - עשו טובה לסובבים אתכם ושימו לב שהילדים לא בועטים בכסא שמולם. 

הגעה ליעד

תכננו את היום הראשון לטיול להיות יום רגוע. הכי טוב לבלות את היום הראשון בעיר הקרובה לשדה התעופה. אל תתכננו נסיעה ארוכה או אטרקציות בהזמנה מראש, כך אם הטיסה שלכם מתעכבת תוכלו להתחיל את הטיול  ברוגע ובלי אכזבות על אובדן כספי.