אם יש גן עדן: חופשה בריזורט יפהפה בין כרמים, וביעד מפתיע

אגם וסביבו יערות והרים, ספא מפנק, יקב פרטי ואירוח לבבי במיוחד - מיכל בן ארי מנור חזרה מוקסמת ממלון לופוטה לייק בגיאורגיה

Lopota Lake Resort & Spa. צילום: מיכל בן ארי מנור

דמיינו לכם ריזורט השוכן לצד אגם פסטורלי, למרגלות הרים, בלב כרמים מוריקים. ריזורט שיש לו יקב פרטי המייצר יין מענבים שגדלים באזור. קרוב לוודאי שתחשבו שהריזורט נמצא באיטליה או צרפת, האם תופתעו כשאומר לכם שהוא בכלל נמצא בגאורגיה? האם ידעתם שגיאורגיה היא מעצמת יין?

אודה ואתוודה שאני מאד הופתעתי להגיע לגיאורגיה ולגלות את גן העדן הקטן, העונה לשם Lopota Lake Resort & Spaלופוטה שוכן בחבל היין של גאורגיה, חבל קחטי Kakheti, מוקף בהרי הקווקז המרשימים. הוא נמצא במרחק שעתיים נסיעה מהבירה טביליסי ומשתרע על פני 600 דונם של טבע מהמם.  

Lopota Lake Resort & Spa. צילום: מיכל בן ארי מנור
Lopota Lake Resort & Spa. צילום: מיכל בן ארי מנור

חזון של יזם יצירתי

הכול החל בחלום של אדם בשם Goga Maisuradze, שיזם את הקמת המלון בשנת 2008. בזמן ההוא בניית מלון, לצד אחד האגמים הנשכחים בחבל קחטי, היה נראה כמו רעיון שנידון לכישלון, אבל בזכות יצירתיות, עבודה קשה וניצול נכון של משאבי הטבע המיוחדים באזור, הוא הפך את לופוטה ליעד תיירותי חשוב. ממלון מקומי בן 7 חדרים הוא נעשה כפר נופש שכולל כיום 232 חדרים ומככב גם על מפת התיירות העולמית.

לאחר מותו של גוגה, לקחה על עצמה ביתו, אנה, את המושכות של ניהול המלון. אנה, בת ה-28, שלמדה קולנוע ואמנות בפריז, שבה לחיות בגיאורגיה. ביחד עם שאר בני משפחתה, הם ממשיכים את דרכו של אבה בניהול יצירתי, תרבותי ומוקפד של המקום, במיטב המסורת של האירוח הגיאורגי.

למרות קנה המידה הנוכחי הגדול של המלון, האווירה החמה ומסבירת הפנים של המלון המשפחתי היא עדיין התכונה הייחודית והבולטת שלו, מילת המפתח היא: אירוח בעבודת יד. תשתיות המלון משתלבות בהרמוניה עם הטבע ומדגישות את יופים של נופיו. בזכות העובדה שזהו אתר נופש ענק, תמיד יש בנמצא פינה שקטה, רגועה ואינטימית. אם הייתי צריכה לתאר במילה אחת את החוויה שלי בלופוטה המילה הראשונה שעולה לי לראש. היא 'מיינדפולנס'. 

Lopota Lake Resort & Spa. צילום: מיכל בן ארי מנור
מיינדפולנס זה כאן. Lopota Lake Resort & Spa. צילום: מיכל בן ארי מנור

שילוב בין מסורתי למודרני

232 חדרי הריזורט מתפרשים על פני 15 מבנים בעלי 3-2 קומות. חלק מהבנים בנויים בסגנון מסורתי וחלקם בסגנון מודרני. יש מספר סוגי חדרים, ברמות מחירים שונות - חדרים זוגיים, חדרים משפחתיים, דופלקסים וסוויטות.

אני התארחתי בסוויטה, שכללה חדר שינה נעים ונח וחדר מגורים, עם רצפת עץ וריהוט בגוונים רגועים. חדר המקלחת היה מרווח במיוחד. מעבר לגודלה של הסוויטה, היתרון הגדול שלה היה המרפסת שצפתה אל הנוף הקסום של הבריכה, הכרם, ההרים והשאטו הצרפתי, אליו עוד נחזור.

Lopota Lake Resort & Spa
הנוף מהמרפסת שלי. צילום: מיכל בן ארי מנור

בריזורט יש שבע בריכות, חמש מסעדות (מסעדה גאורגית-קחתית, מסעדה יפנית, מסעדה איטלקית, מסעדת ארוחת בוקר ומסעדת גורמה בשאטו) כמעט לצד כל בריכה יש בר. העיצוב של המסעדות והחללים הציבוריים מודרני ונקי, עם נגיעות מסורתיות קלות ושילוב של הרבה פריטי אמנות של אמנים מקומיים.

שבע בריכות במיקומים שונים. Lopota Lake Resort & Spa. צילום: מיכל בן ארי מנור
שבע בריכות במיקומים שונים. Lopota Lake Resort & Spa. צילום: מיכל בן ארי מנור

כתבות נוספות ב- Mood

ריזורט לכל עונה

כעולה משמו, כולל לופוטה גם ספא ששוכן במבנה סגנון נורדי, הנמצא ממש בתוך היער, משקיף אל האגם ומציע, בין היתר, גם וינותרפי - שעת הירגעות באמבט ג'קוזי מלא ביין במרפסת פתוחה, מול האגם. מודה שלכמה שניות היססתי האם להיכנס לתוך אמבט עם מים בצבע ארגמן, אבל לשמחתי התגברתי על הרתיעה הראשונית ונהניתי מכל רגע, אולי גם בגלל שאת השהות העברתי בחברת כוס יין אדום.

החופשה בלופוטה מתאימה הן למי שמחפש נופש פעיל והן למי שרוצה רק לנוח. גם לזוגות התרים אחרי רומנטיקה וגם למשפחות שמחפשות איך להעסיק את הילדים. כל פינה יפייפיה ומציעה דבר מה שונה - גן ירק, מגרשי ספורט, מועדון ילדים, גני שעשועים, חיות משק, ברבורים או ספסלים רומנטיים מול האגם.

יש גם ברבורים. צילום: מיכל בן ארי מנור
יש גם ברבורים. צילום: מיכל בן ארי מנור

Forest Spa 5
הספא בלב היער. תמונה באדיבות Lopota Lake Resort & Spa

מגוון הפעילויות במקום מתאים לכל עונה - אפשר לשוט בסירת פדלים באגם, לרכב על אופניים או על סוסים, לשחק טניס, לדוג, לצאת לטיול ג'יפים או טיולי טבע, להצטרף לסיורי יין בסביבה ואפילו אפשר לטוס בכדור פורח. מי שמחפש משהו רגוע יותר יוכל להזמין מראש סדנת בישול ובמועדים ספציפיים גם סדנאות קרמיקה.

בסתיו - השלכת האדומה-זהובה, הן של שפע העצים הנטועים בריזורט והן של היערות המקיפים אותה, הופכת את לופוטה למקום קסום במיוחד. בחודש דצמבר כל כפר הנופש הופך לכפר חג מולד ססגוני עם דוכנים וקישוטים.

2. Lopota Resort 28
תראו כמה יפה כאן בשלכת. תמונה באדיבות Lopota Lake Resort & Spa

יקב שאטו בוארה ותרבות היין בגאורגיה

הזכרתי בתחילת הכתבה כי יש במקום גם יקב פרטי, ובכן מסתבר שהשאטו הצרפתי המתנוסס באמצע המתחם, זהו היקב של המקום, שהינו חלק בלתי נפרד מאתר הנופש. יקב Chateau Buera נוסד בשנת 2018 על ידי Goga Maisuradze. כיזם יין מסור, האמין גוגה בפוטנציאל הגדול של היין הגאורגי. היקב מנוהל כיום על ידי משפחתו יחד עם צוות של יננים. האורחים יכולים לעשות סיור ביקב המרשים, לטעום יין מתוצרת מקומית באיכות גבוהה, לבקר במרתף היינות ולשמוע סיפורים ועובדות מרתקות על תרבות היין בגאורגיה.

יקב שאטו בוארה. תמונה באדיבות Lopota Lake Resort & Spa
יקב שאטו בוארה. תמונה באדיבות Lopota Lake Resort & Spa

במהלך הסיור התוודעתי לעובדה המעניינת כי גאורגיה נחשבת לאחת מערשי תרבות היין וייצור היין התחיל שם אי-שם לפני כ-8,000 שנה.

עבור הגאורגים שתיית יין היוותה ומהווה טכס דתי, כמעט בכל חצר בגאורגיה (גם בערים) נטועות גפנים וכמעט בכל בית יש במרתפים 'מארני', שהוא מעין יקב קטן. בתקופת הקומוניזם, בה הדת הייתה מחוץ לתחום, המארנים הסודיים וטכסי היין היוו עבור הגאורגים דרך למרוד בחשאי נגד הכובש הסובייטי.

בשאטו בוארה מפיקים יין בשיטה הגאורגית המסורתית  - באמפורות חרס ענקיות (qvevri), אותן קוברים באדמה. לתוך האמפורות מכניסים גם את הקליפות, הגרעינים וחלק מהשדרות של הענבים למשך מספר חודשים או שנים. בנוסף, הם מייצרים שם את היין שייחודי לגאורגיה, שנקרא יין ענבר (אמבר), בזכות צבעו הכתמתם-זהוב, בגוון הענבר.

יין הענבר, מופק מענבים לבנים, אבל בניגוד ליין לבן, כאן משתמשים בתסיסה גם בקליפות הענבים וזה מה שנותן לו את הצבע המיוחד והטעם האופייני. מהשאריות שנותרות לאחר סינון היין, עושים הגאורגים את הצ'צ'ה - המשקה האלכוהולי הלאומי.

1. Chateau Buera 31
Chateau Buera. תמונה באדיבות Lopota Lake Resort & Spa

Lopota Lake Resort & Spa
לופוטה בסתיו. תמונה באדיבות Lopota Lake Resort & Spa

אז מה בסה"כ צריך בנאדם כדי להירגע בחופשה? מיטה נוחה, טבע קסום, שקט ושלווה, אירוח אדיב, אוכל טעים ויין טוב. את כל אלו ועוד מצאתי בלופוטה.

* מיכל בן ארי מנור, עורכת מדור MOOD - תיירות, הייתה אורחת של Lopota Lake Resort & Spa