המלון היוקרתי בגדרה שהפתיע אותנו לטובה

עיצוב מרשים, חוויה קולינרית משובחת, רופטופ עם בריכה וספא מפנק - הכירו את מלון הבוטיק ליר סנס שמחכה להפעיל לכם את כל החושים

מלון ליר
מלון ליר סנס | צילום: סימפלקס

"לילה במלון בגדרה? מי נוסע למלון בגדרה? את בטוחה שזה בכלל בגדרה?"/ גבותיו של בן זוגי הורמו בתמיהה ובחשד כאשר סיפרתי לו שאני נוסעת עם חברות לבלות במלון בוטיק בגדרה.כמה שעות אח"כ, אחרי שכבר התמקמנו במלון ליר סנס בגדרה, שלחתי לו וואטסאפ נרגש "מלון מקסים. היית נהנה כאן מאד".

מלון ליר סנס, מלון בוטיק יוקרתי למבוגרים מעל גיל 18, הוא הפתעה שיקית ומפנקת בעיר שממבט ראשון נראית כמו עיירה מנומנמת, אבל במבט שני, מגלים שגם לה יש סטייל מיוחד. המלון שוכן במבנה היסטורי משוחזר, ששימש כבית מרפא ובית אבות בבעלות צאצא ממייסדי המושבה ד"ר בנימין זאב פון וייזל. לאחר מספר שנים בהן עמד נטוש הוא נרכש על ידי היזם ואיש העסקים צחי צוק שהחליט להעז ולפתוח מלון בוטיק יוקרתי דווקא בגדרה.

צחי מספר שלאחר הולדת ביתו, ליר, הוא עמד מול המבנה הנטוש והרהר בקשישים שטופלו במקום כאשר בית האבות עוד היה פעיל. הניגוד הזה בין חיים שבאו לעולם לחיים שהסתיימו, לא הרפה ממנו. ברגע ההוא עלה בו הרעיון להקמת מלון ליר. להקים מקום שחוגג וחווה בעוצמה את החיים.

מלון ליר גדרה. צילום מיכל בן ארי מנור
מלון ליר סנס גדרה. | צילום: מיכל בן ארי מנור

חוויה מעצימת חושים

הקונספט של המלון שם דגש על חוויה הרמונית שמפעילה את כל החושים (ומכאן התוספת 'סנס' לשם המלון). חוש הטעם יתענג על הטעמים במסעדת ABERTO, בעוד חוש המגע יבוא לידי ביטוי בזכות מבחר טיפולים מרחבי העולם בשייה ספא המפואר בקומת הגג ובחמאם המלון, חוש הריח יתעורר בזכות קו בישום פרטי שנרקח במיוחד עבור המלון וחוש הראייה ייהנה אוסף מרשים של אומנות ויזואלית ושימושית ברחבי המלון, פרי יצירתם של אומנים מקומיים.

ומה לגבי חוש השמיעה - השקט שיש במלון, הן מבפנים (כאמור זהו מלון למבוגרים בלבד) והן מבחוץ (גדרה מסתבר עיירה מאד שקטה) הוא תענוג צרוף לחוש השמיעה. מעבר לשקט, הדבר הבולט ביותר במלון ליר סנס הוא העיצוב היפהפה, הזכרתי כבר את יצירות האמנות המפארות את כתלי המלון ולצידן ישנה בחירה מוקפדת ומעניינת של גופי תאורה ושל פריטים מעוצבים אשר נותנים למלון את הטאץ' המאד שיקי.

חצר המלון שנשלטת על ידי קרנף וורוד וכן הרופטופ עם הבר והבריכה, מזמינים מאד לשבת בהם ולהירגע. יש בשניהם תחושה מאד אינטימית ורומנטית ולרגע קט הצטערתי שהגעתי עם חברות (טובות!) ולא עם בן זוגי, עם הגבות המורמות.

רופטופ עם בריכה ובר שכייף לבלות בו. צילום: סימפלקס
רופטופ עם בריכה ובר שכייף לבלות בו. צילום: סימפלקס

מלון ליר סנס
גינה ירוקה עם קרנף וורוד. צילום מיכל בן ארי מנור

חדרי המלון

ליר סנס מציע 24 חדרים, מאובזרים היטב, מרווחים מאד, כשכל אחד מעוצב באופן ייחודי. במלון מגוון סוגי חדרים, מחדרים בודדים לאנשי עסקים, ועד לחדרים זוגיים גדולים, חלקם נגישים, עם מרפסת פרטית המשקיפה אל גן המלון והנוף הפתוח, ביום בהיר תוכלו לראות את אשדוד. רוצים ממש להתפנק? תכירו את חדרי הלופט של המלון, שעוצבו כחדרי הדגל היוקרתיים בסגנון חלל פתוח ומרווח עם סלון ישיבה מפנק. לחדר הלופט שתי מרפסות היקפיות, הצופות לגינת המלון, באחת המרפסות תמצאו ג'קוזי וסאונה יבשה, וישנה גם סוויטה  מפארת עם ג'אקוזי בחדר הרחצה.

המדד שלי:

מידת נוחות המיטה: 5/5

רמת הפינוק במקלחת: 5/5

מידת החשכת החדר: 4/5

מידת השקט: 5/5

מלון ליר סנס גדרה. צילום מיכל בן ארי מנו
חדר גרדן במלון ליר סנס גדרה. צילום מיכל בן ארי מנו

 

לא צריך לצאת מהמתחם

ליר סנס הוא מסוג המלונות שאין צורך לצאת מהם, יש בריכת אינפינטי, יש ספא מפנק, יש חצר עם גינה ויש גם מסעדה. משובחת. מסעדת אברטו בה סעדנו ארוחת ערב היא מסעדת ביסטרו המציעה מטבח עכשווי המשתמש בחקלאות מקומית ועונתית תוך הסתמכות על ספקי מזון אורגניים ויצרנים ארטיזנליים מהאזור. 

המסעדה שצמודה ללובי של המלון בנויה משלושה חללים - חלל מסעדה מרכזי הכולל מטבח פתוח וחלון רחב המאפשר צפייה למתרחש במטבח, לאונג' בר המשמש את אורחי המלון ביום ופעיל כבר אינטימי בשעות הלילה וחלל חיצוני דמוי בוסתן. המסעדה מעוצבת בצורה מרשימה כאשר גולת הכותרת היא גופי התאורה של המסעדה - 200 מנורות קריסטל עתיקות וחדשות שנתלו בפריסה מיוחדת.

גם ארוחת הבוקר הייתה מצויינת, עשירה ביותר וכללה בופה עם מבחר גדול מנות לצד תפריט בהגשה. אל המסעדה אפשר להגיע גם אם אינכם אורחי המלון - בכל שעות היום (גם לארוחת בוקר).

המלון גם מציע מגוון חבילות ייחודיות המשלבות בנוסף טיפולי ספא ואירוח במסעדת "אברטו". לדוגמא: חבילה קולינרית, חבילת מתחילים את השבוע, חבילת יומהולדת, חבילת אירוח פרימיום, חבילת טיפולי ספא ועוד.

מחירים ללילה: החל מ-999 ש"ח

כתובת: שכביץ 5, גדרה

אתר המלון

מסעדת אברטו המעולה. צילום: סימפלקס
מסעדת אברטו המעולה. צילום: סימפלקס

מבלים בבילויים. צילום: מיכל בן ארי מנור
מבלים בבילויים. צילום: מיכל בן ארי מנור

 

מה יש לעשות בגדרה?

רחוב הבילויים הסמוך עשיר בבילויים, בעיקר אם אתן חובבות שופינג. זהו רחוב נחמד, הראשון בגדרה שנוסד ב-1887. מקטע מסויים שלו הרחוב הפך למתחם לשימור שבתיו נמוכי הקומה עברו שיפוץ לפני כמה עשורים. אחד המבנים ששומר הוא צריף מימי הבילויים, היחיד ששרד מבין ששת הצריפים הראשונים של המושבה דאז.

רחוב הבילויים משכן כיום חנויות בגדים מוצלחות (שווה מאד להיכנס ל'ביוקה') וחנויות לחפצי חן, כמה מסעדות ובתי בתי קפה. חלק מהחצרות מאחורי הבתים, שהיום בעבר משקים חקלאיים שופצו אף הן ובחלקן תמצאו גלריות כגון חצר הביל"ויים 12

הבנו שבימי חמישי בערב ושישי בבוקר הוא שוקק ותוסס, כמעט כמו בתל אביב. 

לאורך הרחוב ישנם שלטים ותמונות ישנות המספרים את סיפורה של גדרה, העיצוב החינני של השלטים והתמונות מזמין לעצור, לקרוא וללמוד. 

מול המלון נמצא המוזיאון לתולדות גדרה, השוכן במבנה שהוקם בשנת 1924 על ידי משפחת מינץ כבית העם של המושבה, בו תוכלו לחזור בזמן לימי הבילויים, אם תרצו לעשות סיור לעומק, המליצו לנו במלון על הסיור "נשים יוצאות מגדרן" של נועה שרמן  - סיור בגדרה בעקבות נשים מעוררות השראה. נשים יוזמות ועוצמתיות שמסלול חייהן עבר במושבה גדרה, נשים מיוחדות ומעניינות שחיות במושבה גם כיום.

חובבי היקבים ישמחו לדעת שבגדרה יש גם יקבי בוטיק - יקב בוטיק זאוברמן ויקב כהנוב. יקבים נוספים נמצאים במושבים ובקיבוצים העוטפים את גדרה.

* הכותבת הייתה אורחת המלון