מסטיקים לעוסים ואבן שמנשקים: 4 אטרקציות תיירותיות פופולריות ומוזרות

קיר מכוסה במסטיקים לעוסים, בור עם מים בצבע מוזר, בריכות של משקאות ואבן שמביאה ברכה למי שמנשק אותה. ליעד הרשקוביץ מצאה 4 אטרקציות מוזרות שמושכות אלפי תיירים

קיר המסטיקים בסיאטל
קיר המסטיקים בסיאטל | צילום: shutterstock

קיר המסטיק בסיאטל, ארה"ב

בסמטת שוק פייק פלייס בסיאטל יש קיר שכשמו כן הוא - מכוסה במסטיקים לעוסים. היעד הדביק התחיל לצבור תאוצה בשנות ה-90 כשאנשים, שהגיעו לצפות בתיאטרון וחיכו בתור, התחילו להדביק מסטיקים על הקיר.

בהתחלה ניסו לנקות אותם אבל אנשים הדביקו את המסטיקים שלהם על הקיר שוב ושוב עד שלבסוף זה הפך לאטרקציה תיירותית באופן לא רישמי. כיום, עובי הקיר בנקודות מסוימות שלו מגיע כבר לכמה סנטימטרים.

מקום נוסף דומה נמצא בסן לואיס אוביספו, קליפורניה, ארה"ב, רק שכאן זה לא קיר אלא סמטה שלמה, באורך של כמעט 22 מטרים, המלאה במסטיקים לעוסים. המסטיקים, שמודבקים בסמטה מאז שנות ה-50, כבר הגיעו לגובה של 15 מטר.

אגדה מקומית מספרת שהמנהג להדביק מסטיקים לעוסים על הקירות בסמטה נולד מתוך יריבות בין שני תלמידי בית ספר. עם השנים הסמטה הפכה לאטרקציה תיירותית, קצת מגעילה. כמעט כל תייר שמגיע (אם הוא לא מזדעזע, כמובן) מתפעל מכמות המסטיקים ומשאיר, לאות סימן "הייתי פה", גם את המסטיק שלו.

סמטת המסטיקים | צילום: shutterstock

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

Hakone Kowakien Yunessun בקנאגאווה, יפן

הפארק Hakone Kowakien Yunessun מציע יותר מסתם בריכות רחצה סטנדרטיות. הייחודיות של המקום מגיעה מהבריכות הלא שגרתיות כמו בריכת יין אדום, סאקה או קפה.

כל בריכה מספקת יתרונות בריאותיים שונים. אנשים פוקדים את פארק בזכות החידוש שהופך משקאות, שאנחנו רגילים לשתות, לבריכות רחצה שמיטיבות עם הגוף כולו.

hakone kowakien yunessun | צילום: shutterstock

 

אבן בלארני, אירלנד

טירת בלארני (Blarney) שבאירלנד הפכה למפורסמת בזכות אבן בלארני (גוש של אבן גיר המשולב באחד הקירות של הטירה) שהאגדה מספרת עליה שהיא מעניקה במתנה רהיטות למי שמנשק אותה.

יש לא מעט מיתוסים ואגדות שונות לגבי האבן וכל אחד מייחס את הכוחות שלה לדבר אחר, כישופים, מסעות צלב ועוד רבים יש אף הטוענים זה הסלע אשר משה הכה בו עבור בני ישראל, אחרים גורסים כי האבן שימשה את יעקב ככרית והובאה לאירלנד על ידי הנביא ירמיהו.

כדי לנשק את האבן צריך לעלות אל פסגת הטירה ולהשתלשל הפוך אל מעבר לקצה המעקה, תוך אחיזה במעקה ברזל שהוקם כדי למנוע נפילות, ככה שאם אתם בעלי פחד גבהים לא מומלץ לכם לנסות את זה.

אלפי תיירים מרחבי העולם (ביניהם גם שלל מפורסמים) מגיעים בכל שנה כדי לסייר בטירה, בגנים שלה וכמובן לנשק את האבן.

טירת בלארני | צילום: shutterstock

 

בור ברקלי במונטנה, ארה"ב

בור ברקלי ((Berkeley Pit)) שבמונטנה הוא למעשה מכרה נחושת פתוח ולא פעיל, בעומק של 543 מטרים, שהתמלא במים מאוד חומציים, מהולים במתכות כבדות.

למרות שהמים בו הפכו להיות רעילים תיירים רבים נוסעים כדי לראות את "האגם המפחיד". הצבע החריג של המים מגיע מהמתכות הכבדות שמומסות בתוכו ומוסיף לקסם המוזר של הבור. לטובת הסקרנים הותקנה מרפסת תצפית המשקיפה על הבור.

בור ברקלי | צילום: shutterstock