אהבה זה כל המסלול: המלצות על 3 מסלולי טיול רומנטיים

שביל הליכה פופולרי שנפתח מחדש באיטליה, דרך באורך של 350 ק"מ ושביל בו מוקמו ספסלי מנוחה לאוהבים. לכבוד ט"ו באב בחרנו 3 מסלולי טיול הסובבים סביב נושא האהבה

"שביל האהבה" - Via dell'Amore בצ'ינקה טרה איטליה
"שביל האהבה" - Via dell'Amore בצ'ינקה טרה | צילום: שאטרסטוק

שביל האהבה בצ'ינקווה טרה, איטליה

פירוש השם Cinque Terre הוא חמש האדמות. השם מתייחס אל חמישה כפרי דייגים עתיקים וצבעוניים הבנויים על המדרון התלול בריביירה האיטלקית, דרומית לגנואה. בעבר, הגישה לכפרים היתה בשבילי פרדות או דרך הים בלבד. עד היום לא ניתן לגשת לכפרים הפנימיים ברכב.

הכפרים Riomaggiore ו-Manarola מאוד קרובים זה לזה אולם מצוק תלול מפריד ביניהם. לפני כמאה שנה נבנתה מסילת הרכבת המקשרת בין גנואה לעיירה לה ספציה דרך הכפרים. בקטע של המצוק התלול נכרתה מנהרה לרכבת ולצורך העבודות במקום נדרשו שבילי גישה על הסלעים מעל הים. כך נוצר "שביל האהבה" - Via dell'Amore, שנחצב בסלע הקשה והפך לשביל ההליכה הפופולרי ביותר באזור.

היה לי המזל לטייל בשביל האהבה באביב 2012. הייתי עם קבוצה של סטודנטים מבית הספר לתיירות. באותו יום ירד גשם ולמרות זאת התרגשנו כמו ילדים והצטלמנו לאורך המסלול. בסתיו של אותה שנה היכו באזור שיטפונות שגרמו למוות של תושבים ולנזק רב. שביל האהבה נסגר לשנים רבות ונפתח לאחרונה לאחר השקעה גדולה שנעשתה בו.

אורך השביל - ק"מ אחד בלבד. הוא קל להליכה ונגיש לעגלות ילדים ונכים. בשל הביקוש הרב הכניסה לשביל בעונת הטיולים היא בתשלום.

יש לקנות את כרטיס Cinque Terre Treno MS Card המאפשר כניסה לשבילים שבתשלום ונסיעה בלתי מוגבלת ברכבת בכל המקטעים שבקו Levanto - Cinque Terre - La Spezia במשך יום או יותר.

אם אתם מעדיפים את התחבורה הימית אפשר להסתפק בכרטיס Cinque Terre Trekking Card המאפשר כניסה לשבילים בלבד.

את הכרטיסים אפשר לקנות בתחנות הרכבת בלה ספציה או לוונטו. בעונה רצוי לקנות אונליין מוקדם ככל האפשר. מספר הכרטיסים היומי מוגבל.

כל הפרטים כאן

"שביל האהבה
"שביל האהבה | צילום: זיוה רענן
העיירה Riomaggiore איטליה
העיירה Riomaggiore | צילום: זיוה רענן

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

הדרך הרומנטית, גרמניה

זה אולי יפתיע אתכם, אבל הדרך הרומנטית, דרך נופית  העוברת בבוואריה ובבאדן-וירטמברג אשר בדרום גרמניה, קיבלה את שמה ואת המיתוג שלה רק בשנות ה50 של המאה שעברה. סוכני נסיעות גרמנים רצו למשוך תיירות לאזור ומיתגו את 350 הקילומטרים של הכביש המהיר בין ווירצבורג לבין פוסן בשם "הדרך הרומנטית". השם נבחר היות והכפרים והעיירות לאורך הדרך מייצגים את הזרם הרומנטי בתרבות הגרמנית, שפרח במאה ה-19 בגרמניה.

אם תרצו לחוות את הדרך בעצמכם תוכלו לעשות זאת במסלול החולף בין בין עיירות וכפרים קסומים, נופים של אגמים, יערות ונהרות, עיירות היסטוריות וטירות וארמונות. (מבחינת טיסות אפשר להתחיל את המסלול בפרנקפורט ולסיימו במינכן)

תחילת הדרך היא בעיר ווירצבורג (Würzburg), עיר יפה עם מרכז עתיק, השוכנת על גדות נהר המיין מוקפת בכרמים, בהמשך תגיעו לעיר יפיפייה נוספת - רוטנבורג אוב דר טאובר (Rothenburg ob der Tauber), עיר מימי הביניים שנשתמרה היטב המאופיינת ברחובות מרוצפים אבן ובתים מחופים בקורות עץ.

אם תעדיפו לבקר בעיירה פחות מתויירות תוכלו לעצור בדינקלסביל (Dinkelsbühl), אחת העיירות היפות בגרמניה, שהינה פחות תיירותית ויותר אותנטית מרוטנבורג.

בהמשך הדרך תגיעו לטירת הרבורג, אחת הטירות השמורות ביותר בגרמניה, החולשת על כפר ציורי באותו שם.

העיר הבאה ששווה עצירה היא אאוגסבורג (Augsburg), אחת הערים העתיקות בגרמניה שנוסדה לפני יותר מ-2,000 שנה על ידי הקיסר הרומי אוגוסטוס. באאוגסבורג תמצאו מבחר מבנים מרשימים מתקופת הרנסנס והבארוק.

רגע לפני שמסיימים את המסלול, מגיעים לאחד מאתרי התיירות המפורסמים (והעמוסים) ביותר בגרמניה, הלוא היא טירת נוישוונשטיין (Schloss Neuschwanstein) שנבנתה במאה ה-19 על ידי לודוויג המשוגע בסגנון ניאו רומנסקי. הטירה על צריחיה המשוננים שימשה השראה לטירת היפהפייה הנרדמת של דיסני.

הדרך הרומנטית מסתיימת בפוסן (Füssen), עיירה משגעת השוכנת למרגלות הרי האלפים הבוואריים.

מה עוד יש לעשות בבוואריה

טירת נוישוונשטיין
טירת נוישוונשטיין | צילום: Sarah Richter from Pixabay

 

מסלול ספסלי האוהבים, גרמניה

גם מסלול ספסלי האוהבים (Liebesbankweg) נמצא בגרמניה (מי שיער שהגרמנים כל כך רומנטיים…).

המסלול המקסים יוצא מהעיירה האנקלי (Hahneklee) השוכנת בהרי ההרץ אשר במרכז גרמניה.

מדובר במסלול מעגלי, בן שבעה ק"מ, לאורכו הוצבו 25 מקומות מנוחה (בעיקר ספסלים וגם נדנדה זוגית) מעוצבים באופן אמנותי עם מסרים, איורים וציטוטים העוסקים בדרך זו או אחרת באהבה וחיים משותפים. הדרך משולטת היטב ובאופן מקורי - על העצים נתלו לבבות המשמשים כסימני דרך למסלול.

המסלול ברובו קל וחולף בתוך יער, בדרך תפגשו את ששת מפלי אאוארהאן (Auerhahn) - מערכת המים של ההרץ העליון  שהינה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מדובר בששה אגמים המחוברים זה לזה שסיפקו החל מהמאה ה-17 אנרגיה שהפעילה את המכרות באזור. לאורך הדרך תמצאו גם בית קפה-גלידריה, תצפית, סכרים ומשחקי מים, כנסייה נורדית הבנויה מבולי עץ ועוד. הרבה זוגות של חתנים וכלות מגיעים למסלול ספסלי האוהבים כדי להצטלם ביום חתונתם.

A,bench,at,liebesbankweg,near,hahnenklee,in,the,harz,mountains מסלול ספסלי האוהבים (Liebesbankweg) בהרי ההרץ גרמניה
מסלול ספסלי האוהבים (Liebesbankweg)