טל מלמטה ולבנה מעל: הכירו את הנשים היזמיות של עמק יזרעאל

שלל גלריות, יקבים, עגלות קפה, מסעדות ואטרקציות שונות יחכו לכם בעמק יזרעאל במסגרת אירועי 'לילה לבן' בט"ו באב. מיכל בן ארי מנור יצאה לסיור מקדים ופגשה את הנשים היזמיות של עמק יזרעאל

ציור של לילך ליברייך בן יעקב
העמק הוא חלום: ציור של לילך ליברייך בן יעקב | צילום: לילך ליברייך בן יעקב

הסטודיו של לילך ליברייך בן יעקב

את הסיור בעמק התחלנו בקיבוץ שריד, בסטודיו של הציירת לילך ליברייך בן יעקב.

המראה של הסטודיו של לילך מבחוץ אינו מסגיר את העושר הצבעוני והיצירתיות שחיכתה לנו בפנים.

לילך למדה ציור ורישום בעין הוד ואצל הצייר ידיד רובין בגבעת חיים. הציורים מלאי החיות שלה שלה הם דרישת שלום מהעמק.

למעשה לילך נולדה וגלדה בקיבוץ עין כרמל שנמצא בכלל בחוף הכרמל, ונוף ילדותה מתערבב בציוריה עם האיזור בו היא מגדלת את ילדיה. ברושים, שדות חרושים, בתי קיבוץ נאיביים וכמובן סמל ההיכר שלה הלוא הוא הטרקטור. לצד אלו לוכדות את העין בסטודיו יצירות בהן מככבות דמויות נשיות מרשימות.

"אני נמצאת בכל ציור" מתארת לילך "בתוך צברים ענקיים עם קוצים חדים ורכים, אני משתקפת דרך נשים, געגועים, בתים רחוקים, טרקטורים חורשים, שדות, עצים "ההר הירוק כל ימות השנה" חול צהוב וים אין סופי".

הסטודיו של לילך לא פתוח בדר"כ לביקורים ומי שרוצה לראות את עבודותיה היפות יכול לעשות זאת בגלריה "מקום להשראה" באלוני אבא.

בנוסף ב-8.11 תיפתח בבית העם ההיסטורי של נהלל תערוכת יחיד של לילך.

לילך ליברייך בן יעקב בסטודיו שלה
לילך ליברייך בן יעקב בסטודיו שלה | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

MADE IN IZRAEL - סיורי אופנה ואמנות בעמק

גלית אובר היא סטייליסטית ובעלת המותג MADE IN IZRAEL - סיורי אופנה ואמנות בעמק.

גלית, שגרה כבר 25 שנה בעמק יזרעאל, עבדה שנים רבות בתחום התיירות היוצאת, לאחר לידת ביתה השלישית היא עשתה הסבה והפכה סטייליסטית. אבל חיידק התיירות לא עזב אותה וכך לפני כמה חודשים היא הקימה את ליין הסיורים שלה שמגלה לחובבות העיצוב והאופנה את אבני החן של עמק יזרעאל - מעצבות ואמניות מקומיות, חנויות וינטג', בוטיקים אקלקטיים, גלריות מיוחדות והשוס - סדנאות בהן גם אתן תוכלו ליצור משהו אופנתי משלכן.

גלית לקחה אותנו לחנות וינטג' שנמצאת בביתה הפרטי (המעוצב מדהים) של אורנית לבנה בקיבוץ שריד. החנות שנקראת Beyond Time - vintage Boutique פתוחה רק בתיאום מראש או בסיורים של גלית.

גלית משתתפת באירועי "לילה לבן בעמק יזרעאל" ותעביר שני סיורי ערב בהם תבקרו במקומות מסתוריים המציעים אוצרות חבויים, תכנסו לגלריות במיקומים מפתיעים ותציצו אל מאחורי הקלעים של היוצרים המקומיים. במפגש עם היוצרים והמעצבים תשמעו את סיפורם ואת תהליך עבודתם,  וכמובן - תהנו משופינג כחול-לבן, מקומי ומשובח

תאריכים: 18-19.8

פרטים והרשמה באתר של גלית

מ

הסטודיו של קרן שביט  

אחת התחנות בסיורים של גלית הוא הסטודיו של קרן שביט בקיבוץ גבת. קרן שביט היא הגורו של החיים הטובים. קרן, מעצבת אופנה וטקסטיל וגם "אוצרת אירועי חוויה של עיצוב ישראלי", מפיקה בשני העשורים האחרונים ירידי עיצוב ולייפסטייל נשי ישראלי שהפכו לשם דבר בעולם העיצוב והאופנה.

קרן חיה ויוצרת בעמק יזרעאל, הסטודיו שלה נמצא במחסן התבואות הישן של הקיבוץ.

פעם בחודש, בימי שישי, הסטודיו הקסום נפתח לארוע של "בוקר מרים בגבת" בו היא גם מארחת יוצרות נוספות מהעמק והצפון.

בשאר הזמן קרן נודדת ברחבי הארץ עם המיזם החדש שלה ״קרן שביט באה בטוב ל…״ שמטרתו לתמוך בעסקים קטנים של מעצבות ויוצרות ישראליות.

האופטימיות של קרן היא סימן ההיכר שלה וגם במפגש שלנו איתה בסטודיו שלה היא הצליחה לעודד את כל הנוכחות.

"אופטימיות זו החלטה והמון עבודה" מצהירה קרן "יותר קל להיות פסימי, הגרביטציה מושכת למטה. אבל אני מאמינה שהאופטימיות תשמור עלינו בכל המאבקים שאנחנו חווים".

במסגרת ארועי לילה לבן קרן שביט תפתח את הסטודיו שלה ביום שני בערב 19.8בין השעות 17:00-20:00

פרטים בדף הפייסבוק של קרן שביט

הסטודיו של קרן שביט בגבת
הסטודיו של קרן שביט בגבת | צילום: מיכל בן ארי מנור

 

מסעדת תמרלין

מסעדת הבשרים תמרלין ממוקמת בכניסה לנהלל, צופה אל השדות האינסופיים של העמק, שנראים כאילו יצאו מהציורים של לילך לייבליך או מהספרים של מאיר שלו.

השם תמרלין הוא השם המקורי של משפחת תמיר, בעלי המסעדה, שהיה שם המשפחה, לפני שסבא נחום (שתמונתו תלויה במסעדה) שינה אותו לאחר שבן גוריון בא לבקר בנהלל והסביר כי עליהם לעברת את שמותיהם.

כבר כמעט 100 שנה משפחת תמיר מגדלת בקר ולכן כאשר ניר תמיר, דור רביעי לתחום הבשרים, החליטה להתרחב לעסקי המסעדנות היה זה רק הגיוני שזו תהיה מסעדת בשרים. המסעדה שנפתחה בשלהי הקורונה ממוקמת במבנה בו שכנה בעבר מסעדת אוקטגון וכל הבשרים מגיעים מהמשק המשפחתי בלבד.

אני לא אוכלת בשר, אז לא אוכל להמליץ על המנות, אבל כן אוכל לספר שהקוקטיילים שהגישו לנו וגם המנות האחרונות היו מעולים. אפשר גם להגיע לתמרלין בבקרים ואז ליהנות מקפה ומאפים.

המקום רחב הידיים, בו אפשר לשבת בחלל הממוזג ולצפות על הנוף מבעד החלונות או בחצר היפה, מתפקד גם כאטליז וכמעדנייה.

לרגל ט"ו באב ובמסגרת אירועי 'לילה לבן' תערך חגיגת ט"ו באב במסעדת תמרלין – שיתוף פעולה ייחודי עם יקב טוליפ. המסעדה תארח את הסומליה של יקב טוליפ. בשילוב די ג'יי שינגן עם מוסיקה משובחת על רקע שדות העמק והשקיעה.

דף הפייסבוק של תמרלין

מסעדת תמרלין
מסעדת תמרלין - ברושים, קוקטיילים וטרקטור | צילום: ציפי לוין

 

לילה לבן משתרע על שדות עמק יזרעאל

בנוסף על האירועים שציינו לעיל בחרתי עוד כמה אירועים בתחום האומנות והעיצוב שיתקיימו בראשון ושני בערב (18-19.8):

* לילה לבן במתחם מוזיאון מזרע הקטנה  - ארוע שכולל דוכני מכירה שונים ומיוחדים, עגלת הקפה דורה בערב בסימן ט״ו באב עם פינוקים מיוחדים, ״פעם שלישית״ עם סדנאות יצירה בעץ והפעלות מיוחדות, חנות ״פעם שניה״, וחנות האופניים lifecycle תהיינה פתוחות לקהל הרחב, גלריה טושק בתערוכת צילומי עיתונות של אלירן חייט, סיור יחיד ומיוחד בהדרכת עידית פרי המדהימה, מוזיאון מזרע הקטנה  - בעקבות דורה, ועל אהבה ורומנטיקה בימי הראשונים וטיול עששיות לילדים ברחבי הקיבוץ.

* לילה לבן בחצר האחורית גראז' סייל, מתחם וינטאג' קיימות ויד שנייה במושב ציפורי.

* לילה לבן ב'נאקה', סטודיו להכנת סבונים בעבודת יד, בקיבוץ מרחביה.

* סיור לילי בבית לחם הגלילית וביקור בבית משפחת פליישמן שהפך למוזיאון המשמר את העבר.

* בר יין בטבע של האומניות כריס ודבי  - חצר טמפלרית אותנטית ביער קסום. בה משתלבות יצירות אומנות לצד יינות מיוחדים וגבינות בוטיק.

* לילה לבן בסטודיו של יעלי - סדנאות פסיפס בציפורי.

כל הפרטים המלאים באתר האירוע

עמק יזרעאל
זוהי ארצי ושדותיה, זהו עמק יזרעאל | צילום: מיכל בן ארי מנור