בקיץ הזה תלבשי לבן? כך נראות כלות מסביב לעולם

הגיעה העונה שבה עם כל לחיצת יד מגיעה גם מעטפה - הזמנה לחתונה. אז בקיץ הזה הכלה הישאלית תלבש לבן, אבל מה ילבשו כלות באתיופיה, סין ויפן? לזה לא ציפינו

זמן צפייה: 02:05

עונת החתונות עוד רגע בשיאה, הכלות מתרגשות ולחוצות, עוברות במרץ בין מעצבי השמלות. כולנו מכירים את השיר "בקיץ הזה תלבשי לבן" והוא בהחלט רלוונטי לכל עונת החתונות הבאה עלינו בכל קיץ מחדש. מסתבר שלא בכל התרבויות הכלה לובשת לבן (כמו בתרבות המערב), למעשה כמעט בכולן, בעיקר בטקסים היותר מסורתיים. בהתאם למנהגים בתרבויות השונות ישנו מגוון רחב, צבעוני ומיוחד של בגדים חגיגים המיועדים לחתונה. חלק מהכלות מעוטרות בתכשיטים, חלקם מכוסות ברעלה צבעונית. כמובן הבגדים האלה הם מסורתיים וברוב התרבויות כל אחד לובש כל העולה על רוחו לכבוד היום הגדול, אבל בכל זאת היינו חייבים לחלוק אתכם את הייחודיות והצבעוניות של כלות מסביב לגלובוס.

עוד ב-Mood:
>> קבלו אותם: עשרת מתחמי הספא השווים בארץ
>>לא תאמינו איפה הישראליות הכי רוצות לקבל הצעת נישואין

יהדות תימן

נתחיל עם משהו שאולי חלקנו כבר מכירים, כנהוג בטקס החינה של יהדות תימן, מלבישים את הכלה בבגד צבעוני, תכשיטים ועיטור של פרחים רעננים.

יפן

נרחיק מעט ליפן, שם הכלה לרוב לובשת בגד לבן, קימונו, לטקס הרשמי. משמעות הצבע הלבן הוא "טוהר". לאחר הטקס הכלה עשויה לשנות את קימונו האדום כדי לסמל מזל טוב.

רוסיה

ברוסיה יש מעל 185 קבוצות אתניות שונות, ולרבות מהן יש מסורות חתונה נפרדת משלהם. עם זאת, לא מעט מהחתונות הרוסית נמשכות לפחות יומיים ולכן צריך גם בגד יפה וצבעוני בהתאם.

הצצה למקום בו התחתנו יהודה ושלומית

[brightcove_iframe video_id='mood_article_229' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1y0xa0l7' duration='1929']

אתיופיה

נשים לא נשואות לובשות צווארונים גדולים עשויים בצבעים אדום, ירוק, שחור חרוזים צבעוניים, ונשים נשואות לובשות שתי קולרים עשויים מתכת שונים. סך הכל בגד צנוע, פחות יתאים לכלה הישראלית.

מלזיה

רוב החתונות במלזיה הן על פי המסורת המוסלמית. הכלות המלזיות לעתים קרובות לובשות שמלות כלה הכוללות צבעים כגון סגול, סגול, ושמנת. שום דבר שעלול למשוך את העין ולהפוך אותך לכלה מיוחדת יותר ממה שאת.

הודו

ההודים בהחלט יודעים את העבודה, בתרבות ההודית, שמלות כלה ורודות או אדומות הן לעתים קרובות בגד הנבחר על כלות. אישה נשואה בצפון המדינה לרוב הנשים הנשואום מזוהות על ידי נקודה אדומה באמצע המצח שלהן,, המוכרות לנו כ"טיקה".

קניה

כנראה שלכלה הקנייתית קצת פחות נוח משאר הכלות.  הכלה נדרשת ללבוש שרשרת נועזת וצבעונית עשויה מחרוזות. בליל החתונה מתקיימת מסיבה בשם "קופמבה". במהלך המסיבה הזאת, הכלה מורידה מעליה את הצעיףף שלה ומראה לאורחים את התכשיטים והתסרוקת.

פולין

הכלה הפולנית נראית חגיגית בלבוש המסורתי שלה, שמלה לבנה ופרחונית וצעיף פרחוני על הראש. היא נראית נרגשת או סתם מנסה לשמור על יציבות על מנת לשמור את העציץ שיעמוד ישר על ראשה בלי ליפול.

גאנה

הכלה בגאנה היא לרוב מאוד צבעונית ובכלל החתונה כולה. לכל משפחה יש סגנון אחר של בגדים וצבעי בדים שונים.

סין

בסין צבע אדום נחשב מסמל מזל טוב ומאמינים גם כי הוא מגן מפני רוחות רעות. לכן אין זה מפתיע שתלבושות החתונה הסיניות המסורתיות כמעט תמיד מציגות את הצבע האדום.

סקוטלנד

הגברים הסקוטיים במקרה הזה גונבים את ההצגה ובאופן מסורתי לובשים חצאית סקוטית. לאחר הטקס, הכלה לובשת צעיף משולב בצבעי ה"חמולה" של בעלה החדש, המסמל את המעבר שלה למשפחתו.

ניגריה

ניגריה היא מדינה גדולה עם כ 250 קבוצות אתניות מעל 500 שפות. טקסי חתונה משתנים בהתאם לאזור, לדת ולרקע העדתי. עם זאת, הכלה ניגרית לעתים קרובות לובשת בגדי חתונה צבעוניים ומעין עניבה לראשה בשם ג'לה.

אינדונזיה

באינדונזיה יש מעל 17,000 איים ולכן חתונות כאן משתנות מאוד בהתאם למקום שבו אנשים חיים ואילו מבין כ-300 קבוצות אתניות אליהם הם שייכים. בגדול הכלה נראית שטוב לה בתוך כל הזהב הזה.

טיבט

עבור החתונה הטיבטית המסורתית, הכלה לובשת שמלת כלה צמר לבן, אשר עשויה להיות מרובד עם סינרים צבעוניים וגלימה. לעתים קרובות יש כל כך הרבה שכבות שאי אפשר לראות את הכלה. לא, את לא מרכז האירוע.

אז שתהיה עונת חתונות נעימה וכייפית. אם אתם מתחתנים הקיץ, אתם יכולים אולי לשמוח שאתם בישראל ולא במדינה אחרת..או לפחות לא מתחתנים על פי המסורת הטיבטית.

מקור

החופשות הכי שוות והיעדים הכי חמים עכשיו אצלנו בפייסבוק