חצי הקוס המלאה: חוזרים לשגרה אחרי רעידת האדמה באי קוס

חופים מהממים, ריזורטים מפנקים ומחירים נוחים: האי קוס זה בדיוק מה שאתם צריכים הקיץ

זמן צפייה: 02:05

מחפשים חופשה עם ים כחול וצלול, ריוזרטים מפנקים ואוכל נהדר? ביקור באי היווני קוס זה בדיוק בשבילכם. אמנם בחודש יולי האחרון היכתה רעידת אדמה את האי הקטן והביאה לנזקים במבנים עתיקים, אך זו ממש לא סיבה לוותר על ביקור בגן עדן הקטן הזה, שעה וחצי טיסה מתל אביב.

האי קוס ביוון נמצא בדרום הים האגאי, 4 קילומטרים מחוף בודרום הטורקי. גודלו 290 קמ"ר ומומלץ לבקר בו בין אפריל לאוקטובר, אז הטמפרטורות נוחות והים נעים לשחייה. בצפון האי ממוקמת עיר הבירה קוס עם נמל והרבה מאוד מסעדות וחנויות וסביבה ממוקמים מרבית המלונות והריזורטים. בדרום האי, סמוך לשדה התעופה נמצאת קרדמינה, העיר השנייה בגודלה וגם לה נמל קטן ורחוב חנויות ומסעדות רגוע יותר.

אז מה קרה ברעידת האדמה?

בכיכר הראשית בעיר קוס רואים נזק בעיקר במבנים העתיקים שם: הכנסייה על שם הקדוש פאראקוויס (Church of Agias Paraskevis) נסדקה במספר נקודות וכעת חסומה לכניסת מבקרים. גם המסגד שנבנה במאה ה-18 על ידי העות'מאניים נפגע וממתין לשיקום. מעבר לכך, אזור המלונות לא נפגע כלל ולמרבה המזל כמה ימים אחרי הרעידה נראה שגם תושבי המקום כבר שכחו והמשיכו הלאה בחייהם הרגועים.

הכל כלול במחירי רצפה: הישראלים חוזרים לאנטליה - צפו

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-abroad-economy-023-self' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2cwres8n' duration='153'']

האטרקציות הכי שוות בקוס

חוף אגיוס סטפנוס, קפאלוס: כשמו כן הוא, פשוט כיף בחוף קאפלוס (kefalos). בירידה אל החוף בדרום קוס ישנה תצפית מרהיבה, שם תוכלו לעצור לצלם את המפרץ והאי הקטן במרכזו. קפצו למים הקרירים ולמיטבי השחייה אפשר בהחלט לשחות אל האי של הקדוש סטפנוס, שם ממוקמת כנסייה קטנה על שמו . בחוף עצמו יש גם אתר עתיקות וכמובן כיסאות ושמשיות לנוחיותכם.

חוף קפלוס

חוף פרדייס: החוף המתאים ביותר לחובבי האקסטרים הימי. בחוף הזה, שכולו חול זהוב ומים צלולים יש מגוון אפשרויות השכרה של אופנועי ים, מצנחי ים, בננות ושאר אטרקציות על הים. המחירים נעים בין 10-60 יורו לפעילות.

חוף פרדייס, גן עדן של אטרקציות

חוף תרמה: לחוף הזה (Therma beach) כדאי להגיע בערב ואפילו בלילה, כי האטרקציה העיקרית פה היא נביעה של מים חמים עשירים במינרלים כתוצאה מהפעילות הגעשית באי. בחוף, שנמצא כעשרים דק נסיעה צפונית לעיר קוס, ישנה בריכה טבעית של מים חמים מאוד, לידה תוכלו להצטנן בכיף במים הקרים שמגיעים מהים הסמוך. רק לא לשכוח להוריד תכשיטים לפני הטבילה, כי הם עלולים להשחיר.

הפלגה לטורקיה ולאיים הסמוכים

בנמל הראשי של קוס יחכו לכם ספינות ויאכטות עם מגוון הצעות ליום הפלגה מסביב לאי. ניתן לקחת הפלגה לחוף בודרום בטורקיה הסמוכה ולטייל בשווקים שם או לחלופין להפליג בין האיים הקטנים שמקיפים את קוס. אם בחרתם באפשרות הראשונה, קחו אתכם דרכון. בנמל תוכלו לראות גם את מצודת האבירים שנבנתה במאה ה-14.

העיר קוס והעיר קרדמינה

שתי הערים הראשיות של קוס צמודות לים ויש לכל אחת מרינה ורחובות בהם כיף להסתובב. חנויות המזכרות אמנם נפתחות לקראת הצהריים, אך הן תהיינה פתוחות עד כמעט חצות הלילה. במרכזי הערים יש מגוון של מסעדות בהן תוכלו למצוא אוכל יווני הכולל גירוס (שווארמה) ואוכל איטלקי, המבורגריות והרבה מאוד גלידריות. אם בא לכם להתרחק קצת, טברנת לימניאונאס (Limnionas) היא המלצה טובה לארוחת דגים מצוינת עם הרבה מאוד אוזו.

סמטאות יווניות מקסימות, העיר קוס

עוד ב-Mood:
מה עושים בכרתים עם הילדים?
שעה ואתם ברודוס: הנופש המשפחתי המשתלם של הקיץ

מלונות וריזורטים שכדאי להכיר

קיפריוטיס אקווה לנד Kipriotis Aqualand Hotel

מלון 4 כוכבים עם פארק מים פרטי, שהכי מתאים למשפחות עם ילדים. בפארק תוכלו למצוא 12 מגלשות מים גדולות ומהנות, שלוש בריכות ואבובים כיפיים. מתאים מאוד למשפחות עם ילדים וממוקם שלושה קילומטרים צפונית לעיר קוס (עשרים דקות נסיעה משדה התעופה)

כמה עולה? 11/8-14/8 498 יורו לשלושה לילות, 29/8-2/9/2017 548 יורו לארבעה לילות. המחיר כולל טיסות, העברות, לינה על בסיס אירוח הכל כלול, המחיר לאדם בחדש לשניים + 2 ילדים.

אקווה לנד, 12 מגלשות מים מטריפות

קיפריוטיס פנורמה Kipriotis Panorama Hotel

מלון חמישה כוכבים הממוקם על גבעה עם תצפית נוף פנורמית מהממת אל חוף פסלידי בקוס וכולל שתי בריכות, מרכז ספא ומסעדה עם נוף קסום. שווה לעלות גם לדרינק ותמונות בסקיי בר, פאב הבית של המלון הממוקם בקומה השביעית. בעלי משפחות יוכלו לקפוץ למלון אקווה לנד הסמוך (שלוש דקות הליכה) ולהיכנס ללא עלות נוספת למתחם המגלשות.

כמה עולה? 11/8-14/8 413 יורו לשלושה לילות, 29/8-2/9/2017 572 יורו לארבעה לילות. המחיר כולל טיסות, העברות, לינה על בסיס אירוח הכל כלול, המחיר לאדם בחדש לשניים + 2 ילדים.

הנוף ממלון פנורמה

איפה הוא היה עד היום? האי היווני שלא הכרתם:

[brightcove_iframe video_id='mood_article_332' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_jw34hj1x' duration='50'']

קיפריוטיס ווילג' ריזורט  Kipriotis village resort

מלון ארבעה כוכבים עם בריכת גלים וחמש מגלשות מים היוצאות הישר מספינת פיראטיים מטריפה. אירוח הכל כלול עם מטבח יווני וכלל עולמי מגוון והכי כיף: צוות הווי ובידור עם הופעות לילדים ואפילו יש אחת לשבוע הופעה בעברית עם כוכב הילדים "גילי בא לבקר" (גילי ורנר). בבית המלון יש גם הופעות צוות בידור בשפות אחרות, אך הילדים בהחלט יתלהבו יותר לשמוע את גילי שר בעברית.

כמה עולה? 11/8-14/8 430 יורו לשלושה לילות, 29/8-2/9/2017 548 יורו לארבעה לילות. המחיר כולל טיסות, העברות, לינה על בסיס אירוח הכל כלול, המחיר לאדם בחדש לשניים + 2 ילדים.

מגלשות מתוך ספינת פיראטים

הילונה ריזורט Helona Resort

ריזורט חמישה כוכבים מפנק עם בריכות צמודות לחדרים ואוכל מצוין, במרחק קצרצר מחוף ים פרטי עם חול זהוב ונעים. המלון במרחק של חמש דקות נסיעה מהעיר קרדמינה והוא הפתרון המושלם לזוגות שמחפשים שלווה טבולה בכחול.

כמה עולה? 11/8-14/8 - 716 יורו לשלושה לילות, 29/8-2/9/2017 - 573 יורו לארבעה לילות. המחיר כולל טיסות, העברות, לינה על בסיס חצי פניסיון, המחיר לאדם בחדר זוגי.

מלון הילונה, ריזורט שכולו בריכות

החופשות החמות של הקיץ עכשיו אצלנו בפייסבוק

*הכותבת הייתה אורחת חברת "קווי חופשה"