שוטי ספינתי גרסת המיליונרים: קבלו את הבריחה המושלמת מהמציאות

בימים אלו, בהם כל המדינה כאילו יושבת ועוצרת את נשימתה בהמתנה לבאות, נדמה כי המצרך החשוב ביותר הוא אסקפיזם. אבנית סטרולוב הוזמנה לקרוז על סיפונה של ה-Explora 1, והרגישה למשך שבוע כמו העשירון העליון

ספינת התענוגות Explora I
ספינת התענוגות Explora I | צילום: Explora Journeys

בתור חובבת קרוזים מושבעת, יצא לי לשוט לא מעט, בחברות קרוזים שונות. הפעם חווית השיט עלתה מדרגה כשעליתי על סיפונה של  ה-Explora 1, ספינה חדשה לחלוטין, שתחגוג שנה בספטמבר, מבית אקספלורה, מותג היוקרה של MSC CRUISES.

לפני שאתם עולים לסיפון, תשכחו את כל מה שידעתם עד עכשיו על קרוזים. לא עוד אוניות ענק עמוסות באנשים, לא עוד בופה צפוף. המגה יאכטה הזו, היא כל מה שלא ידעתם שאתם חולמים עליו.

מגה יאכטה Explora
תשכחו את כל מה שידעתם עד כה על קרוזים | צילום: אבנית סטרולוב

 

לפנק לפנק לפנק

הפינוקים על האוניה לא פוסקים לרגע. קבלת הפנים בחדר כוללת בקבוק שמפניה בתוך שמפניירה עם קרח, ולצידה מונחת צלחת על רגל ובה פינוקים מתוקים. בנוסף, על השולחן חיכה לו טופס ובו התבקשנו למלא את העדפות האלכוהול שלנו. באותו הערב כבר חיכה לי בקבוק לפי טעמי האישי בחדר.

הפינוקים ממשיכים בכל פינה אפשרית...לפני הירידה לחופים מחכות עמדות עם מגבות חוף ענקיות לנוחות הנוסעים. בעת החזרה מן החוף לאוניה, ממתינים דיילים עם מגבות קפואות ומחלקים לנוסעים.

בכל אחת ואחד מהברים, מסעדות ומזנונים כל המשקאות חופשיים, כולל קפה ומשקאות פרימיום.

בכל רחבי האוניה יש אינטרנט חופשי, שלרוב עלותו מגיעה למאות שקלים בהפלגות, ובנוסף קיימת אפליקציה של האוניה ובה ניתן למצוא את כל המידע, החל ממופעים, מידע על נמלי היעד, הזמנת מקום במסעדות ועוד.

עלויות הקרוזים משתנות בהתאם לאורך המסלול והיעדים. מסלול של 6 לילות בים התיכון מתחיל בכ-3000$ לאדם.

את כל הפרטים, לרבות מסלולים ומחירים ניתן למצוא באתר האינטרנט של אקספלורה.

Explora I The Conservatory E
Explora I - ספינה מפנקת במיוחד | צילום: Explora Journeys

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

היפהפייה הנרדמת – חדרי השינה

החדרים באוניות קרוז מכונים תא, ולא בכדי. לרוב מדובר בתא קטן, שלא לומר כוך, שכל כולו פונקציונליות וניסיון למקסם שטח קטן, והעיצוב ממנו והלאה. אוניית האקספלורה היא ההיפך המוחלט. מדובר בספינה שמורכבת אך ורק מסוויטות אלגנטיות, 461 במספר.

אני התארחתי בחדר הקטן ביותר באונייה, מדרגת Ocean Terrace, שהוא למעשה סוויטה גדולה, נוחה ומעוצבת. גודלו של החדר כ-30 מטרים רבועים, ולכל אחד מן החדרים מרפסת צמודה, המשקיפה אל הנופים היפים ששטים דרכם. אל המרפסת משקיפים חלונות עצומים, מהרצפה עד התקרה.

החדר מורכב מאזור לינה וסלון. בניגוד לחדרי אוניות אחרים, כאן החדר מעוצב, וכולל פסלי אומנות בתוך החדר עצמו. בנוסף, יש חדר הלבשה גדול, ובו פינת איפור. בכל אחד מהחדרים מייבש שיער של דייסון.

גם חדר המקלחת גדול. לרוב, בקרוזים מקלחת קטנטנה, הדומה לתא שיגור בחללית. כאן המקלחת מרווחת, כוללת ראש גשם וספסל ישיבה. המרצפות מחוממות, ויש מראה גדולה ושטח גדול.

Explora I Ocean Terrace Suite
Ocean Terrace Suite בספינת ה-Explora I | צילום: Explora Journeys

 

בחדר גם פינת קפה, ומיני בר חופשי, אותו ממלאים מדי יום, לאחר שהחדרנית כמובן מתעניינת בהעדפותיכם כדי למלא לכם ע"פ טעמכם.

גם כאן בחדר, הפינוקים והחשיבה על נוחות המשתמש ניכרים בכל פינה. בנוסף למרצפות המחוממות בחדר האמבטיה, בכל אחד מצידי המיטה שקעי USB משני סוגים לטעינת פלאפונים, ושקע נוסף בחדר האמבטיה. השידה הצמודה למיטה משמשת גם לטעינת אלחוטית של המכשירים הניידים.

התאורה בחדר משתנה לעוצמות שונות, בהתאם לשעות היום, וגם בלילה, כאשר מחשיכים את החדר, קיים חיישן תנועה, כך שאם את קמה מהמיטה נדלק אור קטן המלווה אותך.

במרפסת, שמתחילה בגודל 7 מטרים, וגודלה עולה בהתאם לקטגוריות החדרים ניתן למצוא מיטת שיזוף נוחה ומרופדת ופינת ישיבה.

בנוסף קיימות באוניה קטגוריות סוויטות שונות, חלקן כוללות מספר חדרים, חדר אוכל בתוך הסוויטה, מרפסות גדולות עם ערסלים, ג'קוזי ואפילו בריכה.

סוויטה בספינת התענוגות Explora I
הפינוקים והחשיבה על נוחות המשתמש ניכרים בכל פינה | צילום: אבנית סטרולוב

 

אוכל, קדימה אוכל

נושא הקולינריה על האונייה הוא אחד משיאי החופשה. תשכחו מחדרי אוכל המוניים בני 3 קומות עם רחש בלתי פוסק, ומבופה עמוס שמזכיר מלון הכל כלול באילת.

האקספלורה מציעה חוויות הסעדה שונות, החל מברים, מסעדות נושא, ארוחות בסוויטה, בית קפה, גלידריה וקרפריה, שעת תה ועוד.

לחלק מהמסעדות יש להזמין מקום. תוכלו לבחור בין מסעדת סאקורה היפנית, המציעה מטבח אסייתי מפואר, הכולל מגוון מנות סושי, בשר ואגיו ועוד, לבין מועדון היאכטות המציע מטבח ים תיכוני גורמה, בין מסעדת הגרילים המציעה נתחי בשר מיושנים ובין מסעדת Fil Rouge, המציעה מטבח צרפתי.

לא משנה היכן בחרתם לאכול, תמצאו את המרכיבים היוקרתיים ביותר, החל מנתחי בשר כמו פריים ריב מיושן 30 יום, קוויאר, לובסטרים, צדפות ועוד.

אל מסעדת ה-Market Place לא צריך להזמין מקום, והיא פתוחה במשך כל היום. כאן תמצאו דוכנים על גבי דוכנים המציעים מגוון מנות, כמו סשימי, פסטות עבודת יד, סלטים, מאפים, גבינות, בשרים ועוד. לאחר שתבחרו את המנה, יכינו לכם אותה במקום עבורכם, ויגישו לכם לשולחן.

בנוסף, מעודדים באוניה את ה-In Suite Dining,  שירות חדרים, אם תרצו, אך למעשה מדובר בתפריט עשיר ויוקרתי שכולל סטייק פילה, דגים, פוקי בול, מנות ראשונות ועיקריות. שירות החדרים פועל 24/7 והוא ללא עלות נוספת. בחדר עצמו, שהינו כאמור מרווח במיוחד, תוכלו לשבת לאכול בסלון, או, כמוני לשבת על המרפסת, מול הנופים עוצרי הנשימה, וליהנות מסעודת פאר.

בנוסף קיימת בספינה גם מסעדת שף איטלקית בשם Anthology, המציעה הרפתקה גסטרונומית. מסעדה זו היא היחידה אשר בתשלום נפרד.

Explora I Med Yacht Club Exp
מועדון היאכטות בספינת ה-Explora I | צילום: Explora Journeys

 

מה עושים בשעות הפנאי?

קודם כל – נחים! כשעולים על הספינה, משהו משתנה אצלנו בנפש. זה לא רק המעבר מהסטרס היומיומי ל"מוד של חופשה", אלא ממש ל"מוד של שלווה". הפאר, הרוגע, הנדיבות, זה עושה לנו משהו.

בנוסף תוכלו לבקר בקזינו, או בגלריית האומנות על הים שממוקמת בספינה.

בעת שהאוניה מפליגה, קיים על הסיפון גם דיוטי עם מספר חנויות, רובן ככולן חנויות מותגים כמו  Cartier ,Panerai, Piaget  Rolex, ועוד.

בברים ובסלונים השונים מתקיימים מופעים, והשתייה, לרבות משקאות הפרימיום, כלולים במחיר. אפשר גם להצטרף לסדנאות שונות כמו יוגה, פילאטיס ועוד, או להרצאות אודות היעדים בהם עוגנת הספינה.

אנחנו בחרנו להצטרף לחוויה ייחודית של סדנת בישול על המים. האקספלורה מציעה מגוון סדנאות בישול שונות, המיועדות ל-עד 12 משתתפים, והסדנאות מייצגות את המטבחים ביעדים שבהם היא עוגנת. השתתפנו בסדנת בישול איטלקי. למדנו להכין סוגי פסטות ורביולי שונים, מגוון רטבים ועוד. עלות הסדנא 150 יורו, כולל ספר מתכונים וסינר וכובע למזכרת.

Explora I ספינת תענוגות
אחד הברים בספינה | צילום: אבנית סטרולוב
Explora I ספינת תענוגות
יש גם דיוטי פרי של מותגי יוקרה | צילום: אבנית סטרולוב

 

בריכה בלב ים

באוניה מפוזרות 4 בריכות שונות. כל בריכה נמצאת במיקום אחר, ושונה מן השאר, מה שמונע עומס בבריכות, ויוצר אוירה נעימה ורגועה.

כך תמצאו כאן בריכת אינפיניטי שנדמה אילו היא נשפכת לים, בריכה עם קיר שקוף לים, בריכות עם מיטות שיזוף ענקיות בתוך המים, ובריכה עם מסך גדול, עליו מוקרנים סרטים.

על גבי הסיפון קיים גם חדר כושר, הצופה אל הים כמובן, וכן ספא מאובזר היטב. בספא ניתן לשהות באחד מחדרי הסאונה, בג'קוזי הענק, לקבל מקלחת קרח או לשבת בחדרי המלח. כולם, כאמור, כלולים במחיר. באם תחפצו, תוכלו להזמין עיסוי במחיר שמתחיל  מ-220 אירו.

בריכה - Explora I ספינת תענוגות
יש 4 בריכות שונות. כל בריכה נמצאת במיקום אחר | צילום: אבנית סטרולוב
ספינת הקרוזים Explora I
שקיעה מבריכת האינפיניטי | צילום: אבנית סטרולוב

 

ומה לגבי היעדים?

חברת אקספלורה מתגאה ביעדים אליהם מפליגה האוניה. היעדים נבחרו בקפידה, ומדובר ביעדים מקוריים יחסית, ולא כאלו שתמצאו בהם לצידכם בנמל עוד 4-5 ספינות.

למעשה, בחלק מהיעדים כלל אין נמל, הספינה עוגנת בים, והאורחים יורדים לחוף באמצעות סירות שירות ייעודי.

אנחנו יצאנו למסע שהחל בוונציה, והסתיים בפיראוס. בדרך עברנו ב-2 יעדים באיטליה, במונטנגרו ובקרואטיה. אפילו אני, חובבת קרוזים מושבעת, ביקרתי ברוב היעדים שבקרוז לראשונה.

הספינה מציעה מספר מסלולים שונים, כולם ליעדים אקזוטיים ופחות מוכרים. בנוסף, המסלולים משתנים, כך שניתן להזמין 2 שייטים ויותר ברצף, ולבקר בכל פעם ביעד אחר.

הנוף של מפרץ קוטור ממרפסת החדר
הנוף של מפרץ קוטור ממרפסת החדר | צילום: אבנית סטרולוב

 

יוקרה מכל עבר – מירוץ הפורמולה 1

בחודש ספטמבר הקרוב תושק ספינת Explora 2. כחלק משיתוף הפעולה עם מירוץ הפורמולה 1 הצפוי להתקיים במונאקו במאי 2025, מתוכננת הספינה להגיע לחופי מונקו ולעגון בנמל הרקולס, הממוקם כ-150 מטרים ממסלול המירוצים היוקרתי.

בנוסף תארח הספינה אירועים וסדנאות המיועדים לחובבי מירוץ הגרנד פרי דה מונאקו.

* הכתבת הייתה אורחת של חברת אקספלורה.

Explora I ספינת תענוגות
והספינה שטה | צילום: אבנית סטרולוב