לידיעת הנוסעים לקולדפליי במינכן: המלצות שוות לביקור במינכן בקיץ

אחרי אדל גם קולדפליי מגיעה בקרוב למינכן והעיר היפה תתמלא במעריצים הישראלים. גלית ויינברג בחרה שלל המלצות מה כדאי לעשות במינכן לפני ההופעות - מוזיאונים, פארקים, שווקים ועוד

Elevated,view,of,the,skyline,of,munich,,germany,,with,the
מינכן מחכה לכם | צילום: Shutterstock

* גלית ויינברג, בעלת בלוג הטיולים "בלוגלית". התגוררה שנים רבות במינכן. האינסטגרם של גלית ויינברג

אחרי אתונה, בודפשט ורומא, הגיעה תורה של מינכן לארח את להקת קולדפליי ואת אלפי המעריצים הישראלים שיגיעו אליה החל מיום חמישי הקרוב ואל תוך שבוע הבא.

כמו השלוש לעיל, גם מינכן היא יעד קל להגעה. יש טיסות ישירות של אל על וזמן הטיסה הוא כ-4 שעות בלבד.

מינכן, בירת בוואריה, נחשבת לאחת הערים האירופאיות הקלאסיות היפות ביותר. יש בה שילוב מנצח של אורבניות וטבע, היסטוריה, לצד שיק עכשווי, אמנות ותרבות, אוכל מעולה ואווירה תוססת. בחרתי לכם מגוון המלצות לבילוי של כמה ימים בעיר.

 

העיר העתיקה של מינכן

כיכר מריאנפלאץ 

במרכז העתיק של מינכן תמצאו את כיכר מריאנפלאץ (Marienplatz), הלב הפועם של העיר העתיקה. הכיכר הזו, עם פסלה המפורסם של מריה הקדושה, קיימת עוד משנת 1158 והיום נודעת בזכות בית העירייה החדש הממוקם בחלקה הצפוני, עם המגדל המפורסם והדמויות המסתובבות לצלילי מנגינות שונות בכל יום בשעה 11:00.

המדרחוב שיוצא מהכיכר לכיוון מערב, לעבר כיכר קארלפלאץ, מהווה את רחוב הקניות, בו תמצאו שלל חנויות מותגים. בכיכר קארלפלאץ תמצאו מזרקה גדולה ותיירים ומקומיים המשכשכים רגלים במים בימים חמים.

שוק האוכל ויקטואליאנמרקט

ממזרח לכיכר מריאנפלאץ תמצאו את שוק האוכל המפורסם "ויקטואליאנמרקט" (Viktualienmarkt) המתפרש על שטח של 22 דונמים מלאים בכ- 140 דוכנים וחנויות המציעים מגוון עצום של דליקטסים, יינות, פירות, ירקות ופרחים. במרכז השוק ישנו גן בירה שמתקשט מאד בתקופת האוקטוברפסט. זהו מקום מעולה לעשות הפסקת צהריים וליהנות משפע מסעדות הרחוב המעוצבות.

מרכז מינכן - מריאנפלאץ וכנסיית גבירתנו
מרכז מינכן - מריאנפלאץ וכנסיית גבירתנו | צילום: גלית ויינברג

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

פארקים וגנים במינכן

הגנים האנגליים

מינכן היא עיר ירוקה במיוחד, מלאה בגנים וטבע עירוני, הגנים הכי ידועים בעיר הינם הגנים האנגליים שהוקמו כבר בסוף המאה ה- 17. הם גדולים מהסנטרל פארק בניו-יורק או מההייד פארק הלונדוני ואפשר למצוא בהם אגם מלאכותי גדול עם אפשרויות לשייט, בתי בירה, פינות ישיבה קסומות ואפילו בניין פגודה בסגנון סיני המתנשא לגובה של 25 מטרים ומבוסס על עיצוב משנת 1789.

אם אתם מגיעים לאזור הפארק הקרוב לרחוב Prinz Regenten, תציצו מעל מעקה הגשר לעבר הגולשים המנסים לתפוס גלים על זרם חזק במיוחד בנהר.

הגנים האנגליים צילום: גלית ויינברג
הגנים האנגליים | צילום: גלית ויינברג

 

הגנים הבוטניים

הגן הבוטני של מינכן (Botanischer Garten München-Nymphenburg) הוא פנינה ירוקה בלב העיר. הגן משתרע על פני שטח נרחב ומציע מגוון עצום של צמחים מכל העולם. תוכלו לטייל בין חממות טרופיות, גנים יפניים, ואזורים ייחודיים נוספים.

ארמון נימפנבורג 

ארמון נימפנבורג (Schloss Nymphenburg), שנבנה בשנת 1664,משמש כארמונה של משפחת המלוכה הבווארית עד היום. הארמון, שהינו הארמון הגדול ביותר בכל מדינת בוואריה שבגרמניה, ואחד מארמונות הבארוק החשובים בעולם, מוקף בגנים רחבי ידיים, המעוצבים בסגנון אנגלי. בכניסה תמצאו ברבורים רבים המהווים אטרקציה פוטוגנית במיוחד.

טירת נימפנבורג
טירת נימפנבורג | צילום: גלית ויינברג

 

הפארק האולימפי

כמובן שאי אפשר שלא להזכיר את הפארק האולימפי. מרכז הספורט והפנאי הגדול, הזכור בשל אירוע הטרור בו נרצחו אחד-עשר ספורטאי הנבחרת הישראלית במהלך האולימפיאדה העשרים שהתקיימה במינכן בשנת 1972.

תוכלו לבקר באנדרטה החדשה לזכרם של הספורטאים שם מוצגים טקסטים כתובים, צילומים וקטעי וידאו. תוכלו לטפס על המגדל במרכז פארק לתצפית נהדרת או אפילו להשתתף בסיור על גגות הזכוכית המיוחדים מעל הפארק ולסיים עם אומגה.

אנדרטת חללי אולימפיאדת מינכן
אנדרטת חללי אולימפיאדת מינכן | צילום: גלית ויינברג

 

מוזיאונים במינכן 

ארמון הרזידנס

במרחק הליכה ממרכז העיר שוכן ארמון הרזידנס המפואר עם הגנים רחבי הידיים שלו והארכיטקטורה מתקופות הרנסנס, הבארוק והרוקוקו המוקדמות ועד לתקופה הניאו-קלאסית. לאחר שנהרס במלחמת העולם השנייה, שוחזר הארמון וכיום הוא מהווה את אחד ממתחמי המוזיאונים הגדולים בבוואריה ואחד מהארמונות העירוניים הגדולים באירופה.

Haus Der Kunst

מוזיאון המשכן לאמנות, ה- Haus Der Kunst, שוכן בקצה הדרומי של הגנים האנגליים במבנה מרשים (עם היסטוריה מפוקפקת) שנבנה כמוזיאון לאמנות בשנת 1937 בסגנון הניאו-קלאסי והציג אמנות מגוייסת בחסות המפלגה הניאו-נאצית. בתום מלחמת העולם השנייה, הוא שימש חדר האוכל של הקצינים האמריקאיים שהוצבו במינכן. כיום המוזיאון הינו מרכז עולמי לאמנות עכשווית בו מוצגות תערוכות בינלאומיות נודדות מובילות.

עוד מוזיאונים

עוד מוזיאון לאמנות מודרנית הוא מוזיאון האמנות העכשווית (Pinakothek der Moderne) המציג אוסף מרשים של אמנות מודרנית ופוסט-מודרנית.

מוזיאונים נוספים בעיר הינם מוזיאון המדע "Deutsches Museum", אחד המוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם בתחום המדע והטכנולוגיה, מוזיאון BMW, לחובבי הז'אנר, המציג את ההיסטוריה של חברת BMW ואת הדגמים המפורסמים שלה, מוזיאון הרכבות של מינכן, או מוזיאון נבחרת הכדורגל באיירן מינכן במתחם הארנה.

Haus Der Kunst Munich 2013
Haus Der Kunst Munich | צילום: Avda / avda-foto.de

 

מינכן הבוהמית והאלטרנטיבית

רובע שוואבינג

רובע שוואבינג, רובע האמנים הבוהמי של העיר, בו ממוקמים בנייני האוניברסיטה השונים והריכוז הגדול ביותר של תיאטראות קטנים, בתי קולנוע, מסעדות ופאבים בעיר. מאז שנות השישים, רובע שוואבינג נחשב לאזור הבילויים וחי הלילה של העיר.

הרובע ידוע גם בזכות בתי הקפה האופנתיים, וחנויות העיצוב הייחודיות. מאחורי חזיתות הארט-נובו של הבניינים ברחובות קאייזר, הוהנצולרן, איינמיליאר ופרנץ ג'וזף, ניתן למצוא חנויות בוטיק רבות, חנויות יד שנייה, חנויות ספרים רבות, חנויות תכשיטים ועיצוב.

פרוייקט התרבות Bahnwärter Thiel

מקום לא שגרתי, מלא בצבע ובהשראה הוא פרוייקט התרבות Bahnwärter Thiel שנמצא בדרום מינכן. מדובר במתחם מלא במכולות, קרונות רכבת ישנים ושאר מבנים ארעיים, מלאים גרפיטי ואמנות רחוב ומשמשים רקע למפגשים בין אישיים מעניינים, לצד הופעות מוזיקה, בתי מלאכה קטנים וסטודיו ליוצרים בתחומים שונים.

רובע שוואבינג, מינכן
חזיתות אר-נובו ברובע שוואבינג, מינכן | צילום: גלית ויינברג