פאסטל דה צ'וקלו | המתכון של סבתא של אסף מהמירוץ

האולסטארס נוחתים בצ'ילה ועבור אסף, חצי מצמד האולסטארס של המירוץ, זו סיבה לחגוג את השורשים הצ'יליאנים שלו ולספר לנו כמה מילים על משפחתו האהובה. קבלו מתכון משגע של סבתו גבריאלה, עצמו את העיניים ותדמיינו שאתם בטיול אחרי הצבא

פאסטל המירוץ למיליון

אסף ונתנאל, צמד החברים והשותפים המתחרים יחדיו במירוץ, נוחתים בדרום אמריקה יחד עם שאר הזוגות אבל אצל אסף טטרו המעבר לצי'לה מעורר געגוע לאמו הצ'יליאנית ואין כמו אוכל כדי לחמם את הלב.

אסף הוא הראשון להודות שהמשפחה שלו ספגה את כל התכונות הדרום אמריקאיות הקלאסיות: "ריקודים, צחוקים, חוסר טאקט והרבה בשר" והוא מעיד על הצ'ילאנים שהם אנשים שמחים, אנשי רוח ועומק בנשמתם ושסבתו היא פילוסופית שנשואה למשורר.

את פסטל דה צ'וקלו, המאכל האהוב עליו, הוא גילה כשהיה בן שנתיים בביקור הראשון בצ'ילה ועד היום הוא זוכר את הטעם: "בישראל בלתי אפשרי למצוא אותו וגם לעשות אותו כמו שצריך זה מאוד קשה, אם לומר את האמת, אמא שלי רק אחרי 30 שנה מתקרבת לטעם הסופי של סבתא מאמי" הוא אומר ומוסיף: "לשמוע שנוסעים לצ'ילה זה כמו לבקר בבית השני בשבילי, יש ריגוש וגם ציפיה גדולה. בפרק הבא (ברביעי) יש למשל משימה על המשורר פבלו נרודה, סבתא וסבא שלי לקחו אותו לביקור בבית המשורר ופתאום יש לי משימה עליו".

אסף עם סבתו וסבו הצ'ילאנים
אסף עם סבתו וסבו הצ'ילאנים

קבלו מתכון עם ניחוחות של בית של גבריאלה (מאמיטה) יודלביץ, סבתא של אסף:

פאסטל דה צ'וקלו   Pastel de Choclo

2 שקיות תירס קפוא.

3 ביצים טריות/ קשות.

קצת חמאה או שמן לשימון התבנית.

¾ כוס חלב.

זיתים (ללא גרעין) או צימוקים.

מלח ופלפל.

פפריקה.

עלי בזילקום.

לצמחונים: החליפו את הבשר בפטריות ובצל.

אופן ההכנה:

שמים בסיר בינוני את הבשר הטחון ומבשלים על אש נמוכה, תוך כדי בחישה, עד שניגרים נוזלים והבשר חצי מוכן (כ- 10 דקות). מתבלים.

לרסק/לגרד את התירס לא לפירה אלא מגורד.

לערבב עם חצי כוס מים קרים  ולבשל. לערבב כל הזמן שלא יישרף ולא ידבק לסיר.

להוסיף מלח, פלפל, הרבה עלי בזילקום.

לערבב כל הזמן  במשך לפחות 20 דקות.

ההרכבה בתבנית: מורחים שמן על התבנית (או מעט חמאה או מרגרינה). מניחים את הבשר מהסיר ומפזרים בכל התבנית. פורסים את הביצים הקשות ומפזרים את הפרוסות מעל הבשר.

מפזרים את הזיתים המגולענים ועל הכל את התירס המגורד.

לפני ההכנסה לתנור חם, לפזר סוכר מעל התירס.

כחצי שעה (תלוי בתנור, אפשרי מעט יותר) ב 180 מעלות עד שמזהיב.

הכי טעים בתבנית חרס.

בתיאבון!

המירוץ למיליון אולסטארס, רביעי אחרי החדשות בערוץ 13