מלח הארץ ששיחק את המשחק - ולא הפסיק לרגש אותנו: הדרך של סהר כהן לגמר הישרדות

ההחלטה לקחת את המושכות של הנהגת שבט בייבאין ולא להישבר חרף רצף ההפסדים • הדמעות שעלו מהזיכרונות מהעבר ומהגעגוע לאימו המנוחה • המתקפה על דורין, הזעם אחרי ההדחה של ספיר וההבטחה לשמור על אלית • רגע לפני הגמר, חזרנו לכמה מהרגעים הבולטים של סהר על האי; האם הוא יהיה השורד האחרון?

זמן צפייה: 00:19

עזבו אותנו רגע מהמיליון ומתואר השורד האחרון. אנחנו כאן בשביל לקבוע באופן חד משמעי ולא אובייקטיבי בעליל שסהר כהן הוא השורד הכי חמוד של העונה. במילון, ליד המונח "מלח הארץ", יש תמונה של סהר. בן ה-26 שגדל בנהריה, הוכיח שאפשר לשחק את המשחק תוך שמירה על הערכים שבאת איתם מהבית – ובכל זאת להגיע כמה שיותר רחוק; אז רגע לפני הגמר שבו נדע מי יהיה השורד האחרון (הערב, שבת ברשת 13), חזרנו לכמה מהרגעים הבולטים שלו על האי – החל מהרגע שבו תפס את המושכות בשבט בייבאין, דרך הפיצוץ עם דורין ועד למשימה שבה הבטיח את מקומו ברביעייה הסופית: זו הייתה הדרך של סהר כהן.

לכתבות נוספות:

בימים הראשונים שלו באי כבן לשבט בייבאין, סהר פחות בלט ויותר נטמע בשטח, נקרא לזה. הוא אומנם חבר די מהר ל"ברית החזקה" בהנהגתה של דורין (ברית שהחזיקה בדיוק יומיים בערך, כן?), אבל בכל זאת הוא לא מיהר להתחייב לאף אחד מהצדדים, לא לקח חלק פעיל בוויכוחים, לא נגרר לעימותים מיותרים והיווה מעין קול שפוי, מתון ומאוזן בין השורדים האמוציונליים. לא זו בלבד, אלא שסהר נכנס מיוזמתו ובקלילות מרשימה לנעלי מנהיג השבט והוביל את חבריו לאי – גם אם זה לא תמיד עבד.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-43-part-02' autoplay='0' credit='' desc='סהר קוטף את הכרטיס השני לגמר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1680031116/uploads/2023/903479203.jpg' kid='1_nhlvsjuk' duration='']

סהר, שכידוע שירת כקצין בקבע, אומנם כבר השתחרר מצה"ל אבל מלבד המדים שנותרו מאחור - נראה שהוא הביא איתו למשחק את אותם ערכים שלמד בבה"ד 1, ולא ויתר במשימות גם כשהיה לו קשה. גם כשהשבט שלו הפסיד פעם אחר פעם. גם כשטגאלוג ריסקו אותם. הצהובים – בעיקר בזכות המוטיבציה של סהר והעובדה שתמיד הקפיד לשמור על אופטימיות ומורל גבוה – לא אמרו נואש גם כשהכול היה נראה אבוד.

אבל היו גם כמה רגעים מלוכלכים: אחרי שדורין עברה לטגאלוג ודימתה את בייבאין ל"אקסים" שלה, סהר התקשה להבליג על העלבון ופתח במתקפה חסרת מעצורים נגד מי שעד לאחרונה הייתה בת בריתו; אחר כך הוא נתן מילה לטניה אבל הצביע נגדה, סיכם עם שיקר שהם יחד אבל הדיח גם אותו – וכמובן שלא נשכח את הזעם שלו על חברי השבט אחרי ההדחה של ספיר קשתי – כאילו שכח שהוא נמצא בהישרדות, וכאילו שהוא עצמו לא עשה מהלכים מעולם.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-12-part-01' autoplay='0' credit='' desc='סהר במתקפה חזיתית נגד דורין' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1673815481/uploads/2023/903394782.jpg' kid='1_r6hpwclg' duration='']

ולא שכחנו גם את עניין מאיה קיי: היא הלכה איתו עוד מהיום הראשון במשחק אבל בשלב מסוים שמה עלה כאופציה להדחה; אחרי אינספור שיחות והבטחות הוא הצליח להשיב את אמונה, אבל באיחוד היא שוב עלתה על המוקד – וכולנו זוכרים איך זה נגמר: סהר, באופן מפתיע, לקח חלק בהדחה האכזרית של העונה ומאיה, שהייתה הרבה מעבר לבת ברית וכבר הפכה לחברה של ממש, מצאה את עצמה בחוץ. מאיה עצמה, אגב, אמרה לא פעם שהבגידה של סהר הכאיבה לה במיוחד – חרף העובדה שאפילו בן הזוג שלה טל מורד הדיח אותה בעצמו.

אותו דבר קרה עם אלית: גם היא הלכה לצידו עוד מהיום הראשון של המשחק, ולמרות שהשניים לא באמת סיכמו להצביע יחד עד הסוף – הם הגיעו לאיחוד בברית-לא-רשמית של יוצאי בייבאין. אבל אז, בחמישייה הסופית, הוא הבין שישיבה לצד אלית בגמר כנראה תשחק לרעתו – והסכים להדיח אותה. ואולם, כשהיא חזרה למשחק בזכות אבן הגורל הוא נשבע שלעולם לא יבגוד יותר בערכים שלו והתחייב להגיע עם אלית עד הסוף. זה עבד.

ולמרות הכול, אנחנו עדיין חושבים שסהר הוא השורד הכי חמוד של העונה. לאורך הדרך היו גם רגעי שבירה: כשנזכר בילדות המורכבת שלו בפנימייה, כשדיבר על המשפחה שהתפרקה ובעיקר כשסיפר על אימו המנוחה, אשר נפטרה לפני מספר שנים ממחלת הסרטן; הקשר שלו עם טל מורד, שאיבד גם כן את אימו מאותן הנסיבות בדיוק, היה חזק יותר מעבר לכל ברית, גבוה יותר מעל לכל משחק. השניים הבינו אחד את השני דרך מבט עיניים בלבד, והחיבור ביניהם הצליח לרגש אותנו בכל פעם מחדש.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-08-part-01' autoplay='0' credit='' desc='סהר מספר על אימו המנוחה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1673124371/uploads/2023/903385854.jpg' kid='1_e38bu7w1' duration='']

אותו כוח רצון ויכולות פיזיות עליהם דיברנו קודם, סייעו לו לאורך העונה עת ניצח ברבות מהמשימות האישיות שבהן התחרה (למעט אלו של צמיד החיים והמוות, שם היה לו קצת מנחוס), ואז במשימה הכי גורלית של העונה – זו שבסופה הוענק הכרטיס השני לגמר, הוא גבר על גל רובין ברגע האחרון והבטיח את מקומו בגמר הגדול.

האם סהר יהיה השורד האחרון? | הישרדות, אירוע הגמר, הערב (שבת) ברשת 13