האיחוד, הפיצול - והחזרה של שיקר: כל מה שצריך לדעת לקראת המועצה

בלאגן בשבט אולן: בריתות חדשות נכרתות, אהבות ישנות ניצתות - וכמעט כולם רוצים לנקום בכולם; לטל ושיקר יש שרשרת חסינות, לאבירן וגל יש פסלון - ולמאיה צמיד וטו שימנע הצבעה • אז מי יהיה המודח הבא? הצביעו בסקר

זמן צפייה: 00:35

המשחק נפתח מחדש: זוכרים איך בשבוע שעבר חששנו מהאיחוד המצופה של שבט טגאלוג ושבט בייבאין? מילים על גבי מילים נכתבו על מלחמת העולמות המתוכננת בין דורין לסהר, על הטלנובלה הטורקית במשולש האהבה של מאיה-טל-גל ועל הנקמה שגיא רוזן זומם נגד החברים שהותירו אותו מאחור. במבחן המציאות, עדיין לא נרשמו פיצוצים בין השורדים - אבל חכו. איך אומרים אצלנו? רק התחלנו.

אז רגע לפני מועצת השבט הראשונה של שבט אולן (גשם בשפה הטגאלית, כפי שלמדנו לאחרונה), עשינו לכם קצת סדר בכל התרחישים, הבריתות ובמה שאתם צריכים לדעת. ומה נגיד לכם? הבלאגן חוגג (אגב, מישהו יודע איך אומרים חרבו דרבו בשפה המקומית?!).

לכתבות נוספות בהישרדות:

הישרדות, שבט אולן
הישרדות | צילום: רשת 13

נתחיל עם יוצאי בייבאין אשר הגיעו כחזית מאוחדת והחליטו, לפחות בתור התחלה, להישאר יחד ולהדיח את יוצאי טגאלוג. אלא, שדקה לתוך האיחוד - הכול השתנה: סהר חבר לטל על רקע הטרגדיה המשותפת שלהם וסיכם איתו (שלא במוצהר) להגיע יחד כמה שיותר רחוק - מה שגם ניתן להגיד על מאיה, שאומנם לא קיימה ולו שיחה אסטרטגית אחת עם טל, אבל יש דברים שלא צריכים להיאמר בקול, ומבחינתנו הזוגיות שלהם היא-היא הברית האמיתית.

נמשיך עם אלית, השורדת שליטרלי שורדת יום ביומו. סוף סוף אלית הבינה שהיא לא יכולה לסמוך על חבריה לשבט הקודם (אלו שעד לאחרונה העלו אותה על הגריל מועצה אחר מועצה) והשבוע היא שוחחה עם נטשה בניסיון לחבור אליה ואל אבירן בשושו. אבל זה לא הכול: בן בריתה של אלית מהיום הראשון באי - הלא הוא גיא שיקר - חזר למשחק! בהתחלה אולי חשבנו שהשניים יחדשו את ימיהם כקדם ויראו לכל הילדודס בשבט איך משחקים באמת - אבל אז קרתה שיחת האימים ביניהם ואיבדנו תקווה שהם אי-פעם יחזרו.

שיקר ואלית במהלך משימת החסינות האישית
לא יקרה שוב. שיקר ואלית | צילום: הישרדות

ויש את קייסי וגיא רוזן: היא אף פעם לא התחייבה לברית מסוימת וכמעט תמיד זגזגה בין כולם, כך שלא נופתע אם למרות ההצהרות על נאמנות לצהובים - היא תבחר דווקא ללכת עם מישהו מהטגאלוגים; גיא רוזן, מי שהגיע על תקן האסטרטג של המשחק, כבר היה בטגאלוג ועבר לבייבאין ואין לדעת אם לפתע ירצה להצביע עם חבריו לשבט הקודם. בשלב זה, הוא נמצא על הכוונת של טל וגל שרוצים להשלים את המהלך אותו רקמו כבר מזמן ולהדיח אותו - אבל גם אצל הסגולים הבלאגן חוגג.

בעוד היא זוממת על גיא רוזן - גם שמה של גל הוזכר כאופציה להדחה, כשרבים מהצהובים רוצים להדיח אותה כמה שיותר מהר. סהר אפילו הזהיר את טל שהצימוד ביניהם לא טוב לו, ויש לנו תחושה שגם מאיה לא מרוצה מהקשר ביניהם וייתכן שהיא תנסה לשכנע את טל לעשות את הפיכת ההפיכות - ולהצביע נגד גל.

ומה עם דורין? היא בכלל בלבלה אותנו: אחרי שנעלבה מטל שלא לקח אותה למסיבת האיחוד, היא עשתה סולחה עם סהר והכריזה על הצטרפותה לברית של בייבאין; מצד שני, היא עדיין פגועה ממנו ויכול להיות שהיא תיזום מהלך להדיח אותו. ולא הייתה לה איזו ברית סודית עם גיא רוזן? אוף, אנחנו קצת מותשים.

טל מורד וגל רובין
הפיכת ההפיכות? טל וגל | צילום: הישרדות, רשת 13

נסיים בספירת מלאי חיונית: לאבירן וגל יש פסלון חסינות, לטל ושיקר יש שרשרת חסינות אישית ולמאיה יש צמיד וטו, בזכותו תוכל למנוע מאחד השורדים להצביע. לנו יש כאב ראש.