האם סהר יבגוד בטל - ומה עובר על אבירן? כל מה שצריך לדעת לפני המועצה

גל וטל מתכננים להמשיך עם ההפיכה ולהדיח את נטשה - שזועמת עליהם וזוממת להגיש להם נקמה קרה במיוחד; אבירן פועל חזק בשביל לגייס את סהר לברית - אבל אז מתהפך ומבלבל את כולם; לגל יש שרשרת חסינות אישית, לנטשה קול כפול • אז מי יהיה המודח הבא? הצביעו בסקר

זמן צפייה: 00:31

פחות מחודש לגמר הישרדות: הספירה לאחור כבר החלה, וכשכולם בוגדים בכולם כנראה שאפשר להכריז על תחילתה של מלחמת הכול בכל; השבוע במיוחד הרגשנו את הלחץ של השורדים שכבר לא מצביעים ברוח הבריתות והחברויות, אלא בעיקר לפי השאלה "עם מי לא שווה לי לשבת בגמר?" (כלומר, מי לא הרגיז את המושבעים ויקבל את הקולות שלהם?). אז רגע לפני מועצת השבט (הערב ב-21:15 ברשת 13), עשינו לכם קצת סדר בכל התרחישים, הבריתות ובמה שאתם צריכים לדעת.

לכתבות נוספות בהישרדות:

נתחיל עם נטשה ונמליץ לכולם לתפוס מחסה. השורדת הקשוחה זועמת במיוחד - הפעם בנסיבות מובנות - לאחר שרוב חברי השבט עשו נגדה יד אחת ורשמו את שמה במועצה הקודמת. אלמלא אבירן, בן בריתה והיחיד שנותר נאמן לה, שלף את פסלון החסינות האישית שלו - היא הייתה מודחת מהמשחק ומצטרפת לחבר המושבעים. כעת, נטשה כבר לא סומכת על אף אחד מהשורדים, בעיקר לא על בני בריתה לשעבר גל וטל, ומתכננת נקמה כואבת.

לצידה במהלך, אבירן. השניים רוצים לפגוע קודם כל במי שהיו לצידם מתחילת הדרך והפנו להם את הגב ברגע האמת, אבל היות וגל ניצחה במשימת החסינות האישית ולא ניתן להצביע נגדה - הם הולכים על הראש של טל (למרות שהוא, נזכיר, בכלל רשם בהדחה ההיא את שמו של שיקר). מלבד זכות ההצבעה הכפולה שניתנה לנטשה בזכות הניצחון של אבירן במלחמת החיים והמוות, השניים מנסים לגייס לטובתם את קולותיהם של השאר.

הישרדות
הישרדות | צילום: רשת 13

באותה משימת צמיד החיים, ניסה אבירן לשכנע את סהר להצטרף אליו לברית: אבירן הזהיר את סהר מפני טל, וטען כי כמו שהוא בגד בנטשה - כך הוא יבגוד גם בו בבוא העת. לא זו בלבד, אלא שאבירן סיפר על שיחה שקיים עם מאיה, שבה היא הביעה את הסכמתה להדיח את סהר אם תתבקש. ובזמן שאבירן מציג את כל הטיעונים הנכונים, סהר החל לפרוץ בבכי והסביר שהקשר שלו ושל טל הוא הרבה מעבר למשחק. הטרגדיה המשותפת שחיברה ביניהם חוצה כל אסטרטגיה וקשה לו מאוד עם הרעיון.

סהר בעצמו, אגב, גם סוג-של על הכוונת: כשטל מבין שהוא עלול להיות המודח הבא, הוא משוחח עם אבירן בניסיון לקנות בחזרה את אמונו, ואף מצהיר שבשביל להוכיח את נאמנותו הוא מסכים להדיח את סהר (אבל למצלמה הוא מספר סיפור אחר לגמרי); אפרופו אבירן ונאמנות, גם הוא הגיע לטל עם הצעה משונה, לפיה מאיה תתפוס את מקומה של נטשה - והיא תהיה המודחת הבאה (וגם במקרה הזה, אבירן מבהיר למצלמה שזה שקר מוחלט שנועד "להרדים" את טל). ומה אם מישהו מהם ייקח ברצינות את דבריו של השני?

סהר כהן, הישרדות
יבגוד בטל? סהר | צילום: הישרדות, רשת 13

הלאה לאלית וקייסי: הראשונה הביעה נכונות להדיח את טל; השנייה עשויה להצטרף גם כן למהלך, שכן היא במעין ברית עם אלית. ואולם, עם קייסי כפי שכבר נוכחנו לדעת - אין לדעת; ובל נשכח את טל וגל, שבכלל רוצים להמשיך את מה שהתחילו במועצה הקודמת, ולהדיח את נטשה. השאלה היא אם יהיו להם מספיק קולות בשביל זה.

ונסיים בספירת מלאי: לגל יש שרשרת חסינות ופסלון, לנטשה יש קול כפול במועצה (אחרי שאבירן ששיחק עבורה ניצח את סהר - ששיחק עבור אלית - בדו-קרב החיים והמוות). הערב נגלה מי יזכה במשימת הווטו ויוכל למנוע משורד אחר להצביע. וכמובן, שחשוב לזכור שטרם נחשפה אבן הגורל שנמצאת אצל מי מהשורדים.