הכירו את הסדנה של הישרדות: המקום שבו חלומות הופכים למציאות

הרבה לפני שהשורדים מגיעים לאי, צוות הארט של הישרדות מתחיל לעבוד על כל האלמנטים העיצוביים הדרושים: מהאביזרים שילוו את המשימות, דרך השלטים שמעטרים את האי - ועד ההחלטה הכי חשובה: איזה צבע יקבל כל שבט? | מפיקה שיודעת, פרק 10

זמן צפייה: 01:28

הסדנה היא המקום שבו חלומות הופכים למציאות. איך עושים את זה? באדיבות צוות הארט, שמורכב משבעה אנשים - עדי חובה הארט דיירקטור ושישה אנשי ארט נוספים. הצוות אחראי על כל האביזרים שיש במשימות – דגלים, שטיחים, שלטים, תיקי מתמודדים, ארגזי הישרדות ועוד.

"הצוות מגיע לסדנה חמישה שבועות לפני תחילת הצילומים", מספר עדי. "כשהצוות מגיע לפיליפינים, 'הסדנה' כבר מוכנה". יש להם כבר את המבנים ואת הכלים וכמובן את העובדים המקומיים, ''אנחנו מטפלים בהקמה של מועצת השבט, פסגת ההחלטות, בעיצוב של כל המשימות ובכל האביזרים שהם חלק מהמשימות".

לכתבות נוספות בהישרדות:

הסדנה של הישרדות
הסדנה של הישרדות | צילום: דיגיטל 13

לפני תחילת הצילומים כל אחד מקדם את העניינים שלו אל מול אנשי המקצוע הרלוונטיים, המקומיים שעובדים בסדנה הם אנשי מקצוע מומחים - נגרים, מסגרים, תופרות, פסלים, צבאיים וציירים. ''המקומיים מעולים בכל התחומים. אם צריך לקלוע סלים אז הם קולעים סלים ואם צריך לצקת תבניות לאיזשהו פריט שאנחנו רוצים לשכפל אז הם יודעים. זה באמת תענוג לעבוד איתם".

המקומיים עושים הישרדות אחרי הישרדות ומכירים את הפורמט: ''אנחנו יכולים לחלום ולהביא רפרנס או סרטוט והם מייצרים את זה. המקומיים מקבלים מאיתנו את התוכניות והסרטוטים והם עוזרים לנו להעביר מהדף אל הפועל".

תוך כדי הצילומים הצוותים שעוסקים בעיצוב ממשיכים קדימה והצוותים שאחראים על הטיפול במשימות יוצאים לימי צילום ונשארים בשטח המשימה עד סוף המשימה כדי לתת מענה לכל צרה שלא תבוא.

מה צוות הארט עושה ביום יום?

הסדנה קרובה למחנה הבסיס (''הום בייס'') של הצוות, ובשביל להגיע אל הסדנה וממנה אל המשימות, אנשי הארט מתניידים בעיקר בסירות מנוע. הם מגיעים לסדנה בשבע בבוקר ופוגשים את הצוות המקומי. לכל אחד מאנשי הצוות יש תחום אחריות משלו בין אם זה טקסטיל, אביזרים שקשורים במשימות וכו'.

הגברים של המחלקה אחראים בעיקר על התפעול של הארט תוך כדי המשימות. הם אחראים לפזר את כל האביזרים שלא קשורים בהכרח למבנה המשימה, אלא לקישוט של המשימה כמו הדגלים והשטיחים.

''את ההחלטות בנושא העיצוב מקבלים ביחד. ההחלטה העיצובית של העונה הייתה דווקא לדלל ולתת לרקעים ולנוף ולטבע המטורף לדבר", סיפר עדי. צוות הארט עובד גם מול הלקוחות בעונה, ''השנה יש לנו את פסגת ההחלטות, אנחנו מתחילים לחשוב איך מטפלים בשיתופי פעולה שזו עבודה שלנו אל מול צרכים ותקציבים ומול הלקוח".

צוות הארט אחראי על כל אלמנט עיצובי במשימה
צוות הארט אחראי על כל אלמנט עיצובי במשימה | צילום: הישרדות

ומה לגבי הצבעים של השבטים?

הצבעים של השבטים נקבעים בארץ מול העורך הראשי של התכנית, שחר מורד. יש כמה קווים מנחים בבחירה - שיהיה הבדל גדול ובולט בין הצבעים, (לא צהוב וכתום). בנוסף, צבעים צריכים לבלוט באופן דומה על פני הרקעים של התוכנית - חול, מים, צמחייה או שמיים, וצריך לוודא שהם לא ייבלעו.

"אנחנו בחרנו בצהוב וסגול עם הגוונים המדויקים וגם לכל אחד בחרנו צבע משנה שזה אותו צבע רק שני טונים יותר נמוכים. עכשיו אנחנו צריכים להשמיש את הצבעים האלה על המון חומרים שונים פעם אחת צובעים מזה עץ ופעם שנייה מדפיסים פאזל או צובעים ברזל אז אנחנו חייבים לבדוק שהצבעים תמיד יראו זהה".

צהוב מול סגול - איך בוחרים את הצבעים של השבטים?
צהוב מול סגול - איך בוחרים את הצבעים של השבטים? | צילום: הישרדות

אתם אחראים על המשימות?

את הבנייה של המשימות עושה מחלקת משימות: ''גם שם יש מטה של ההפקה הישראלית וגם להם יש אנשי צוות מקומיים מקבילים שעוזרים להם להוציא מהתוכניות אל הפועל – הם בונים את מהמשימות ואנחנו אחראים על הצביעה והעיצוב של האביזרים הנלווים".

יש דוגמא? "אנחנו אחראים על העיצוב של הפאזלים ואנחנו עובדים בממשק עם מחלקת משימות ומאוד חשוב שמפיק המשימות ייתן את דעתו כי זה גם עניין של פרקטיקה אם העיצוב מקשה או עושה את הפאזל יותר קל".