קייסי בסכנה, מאיה צריכה לחשוש: כל מה שצריך לדעת בדרך למועצה

הראשונה התחילה כשורדת אהובה אבל הצליחה להרגיז כמה מחבריה לשבט והם כבר הבהירו בקול רם וצלול שבכוונתם ללכת על הראש שלה; השנייה הבינה מאהוב ליבה שבמשחק עצמו יש לו נאמנויות אחרות; פסלון החסינות עדיין לא נשלף ואבן הגורל טרם נמצאה • אז מי יהיה המודח הבא? הצביעו בסקר

זמן צפייה: 00:38

שבוע עבר מאז מועצת השבט הראשונה של שבט אולן ואנחנו עדיין לא מצליחים להירגע ממה שקרה שם: כולם נגד כולם, שרשרת חסינות שהועברה - ומודח שממש לא היינו מהמרים עליו. המועצה הסוערת הזו שבסופה פינאלה מטלטל הוכיחה לנו שוב עד כמה הישרדות זה משחק שברירי, בוגדני ולא צפוי. אז רגע לפני עוד מועצה (הערב ב-21:15 ברשת 13), עשינו לכם קצת סדר בכל התרחישים, הבריתות ובמה שאתם צריכים לדעת.

לכתבות נוספות בהישרדות:

נפתח עם קייסי, השורדת שהתחילה את המשחק כאחת המתמודדות האהובות ואיכשהו בדרך הפכה לדמות שנויה במחלוקת: בשבוע שעבר היא ביקשה להציל את גיא רוזן מהדחה, ובשל כך ניסתה לסכסך בין דורין לטל. דורין, שלא מיהרה להאמין לנאמר, ערכה עימות של ממש בין קייסי לטל - וזה איבד עשתונות כשהבין מה נעשה מאחורי גבו: טל התפוצץ על קייסי, כינה אותה שקרנית ורמאית ואף איים כי בכוונתו "לעשות הכול כדי שתודח", כלשונו.

הישרדות
הישרדות | צילום: רשת 13

טל, נזכיר, הוא חלק מברית שכוללת גם את גל, אבירן ונשטה ומצוי בברית סודית עם סהר. מלבד שתי הבריתות הללו, טל גם ניסה ליזום ברית של רביעייה בינו לבין סהר, מאיה וגל אלא שהאחרונה התנגדה בשל חוסר החיבה שלה למאיה. מכאן, שנראה שרוב חברי השבט שייכים בדרך כזו או אחרת לטל, ואם הוא אכן יממש את האיום ויילך על הראש של קייסי - היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ למשחק (ואפילו לא הזכרנו את שיקר - "קייסי מבחינתי שרופה" - שעדיין פגוע מהבגידה שלה במועצת השבט שבסופה הוא הודח).

אבל רגע: בקרב החיים והמוות, בעודן מתחרות אחת נגד השנייה, גל ואלית דיברו קצת אסטרטגיה. מיד כשנודע לאלית כי קייסי על המוקד, היא הזהירה אותה וביקשה שתילחם על מקומה - וזו אכן החלה לפעול: קייסי התיישבה לשיחה עם גל וניסתה לנקות את התדמית שנוצרה לה במשחק. "עשיתי טעויות", אמרה בעודה מתייפחת בבכי, "אני באמת לא סכסכנית ולא שקרנית".

מאיה קיי וטל מורד
שברו לנו את הלב. מאיה וטל | צילום: הישרדות, רשת 13

לפי התגובה של גל ("אני מאמינה בהזדמנות שנייה"), נראה שהיא השתכנעה וייתכן מאוד שהיא תשנה כיוון ותחזור לתוכנית המקורית שלה: להדיח את מאיה. גל כבר מזמן תכננה להפריד בין בן בריתה לאהובתו על האי ("אני לא מתה עליה ולא רואה בה שום דבר מועיל מעבר לפרצוף יפה") ובהינתן ההזדמנות, במיוחד עכשיו - אחרי שטל רוצה להוכיח את נאמנותו לברית המקורית - יכול להיות שגל תכה על הברזל בעודו הוא חם (כי כנראה לא הספיק לה שטל נפרד ממאיה ושבר לנו את הלב!).

ונסיים בספירת מלאי: לנטשה יש שרשרת חסינות, לאבירן יש פסלון חסינות, לגל יש פסלון חסינות וגם את הזכות להצביע פעמיים במועצה (לאחר שניצחה את אלית). הערב נגלה מי יזכה במשימת הווטו ויוכל למנוע משורד אחר להצביע. וכמובן, שחשוב לזכור שטרם נחשפה אבן הגורל שנמצאת אצל מי מהשורדים.