שיקר מתכנן מלחמה: מי מחברי השבט הקודם שלו צריך לחשוש?

סהר וגיא רוזן שיקרו לו בפרצוף, קייסי הייתה חברה ובגדה, אלית כבר במקום אחר - ואת מאיה הוא פשוט תכנן להדיח עוד מזמן: אחרי שחזר למשחק, שיקר מתכוון לנקום בכל מי שפגע בו - ואף אחד לא חסין; אז מי לדעתכם צריך לעבוד קשה בשביל להסיט ממנו את האש? הצביעו בסקר

זמן צפייה: 00:37

הימרתם - וצדקתם: יותר מ-50% מהמצביעים בסקר שערכנו כאן השבוע סברו כי גיא שיקר הוא המודח שיחזור למשחק היישר לשבט אולן המאוחד. ואכן, בתום קרב שבו הוביל מתחילתו ועד סופו, שיקר ניצח את שאר מודחי העונה, חזר למשחק וקיבל את הבנדנה החדשה והירוקה - וגם שרשרת חסינות אישית כדי שתהיה לו נחיתה רכה, מה שנקרא.

לכתבות נוספות בהישרדות:

עוד במשימה ראינו כיצד חברי שבט בייבאין המקורי מתחילים לחשוש על מקומם, שכן ההדחה של שיקר נרקמה מאחורי גבו - כשכמה מהם אפילו שיקרו לו במצח נחושה והבטיחו לו שלא ירשמו את שמו במועצה. עכשיו, כשהוא חוזר טעון לשבט מאוחד שממילא מאזן הכוחות בו השתנה, שיקר מתכנן לנקום בכל מי שבגד בו - ונראה שאף אחד לא חסין; אז מי צריך לחשוש?

גיא שיקר
חוזר עם אש בעיניים. שיקר | צילום: הישרדות, רשת 13

נפתח מהתשובה המובנת מאליה: קייסי. מבחינה אסטרטגית, קייסי אף פעם לא התחייבה לאף אחת מהבריתות ולאורך כל המשחק היא זגזגה בין הצדדים, כשלעיתים הצביעה יחד עם שיקר ואלית ולעיתים יחד עם הברית הנגדית של סהר וספיר. בימים שלפני ההדחה של שיקר, היא הביעה נכונות להמשיך במהפכה שהתחילה עוד בהדחה של ספיר ולהוציא את סהר. ואולם, לנוכח ההיסטוריה שלה במשחק, לו היינו במקומו של שיקר לא באמת היינו מופתעים לגלות שהיא התהפכה ברגע האחרון.

אבל עזבו אסטרטגיה. מבחינה אישית וחברתית, היה נראה ששיקר וקייסי הם חברים טובים שמצאו שפה משותפת, או יותר נכון לומר - מושא איבה משותף - בדמות ספיר קשתי. השניים רטנו יומם וליל על חוסר העזרה שלה בשבט, ולאחר הדחתה הפנו את האש כלפי סהר - כשהפעם הם טענו שעלה לו ושהגיע הזמן להדיח גם אותו. שיקר, אם כן, פגוע מקייסי בכמה מישורים ("היא שרופה מבחינתי") והיא תצטרף לעבוד קשה בשביל שלא להיות המודחת הבאה.

קייסי זפטה, הישרדות
תצטרך לעבוד קשה. קייסי | צילום: רשת 13

נמשיך עם סהר שכאמור, כבר היה על המוקד של שיקר עוד מזמן. השניים, נזכיר, לא התחילו את דרכם במשחק בברית משותפת, אבל די מהר מצאו את עצמם הגברים היחידים שנותרו בשבט בייבאין, ומתחת לפני השטח הם כמו מעין "שמרו" האחד על השני. תמיד כשהגיע הזמן להיפרד מעוד שורד צהוב, סהר העלה על המוקד דווקא את אלית - ואילו שיקר ביקש להיפטר מהבנות שסבבו את סהר.

בחלוף הזמן, משהו בקשר הגברי ביניהם נסדק. אנחנו לא יודעים אם זה קרה כי אלית הציעה להחליף את ההנהגה בשבט, או שאולי התסכול מההפסדים של הצהובים פשוט גרם להם להיות זה נגד זה, אבל הקשר שלהם התערער. "מי קונה את הבולשיט של סהר?", אמר עליו שיקר מיד אחרי שחשף סיפור כואב מעברו, "הוא שחקן שמסה לייצר אמפתיה על ידי בכי". פלא שאחרי זה סהר שיקר לשיקר בפנים ואמר לו שידיח את מאיה?!

סהר כהן
שיקר לשיקר. כהן | צילום: הישרדות, רשת 13

שורד נוסף שעלול למצוא את עצמו על הכוונת הוא גיא רוזן, שאומנם אין לו היסטוריה ארוכה עם שיקר, אבל גם מה שיש זה מספיק בשביל להיחשב כבגידה. רוזן, כידוע, החל את דרכו בשבט טגאלוג אבל מיד כשעבר לבייבאין הוא חבר לשיקר וקייסי ואף הביע נכונות להמשיך איתם כמה שיותר רחוק במשחק. בסוף, הוא אכן דבק בקייסי - אבל לא בשיקר - ורשם את שמו על הפתק שהוביל להדחתו.

ויש גם את אלית ומאיה: הראשונה היא בת בריתו מהיום הראשון במשחק, שהופתעה בעצמה לראות את שיקר מודח. כיום, כששני השבטים התערבבו, היא כבר במקום אחר מבחינה אסטרטגית כשמאחוריה צועדים כל חברי שבט בייבאין שהחליטו להגיע מאוחדים, כך שכלל לא בטוח שאלית תרצה לחזור להיות בצמד עם שיקר; מאיה, לעומתה, לא באמת נקלעה איתו לעימות חזיתי - הוא פשוט סתם רצה להדיח אותה ואף רשם את שמה באותה מועצה שבסופה הודח בעצמו.