בחירת הגמר: מהו הרגע המפתיע של העונה?

לקראת הגמר הגדול של "הישרדות" שיערך ביום שבת הקרוב, החלטנו לבדוק באיזה רגע מפתיע של העונה תבחרו

בחירת הגמר - הרגע המפתיע של העונה

"הישרדות" היא תכנית רצופה בתפניות דרמטיות והתרחשויות בלתי צפויות. בכל רגע, חוקי המשחק יכולים להשתנות, מי שנמצא בעמדת יתרון עלול למצוא את עצמו עומד בסכנת הדחה, ודווקא השורד החלש יכול בן רגע לקבל חיזוק מפתיע מכיוון בלתי צפוי. לא רק המשחק הוא הפכפך אלא גם השורדים שבו, שמפתיעים את חבריהם ואת עצמם.

לקראת אירוע הגמר שיתקיים ב-16.9, החלטנו לשאול אתכם: מהו הרגע המפתיע של העונה? 

רז ניסים כהן מודיע לחברי שבט ליגאוו שהוא פורש מהמשחק

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-02-clips-ep04-part-seker-03' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_w8iaarer' duration='192'']

רז ניסים כהן היה אחד הכוחות הפיזיים שהניעו את שבט ליגאוו, ואפילו נבחר על ידי חברי השבט בתור השורד החזק מביניהם. אלא שהספורטאי בעל הגוף האתלטי, הרגיל להזין את עצמו בצורה סדירה ובריאה, לא עמד בתנאים הקשוחים וברעב הקשה על האי. רז הרגיש שהאתגר הוא כבר לא פיזי בלבד, והופך להיות נפשי עבורו. בצעד חריג הוא מכנס את חברי שבט ליגאוו, מודיע להם על החלטתו להיכנע לקושי ולפרוש מהמשחק ומנמק אותה.

חברי השבט ההמומים לא מאמינים למשמע אוזניהם, כשדווקא האיש החזק ביותר בשבט מודיע להם שהוא לא יכול יותר. הם מנסים לשכנע אותו להישאר, ומציעים לעזור ולתמוך בו אך ללא הועיל. חבריו ההמומים של רז מגיבים בהלם ודמעות, ומתחילים לתהות איך ישרדו בלעדיו את המשימות הקשות. פרישתו של רז הובילה לנפילה מורלית קשה בקרב חברי שבט ליגאוו שאיבדו חבר יקר ויתרון משמעותי במשימות, וללא ספק הייתה אחת מהרגעים הבלתי צפויים של המשחק.

שגיא מפתיע את מעיין בשיחת "יחסינו לאן"

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-02-clips-ep08-part-seker-03' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_aarbzxl7' duration='124'']

אם כבר דיברנו במונחים של הפתעה, הרי שהזוגיות של מעיין ושגיא היא הפתעה בפני עצמה. מעיין הקשוחה והאסטרטגית גילתה על עצמה שהיא פגיעה יותר ממה שחשבה, ונקשרה עמוקות לשגיא הרגיש, הצעיר ממנה בכ-6 שנים. השניים נסחפו למערכת זוגית שהפתיעה אותם ואת חבריהם לשבט, אבל בעוד מעיין מפגינה חוזק מנטלי אדיר מול אחרים, היא מוצאת עצמה במצב עדין מול שגיא, שמפתיע אותה בכנות שלו ומטיל ספק בהמשכיות היחסים שלהם מעבר לגבולות המשחק.

שגיא משתף את מעיין בתכניותיו לימים של אחרי "הישרדות", ואומר לה שהוא רוצה להתחיל ללמוד ולעבור לתל אביב בעוד שהיא נמצאת במקום אחר בחייה, ומוכנה כבר להתמסד עם בעל וילדים. מעיין מופתעת מאוד ואינה מאמינה למשמע אזניה, היא מזילה דמעות תוך שהיא אומרת לשגיא שהכל משחק בשבילו. שגיא מבחינתו, מנסה לגרום למעיין לראות את הצד שלו ומבטיח לה שכשהם יעזבו את האי, היא תדבר ותחשוב אחרת.

אמיר נפתח בפני ענבר וזהבי וחושף בפניהם את זהותו האמיתית

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-02-clips-ep13-part-seker-03' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_8vu5hpdv' duration='222'']

אמיר הוא ללא ספק אחד השורדים האניגמטיים ביותר של העונה הנוכחית. הוא אינו נקשר לשורדים האחרים או יוצר קשרי חברות קרובים, הוא אינו נוהג לדבר בפתיחות ובכנות עם חבריו לשבט, ושומר על ריחוק שגם מספק לו סוג של הגנה במשחק. מצד אחד, נראה כי מדובר באסטרטגיה מצויינת שמספקת לאמיר את היכולת לשחק את המשחק בצורה אופטימלית, אבל ברגע נדיר של כנות מצידו, ניתן לראות כי מדובר באדם מסוגר ופרטי, מלא בסודות, שלא חולק הרבה עם כל אחד.

בשיחה קרובה עם ענבר וזהבי, אליהם הוא הרגיש קרוב ומחובר באופן נדיר, בוחר אמיר לשתף את השניים בזהותו האמיתית שהסתיר במשך שנים גם מפני אנשים שמכירים אותו מהחיים הרגילים שלו, החיים שמחוץ ל"הישרדות". הוא מספר להם שהוא נולד כמוסלמי וששמו במקור היה מוחמד, אותו שינה לאמיר ברגע שהיה יכול, בגיל 17. אמיר חי במציאות אותה יצר לעצמו, ובה הוא שווה בן שווים, שלא מוכן להישפט על ידי אף אחד. דווקא על האי, בקרב אנשים שלא הכיר בעבר, אמיר חושף את סוד חייו, מפתיע אותם וגם את עצמו.

השורדים מגלים שארבעת המודחים חוזרים כדי להילחם על מקום במשחק

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-02-clips-ep37-part-seker-03' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_pisp9wuj' duration='111'']

בהישרדות כמו בהישרדות, לפעמים צריך לשחק מלוכלך, זה מובן, אבל לא כל כך נעים. במהלך העונה, ביצעו השורדים מהלכים גאוניים, נקטו באסטרטגיות מבריקות ופנו נגד חבריהם על מנת להבטיח את מקומם במשחק ולהדיח את מי שמאיים עליהם. רגע לפני האיחוד הם מזועזעים לגלות, ששניים מהשורדים שהודחו בעורמה מהמשחק עומדים לחזור, וכל המהלכים שלהם מהעבר עלולים לנקום בהם בשבט החדש.

מנגיסטו, ענבר, יוסי ובר חזרו להיאבק על מקומם במשחק, כשרק לשניים מהם יש מקום. אמיר המום לראות את מנגיסטו לאחר שהדיח אותו משבט בוהאיי במהלך ערמומי ומבריק, מיכל, ורד ונתי מאוכזבים מאוד לגלות שיוסי עלול לחזור למשחק לאחר שחשבו שהוא הודח סופית. בסופו של דבר אלה הם ענבר ויוסי שחוזרים למשחק בענק, וזוכים להגיע לאיחוד ביחד עם כולם, מה שכמובן מעורר הלם בקרב השורדים האחרים ומשנה את מאזן הכוחות במשחק. הברית של מעיין, שגיא ויוסי חוזרת אל כוחה, ואילו ענבר שבה אל חבריה, לברית השלשה.

 

 

עוד על "הישרדות":

לחצו כאן – כדי לצפות בפרקים של הישרדות

מי השורד שעשה לכם את העונה? הצבעת הגמר ל"שורד האהוב" בעיצומה! הצביעו והשפיעו

בחן את עצמך: איזה שורד אתה מ"הישרדות"?

מה שנגמר על האי – ממשיך בוילת המושבעים! לחצו כאן לצפייה בפרקים המלאים