בקרוב: Bioshock Infinite

המשחק החדש בסדרת ביושוק מוציא אותנו מהים ישירות אל העננים, בהרפתקאה מלאת אקשן ונוסטלגיה

Bioshock Infinite
Bioshock Infinite | צילום: יח"צ

שנת 1900, שמי ארצות הברית. ברוכים הבאים לקולומביה, העיר הטובה ביותר בעולם. שמיים כחולים, צמחייה עשירה, אנשים נחמדים. פסגת הטכנולוגיה העולמית צפה לה בשמי העולם ומראה את כוחה של המעצמה הגדולה מכולן, ללא כוונה צבאית.

 

שנה לאחר מכן, שמי סין. מרד הבוקסרים בעיצומו, וארצות הברית מחליטה לעצור את ההפרעות של הסינים לכלכלה שלה. העיר המרחפת מתגלה כספינת קרב ענקית, ומעורבת בתקרית בינלאומית לאחר שמפקדיה ירו על אזרחים סינים תמימים.

 

הממשלה האמריקאית מחליטה להעלים את העיר, ודואגת שאף אחד לא יידע את מיקומה. העיר הופכת למקום שבו פושעים מבצעים את רצונותיהם ללא שלטון חוק. בשל בידוד העיר, מלחמת אזרחים פורצת וקורעת את העיר.

 

Bioshock Infinite
Bioshock Infinite | צילום: יח"צ

עיר קרועה במלחמות אזרחים

שנת 1912, קולומביה קרועה בין שני כוחות שנלחמים אחד בשני. הקבוצה השלטת היא המייסדים, שרוצים לשמור על קולומביה טהורה, ללא זרים. הקבוצה השניה היא "קול העם", מחתרת שרוצה להחזיר את העיר לתושיה מכל הסוגים והמינים.

 

בזמן המלחמה בין שתי הקבוצות, מגיע לעיר אדם בשם בוקר דוויט, בלש לשעבר שפוטר בשל "התנהגות בלתי הולמת". בוקר נשכר על מנת לחלץ אישה צעירה בשם אליזבת', שכלואה בעיר מאז הקמתה. בוקר מוצא את אליזבת' די מהר, אך הכל מתחיל להסתבך.

 

אליזבת' היא אישה בעלת כוחות על טבעיים ויכולה לשלוט בזמן ובחלל. בכל קולומביה קיימים קרעים בזמן ובחלל, שגורמים לעצמים ממקומות אחרים ומזמן אחר להופיע בעיר. אליזבת' מנסה להבין מדוע היא יכולה להשפיע על עצמים אלו.

 

Bioshock Infinite
Bioshock Infinite | צילום: יח"צ

אנחנו כבר לא בראפצ'ר

לעומת המשחקים הקודמים בסדרה, המשחק החדש נראה מלא בהרבה יותר אקשן. צורת התחבורה העיקרית בעיר היא בעזרת רכבל בשם סקייליין, שבו בוקר ישתמש בעזרת מכשיר מיוחד שמאפשר לו להתפס על המסילה ולנוע במהירויות גבוהות במיוחד.

 

המשחק כבר לא ישתמש בפלאסמידים ובכוח הקסם שנקרא "Eve", אלא במיכלים שנקראים "Vigor" בעלי שימוש מוגבל. כמובן שניתן יהיה למצוא נשקים ברחבי עולם המשחק כדי להלחם באויבים הרבים שרוצים להשיג את אליזבת'.

 

המשחק כולו נראה כמו ביושוק בהתקף אדרנלין, עם כמויות גדולות יותר של אויבים, פיצוצים ושימוש ברכבל הסקייליין כמו רכבת הרים מסחררת במיוחד.

 

Bioshock Infinite
Bioshock Infinite | צילום: יח"צ

כמו ציור המתעורר לחיים

כבר בסרטון שנראה בכנס ה-E3, ושאינו מראה את המנוע הגרפי בכל הדרו, המשחק נראה מדהים. מנוע אנריל 3 מנוצל בצורה מעולה, ומראה סביבות גדולות ומפורטות, חפצים שנראים מעולה וכמובן... אליזבת'.

 

בלי להתייחס למבנה הגוף הלא אנושי כמעט של אליזבת', עם המותניים הצרות ביותר מאז סאמוס ארן, הדמות שלה נעה ומתנהגת בדיוק כמו אישה צעירה וחיננית. הבעות הפנים גם הן אנושיות במיוחד, ומזכירות את הבעות הפנים אותן ראינו במשחק קרייסיס 2.

 

Bioshock Infinite
Bioshock Infinite | צילום: יח"צ

נאמן לתקופה

כמו ביושוק המקורי, גם ביושוק אינפיניט מציג עולם המתרחש בעבר ומציג טכנולוגיה מתקדמת במיוחד, בסגנון שנקרא סטים-פאנק. הדבר מאפשר לנו לשחק בעולם המזכיר את "ירידי העתיד" שהתקיימו בשנים עברו, והציגו טכנולוגיות בהן היינו אמורים להשתמש בשנים הקרובות.

 

תושבי העיר מתנהגים ונשמעים נאמנים מאוד לתקופה, ללא סלנג מודרני ומיותר. העיר גם היא משתמשת בסגנון שאיפיין את עיירות ארצות הברית בתחילת המאה שעברה, ונותנת תחושה ריאליסטית ביותר.

 

Bioshock Infinite
Bioshock Infinite | צילום: יח"צ

אתגר לשחקנים רציניים

 

האנשים שמפתחים את ביושוק הם כמובן גיימרים. בתור גיימרים, גם הם מתגעגעים לרמת הקושי שהייתה למשחקי העבר ולכן לכותר הנוכחי תתווסף רמת קושי שתקרא "מצב 1999".

 

ברמת הקושי הזאת, נאלץ לחזור ולאסוף ערכות בריאות, ומספר הכדורים במשחק כבר לא יהיה אינסופי. יותר מזה, אם השחקן ימות במשחק יופיע כיתוב אותו לא ראינו כבר הרבה זמן: "Game Over".

 

המשחק צפוי לצאת במהלך השנה הקרובה לכל הקונסולות, ונותן תחושה של משחק מרענן ומלא אקשן.