Skylanders: Spyro's Adventure

אקטיוויז'ן מנסה למשוך אליה את הקהל הצעיר עם חבילה יוצאת דופן המורכבת ממפלצות פלסטיק חמודות, משטח משחק משוכלל ועולם ווירטואלי מושקע, שבהחלט עשוי להפוך את Skyladners לפוקימון הבא

Skylanders: Spyro's Adventure
Skylanders: Spyro's Adventure | צילום: יח"צ

סדרת גיטאר הירו היא אומנם היסטוריה, אך אקטיוויז'ן עדיין מאוהבת בפלסטיק. בפעם האחרונה שבה הצליחה לשכנע את הקהל לשלם יותר על חבילה הכוללת אביזרים ייחודיים לצד המשחק עצמו צברה החברה הון-עתק, ולכן קשה להאשים אותה על כך שהיא מנסה שוב.

הפעם לא מדובר במשחק מוזיקה, והאביזר איננו כלי נגינה משום סוג שהוא - אלא דווקא מפלצות קטנות וחמודות הלקוחות מהעולם של ספיירו הדרקון. בצוות הפיתוח קוראים להן Interaction Figures, שכן לא מדובר בסתם בובות צעצוע אלא בפסלונים "חכמים" המכילים בתוכם מידע לגבי המפלצת הפרטית שלכם. המידע הזה ניתן להעברה בקלי-קלות, למקרה שרוצים לשחק נגד חברים.

המפלצת שזוכרת

איך בדיוק זה עובד? חבילת הבסיס, שמחירה יעמוד על כ-70 דולרים, כוללת תקליטור משחק, שלוש מפלצות ומשטח מעוצב עליו מניחים את הפסלונים. ברגע שהמשחק מאתר פסלון שכזה שהונח על המשטח (החיבור אלחוטי וכמעט מיידי), תראו את המפלצונת שלכם עובר מהעולם האמיתי לעולם הווירטואלי, ומככבת במשחק הפעולה והפלטפורמה שפותח במיוחד עבור המותג.

את המשחק אפשר לסיים גם אם האוסף איננו מתרחב אל מעבר לשלושת המפלצות הכלולות בחבילה, אך כדי לזכות בכל הבונוסים ולראות את כל השלבים חייבים לקנות בובות נוספות בנפרד. לדוגמה, רק סוג אחד של מפלצת מסוגל לשחות במים, ולהגיע לאזורים הרטובים יותר של עולם המשחק.

 

יורש לפוקימון?

הפסלונים, כאמור, כוללים זיכרון פנימי המכיל את נתוני המשחק שלכם - השלבים שכבר עברתם והבונוסים שצברתם בדרך. זה אומר שאם הולכים לבקר אצל חבר המצויד אף הוא במשטח, די להניח עליו את המפלצת שלכם בכדי להכניס אותה למשחק. אפשר לשחק יחדיו במשימות משותפות, או לצאת לקרבות זה כנגד זה.

מלבד קונסולות המשחק והמחשב האישי, תוצע גם חוויה המתרחשת באתר אינטרנט ייעודי שיכיל פעילויות נוספות. בסך הכל, נראה כי מדובר במאמץ מוקפד ורציני מצד אקטיוויז'ן לפנות לקהל צעיר יותר במוצר ייחודי שקולע בדיוק לטעמו (ועל הדך גם מתחפר היטב בארנק של ההורים). אם השיווק וההפצה העולמית יפעלו באותה היעילות שאותה הפגינו בעבר חברות כגון נינטנדו, Skylanders בהחלט עשוי להפוך ללהיט.

הכותב היה אורח חברת נאמקו-בנדאי ישראל בכנס Pre-E3 של חברת אקטיוויז'ן בלונדון


צילום: יח"צ