רשמים ראשונים: The Force Unleashed 2

Force Unleashed אולי לא כיכב בביקורות, אבל הפך ללהיט ענק ששיכנע את Lucasarts להשקיע הרבה יותר במשחק ההמשך. זכינו לשחק בו במהלך אירוע עיתונאים בלונדון

Star Wars: The Force Unleashed 2
Star Wars: The Force Unleashed 2 | צילום: יח"צ

Star Wars: The Force Unleashed לא קיבל ציונים גבוהים במיוחד ברוב הביקורות, אך מבחינתה של Lucasarts הוא היה הצלחה גדולה: אחרי שנים ארוכות בהן נמנעה החברה מפיתוח עצמאי של משחקים מושקעים, זכה Unleashed להפוך למשחק "מלחמת הכוכבים" הנמכר ביותר בהיסטוריה (לא פחות משבעה מיליון עותקים בכל רחבי העולם), ואף התכבד במספר פרסים על הישגיו האמנותיים.

אחרי שהוכיחה לעצמה שהיא מסוגלת לשחק במגרש של הגדולים, מתייחסת Lucasarts להשקתו של משחק ההמשך כאירוע המקביל בהיקפו וחשיבותו להשקה של סרט קולנוע חדש. במשרדי החברה כבר מתכננים קמפיין ענקי ויקר, סדרת קומיקס בלעדית והפצה רחבה במיוחד. כמובן שלמפתחים חשוב יותר לתקן את מה שלא עבד במשחק הקודם, ולשחרר לחנויות כותר שימצא חן בעיני המעריצים והעיתונאים כאחד.

החיים שאחרי המוות

אלו מכם ששיחקו וסיימו את The Force Unleashed המקורי בוודאי שאלו את עצמם ברגע ההכרזה על משחק ההמשך - כיצד ניתן להמשיך את העלילה מהמקום שבו הפסיקה? מבלי להרוס לאלו שעדיין לא הספיקו להגיע לסוף המשחק, נאמר רק שרגעי הסיום מותירים אותנו עם מעט מאוד תקווה להמשך הקריירה של "סטארקילר", תלמידו של דארת'-ווידר לשעבר, ולחם החופש והצדק בהווה.

 

ובכן, ב-Lucasarts עלו על פתרון מבריק, ובסצינת הפתיחה של Force Unleashed 2 מובהר לנו כי הגיבור הוא כנראה לא סטארקילר המקורי אלא שכפול גנטי שנוצר על כוכב הלכת קאמינו, שם גם פותחו השיבוטים המרכיבים את צבא האימפריה. דארת' ווידר מנסה להחזיר את לוחם הג'דיי הצעיר לשורותיו, אך זכרונות העבר (שבעצם אינם שלו?) רודפים את סטארקילר ומונעים ממנו להשלים את אימוניו.

 

בשלב הראשון שהודגם בפני מצליח סטארקילר לחמוק מכלאו והוא מתרוצץ לו בין המפעלים של קאמינו בדרכו למעגן החלליות. הכותר מבוסס על אותו המנוע הגרפי שפותח עבור קודמו, אך בגרסה חדשה המוסיפה לרמת הפירוט - הן של הסיבה והן של הדמויות. שלושה מנועים פיזיקליים שונים משלימים זה את זה ויוצרים עולם הניתן כמעט כולו להריסה, כמו גם אפקטים מרהיבים של תאורה ומזג אוויר. ראש צוות הפיתוח הסביר כי אנשיו למדו לאורך זמן כיצד ניתן להפוך את הסביבה לאינטראקטיבית יותר, וניתן להבחין בהתקדמות גם בחבילות ההרחבה (DLC) שכבר שוחררו.

 

לא תלוי בסרטים

לאחר שסטארקילר מצליח לברוח מקאמינו, הוא יוצא לטיול מקיף ברחבי הגלקסיה. המסע הזה ייקח אותו לכוכבים שונים ומשונים, את חלקם אנחנו כבר מכירים היטב משתי הטרילוגיות הקולנועיות, אך אחרים הופיעו עד כה על המרקע למשך שניות ספורות, ורק עתה הופכים ל"מקום" של ממש. בצוות הפיתוח ממש מאושרים מההזדמנות שניתנה להם להמציא עולמות משלהם, ולא רק לשחזר את הרגעים והמראות שכבר הוכתבו על ידי הסרטים.

באחד השלבים שהודגמו בפנינו, מבקר סטארקילר בעולם שאותו הפכה האימפריה למעין "עיר חטאים" בסגנון לאס-ווגאס: גורדי שחקים אפלים, טיפוסים מפוקפקים, וזירת גלדיאטורים ענקית שאליה מתנקזים יושבי העיר בכדי לצפות בקרבות עד המוות. בוודאי לא תופתעו לגלות שסטארקילר מוצא את עצמו בלב הזירה, נלחם עם מפלצות ענקיות ומסוכנות במיוחד. זהו אחד מהקרבות המרכזיים ב-Force Unleashed 2, שיכיל הרבה פחות בוסים מקודמו, אך כל אחד ואחד מהם יהיה לדברי המפתחים אירוע שלא נשכח.

 

גם מספר היריבים החדשים צנוע: "רק" 25 (במשחק המקורי היו כ-100 יריבים שונים), אולם במקום חבורה של בריונים בלתי ניתנים להבדלה, הפעם לכל אחד ואחד מהאויבים בהם תתקלו יש אופי ושיטת לחימה משלו.

 

כדי שתוכלו להתמודד עם האתגרים המצפים לכם, צויד סטארקילר בחרב אור נוספת (טוב נו, האמת היא שראש צוות הפיתוח הודה בפנינו שהתוספת הזו נעשתה בעיקר כדי שאפשר יהיה להבדיל בקלות בין תמונות מ-Force Unleashed 2 לתמונות מהמשחק המקורי...) וכוחות ג'דיי מקוריים. הקרבות שראיתי במהלך ההדגמה בהחלט נראו מצוין, אך אלו היו דקות ספורות בלבד מהקמפיין. נקווה שכאשר יגיע לבסוף לחנויות, יצליח המשחק הזה להרשים לא רק במכירות, אלא גם בביקורות.

 

הכותב היה אורח חברת נאמקו-בנדאי ישראל בכנס Pre-E3 של חברת אקטיוויז'ן בלונדון

 

פלטפורמות ותאריכי יציאה

29/10/10

29/10/10

29/10/10

29/10/10