רשמים ראשונים: True Crime

משחק הפעולה החדש של אקטיוויז'ן מנסה להיות יותר מעוד חיקוי GTA, עם סגנון ייחודי שמזכיר את סרטי הפעולה האקסטרימיים מהונג-קונג

True Crime
True Crime | צילום: יח"צ

בגרסתו הנוכחית, זו שהודגמה בפני באמצעות שתי משימות ארוכות, True Crime מזכיר מאוד את Grand Theft Auto. גם כאן אנחנו עושים את דרכנו במעלה סולם הדרגות של המאפיה, גונבים מכוניות ומשתוללים בכבישים. המיקום - הוא זה שאמור לעשות את ההבדל.

 

True Crime מתרחש בהונג-קונג, בירת האקשן האקסטרימי. למרות שהמשחק מכיל שחזור תלת-מימדי מקיף ונאמן של העיר כולה, ריאליזם הוא לאו דווקא המטרה. מפתחי המשחק רוצים לגרום לנו להרגיש בסרט, מהסוג שבו כל אחד מסוגל לרחף מטרים באוויר, לפגוע במטרות נעות ממרחק עשרות מטרים תוך שימוש בצמד אקדחים, לנחות על מושב אופנוע בקפיצה מגג ולדהור אל עבר השקיעה.

 

מערכת הקרבות בהחלט עמוקה ומתקדמת יותר מזו של GTA, עם מבחר גדול של מכות ומהלכים. הסביבה דינאמית להפליא, ואתם מוזמנים לנצל אותה לטובתכם בכל רגע. לגמרי במקרה, חבטתי בראשו של אחד היריבים העומדים מולו בדלת מקרר שניצב לידי... רגע אחר כך השאלתי סכין קצבים מדוכן סמוך, שבהחלט לא עשה טוב לאויבי המאפיה.

 

המבחן הגדול

גם מודל הנהיגה ייחודי, ומכוון לתחושה יותר ארקיידית וזורמת. הרחובות מעוצבים בכדי לספק הזדמנויות למהלכים מרשימים במהלך מרדפי המכוניות, כמו קפיצות מטורפות מרמפות מאולתרות. ברגע מתנגנים להם שירים בקנטונזית מתחנת רדיו מקומית, מאמץ נוסף להעניק למשחק אווירה אותנטית במיוחד.

אם זה לא יספיק כדי לגרום לכם להרגיש שאתם מבלים בהונג-קונג, אולי המשחקונים הפזורים ברחבי המפה יעשו את העבודה. זה שאותו זכיתי לנסות באופן אישי הוא משחקון קריוקי, מעין משחק קצב חביב במועדון צבעוני ורועש. המשחק המלא אמור להציע עוד כמה וכמה חוויות כאלה, כולן ברוח המקום והתקופה.

 

לכשיגיע למדפי החנויות, יאלץ True Crime לעמוד בהשוואות הבלתי נמנעות, ולהוכיח שהוא הרבה יותר מסתם חיקוי GTA - שיש לו באמת מה לתרום לז'אנר. לצוות הפיתוח נותרו עוד כמה חודשים עד שיגיע המועד לשחרר את המשחק לחנויות. גרסת ההדגמה הנוכחית לא הפילה אותי מהכסא, אבל הכל עדיין פתוח.

 

הכותב היה אורח חברת נאמקו-בנדאי ישראל בכנס Pre-E3 של חברת אקטיוויז'ן בלונדון

 

פלטפורמות ותאריכי יציאה

21/09/10

21/09/10

21/09/10